داخلی
»اخبار کتاب
فصلنامه پژوهشهای خواندن دانشگاه کردستان فراخوان مقاله داد
به گزارش لیزنا بر اساس اعلام این فصلنامه، در فراخوان فصلنامه پژوهشهای خواندن دانشگاه کردستان آمده است:
به این وسیله به اطلاع مدیران، مربیان و پژوهشگران فعال در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میرساند که فصلنامه پژوهشهای خواندن آماده بررسی و پذیرش مقالات و گزارش تجارب، دیدگاه ها و نقدهای حوزه «خواندن کودکان و نوجوانان» است.
یادآوری میگردد که این فصلنامه تمام نوشتههای ارسالی را به دو زبان فارسی و انگلیسی مورد توجه قرار میدهد. نوشتههای ارسالی به صورت همتراز خوانی مخفیانه داوری خواهد شد و مقالات انتخاب شده توسط (حداقل دو داور)، پس از انجام اصلاحات ویرایشی و علمی از سوی نویسنده، به ترتیب اولویت در نوبت چاپ قرار خواهد گرفت.
برای کسانی که در حوزه خواندن کودکان و نوجوانان (به ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) علاقهمند به نگارش هستند محورهای زیر پیشنهاد میشودد:
لازم به یادآوری است که تمامی محورها محدود به موارد زیر نیست و این محورها به منظور راهنمایی ارائه شده است.
1-ساختار و سیاستهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
2-ویژگیهای علمی، اخلاقی و مهارتی مربیان کودک و نوجوان در کانون های پرورش فکری
3- شیوه اجرا و اثربخشی فعالیتهای کانونهای پرورش فکری کودک و نوجوان
4-مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
5-شیوههای تعامل کانون با سازمان های دیگر
6-گزارش دقیق تجارب اثربخش
7-مشکلات و مسائل اجرایی و راهحل های آنها
8-نقد رویکردها، برنامه
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.