کد خبر: 32298
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 دی 1396 - 14:30

داخلی

»

اخبار کتاب

پایان طرح پائیزه کتاب با فروش بیش از 550هزار نسخه کتاب/  تهران پرفروش ترین استان طرح پائیزه کتاب

منبع : لیزنا
 طرح پائیزه کتاب در مراكز بیست استان تا ۲۲ آذرماه و در شهرستان ها و مراكز يازده استان تا دوم دي به کار خود ادامه داد و در این مدت توانست 558هزار و 229 نسخه كتاب را  به 235 هزار و 639 نفر بفروشد.
پایان طرح پائیزه کتاب با فروش بیش از 550هزار نسخه کتاب/  تهران پرفروش ترین استان طرح پائیزه کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه کتاب، دومین طرح پائیزه کتاب با شعار "هر ورقش دفتریست...» همزمان با چهارمين دوره کتابگردي در 813 کتابفروشی سراسر کشور اجرا شد که نسبت به «پاييزه كتاب»سال گذشته با ۶۲۴ كتابفروشي حکایت از استقبال و مشاركت بيشتر كتابفروشي ها در این دوره از طرح  دارد.

 از بين 813 كتابفروشي فعال در طرح پائیزه كتاب، 618 كتابفروشي در مراكز استان و 195 كتابفروشي در شهرستان ها كتاب هاي بخش كودك و نوجوان را  با 25درصد تخفيف و كتاب هاي بخش عمومي را با 20 درصد تخفيف عرضه كردند.

استان تهران در دور جديد طرح «پاييزه کتاب» با مشارکت 148 کتابفروشی، 115هزار و 932 نسخه کتاب را به فروش رساند و توانست در صدر پرفروش ترین استان های عضو طرح قرار بگیرد. بعد از تهران، استان خراسان رضوی با 85 کتابفروشی و فروش 70 هزار و 667 نسخه کتاب در جایگاه دوم قرار گرفت و استان اصفهان با 100 کتابفروشی و فروش 52 هزار  و 185نسخه کتاب به 22 هزار و 935 نفر رتبه سوم پرفروش ترین استان را از آن خود کرد. همچنین رتبه چهارم پرفروش ترین استان ها با فروش 39 هزار و 217 هزار نسخه کتاب به 17 هزار و 129 نفر به استان قم تعلق گرفت. استان خوزستان نیز با 20 کتابفروشی توانست از دیگر استان ها  پیشی بگیرد و 30هزار و 434 هزار نسخه کتاب را به 11 هزار و 845 نفر بفروشد و رتبه پنجم این طرح را از آن خود کند.

کتابفروشی های «پردیس کتاب» از خراسان رضوی، «نشر ثالث» از تهران، «شهرکتاب ساری» از مازندران، «شهرکتاب مرکزی» از تهران، «نمایشگاه و فروشگاه محام» از خوزستان، «شهرکتاب رشت» از گیلان، «شهر کتاب رشد(شعبه نادری)» از خوزستان، «کتاب آبان » از خراسان رضوی، «رشد» از خوزستان» و «شهر کتاب هفت حوض» از تهران پرفروش ترین کتابفروشی های دومین دوره طرح پائیزه کتاب شناخته شدند.

کتاب‌های «قهوه‌ سرد آقای نویسنده» اثر روزبه معین، «سمفونی مردگان» اثر عباس معروفی، «پاییزه فصل آخر است» اثر نسیم مرعشی، «سلام بر ابراهیم»اثر گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، «یک عاشقانه‌ آرام» اثر نادر ابراهیمی، «سیاه مشق» اثر هوشنگ ابتهاج، «سال بلوا» اثر عباس معروفی و «چشم هایش» اثر بزرگ علوی آثار پرفروش کتاب های تالیفی بخش عمومی شدند.

در این طرح، کتاب های تالیفی حوزه کودک مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و  کتاب های «قصه‌های کوچک برای بچه‌های کوچک» اثر شکوه قاسم نیا و مجموعه «می می نی( می می نی تمیز ترینی، می می نی چه دوست نازنینی، پنیر داداش راسته حرف می می نی راسته، می می نی یه عالمه شیرینی، می می نی تو مهد کودک دوسته با فیل و اردک، می می نی دیگه بیکاره) اثر ناصر کشاورز ،  «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب؛ قصه‌های برگزیده‌ از آثار شیخ عطار» اثر مهدی آذریزدی آثار پرفروش کتاب‌ تالیفی حوزه کودک در این دوره از طرح پائیزه کتاب در کتابفروشی ها شدند.

«دنیای معرکه تام گیتس»، اثر لیز پیشون، «شازده کوچولو»، اثر آنتوان‌دو سنت‌اگزوپری، «خانه درختی ۱۳ طبقه»، اندی گریفیتس،  «بهانه‌های عالی و چیزهای خوب دیگر» و «همه چیز محشر است» آثار لیز پیشون جزو پرفروش ترین کتاب های ترجمه شده حوزه کودک بودند که مورد توجه مخاطبان در این دوره از طرح پائیزه کتاب قرار گرفتند.

لیز پیشون، اندی گریفیتس، شکوه قاسم نیا، تونی گراس، عبدالرحمان صفار پور، آنتوان دوسنت اگزوپری، جف کینی و دن گاتمن  از نویسندگان پرفروش ادبیات کودک و نوجوان این طرح شناخته شدند.

جوجو مویز، الیف شافاک، فئودور میخائیلوویچ، برایان تریسی، مرتضی مطهری، هاروکی موراکامی، خاویر کرمنت، محمود دولت‌آبادی و عباس معروفی  پرطرفدارترین نویسندگان کتاب های عمومی این طرح انتخاب شدند.

انتشارات های قدیانی، افق، چشمه، هوپا، ققنوس، موسسه انتشاراتی نگاه،  نشر مرکز و نیلوفر  نیز از پرفروش های طرح پاییزه کتاب بودند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: