کد خبر: 32881
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 بهمن 1396 - 10:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

توزیع هدایای دفتر نشر فرهنگ اسلامی در مناطق زلزله زده غرب کشور

منبع : لیزنا
 محموله اهدایی شامل لباس گرم و اسباب بازی به کودکان مناطق زلزله‌زده که با کمک دفتر نشر فرهنگ اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در مناطق آسیب دیده غرب کشور در حال توزیع است.
توزیع هدایای دفتر نشر فرهنگ اسلامی در مناطق زلزله زده غرب کشور

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌ای عمومی کشور، پس از تهیه و ارسال ۲ محموله اهدایی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای کمک به کودکان و نوجوانان زلزله‌زده، که با حضور کارشناسان نهاد در این مناطق و آگاهی از شرایط و نیازهای این مردم آسیب دیده صورت گرفت، دفتر نشر فرهنگ اسلامی طی رایزنی با مسئولان نهاد، از ظرفیت و تجربه این نهاد برای تهیه و توزیع کمک‌های خود در مناطق آسیب دیده استفاده کرد.

بر این اساس مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، برای تهیه لباس گرم و اسباب بازی برای کودکان زلزله‌زده اختصاص یافت  که به این ترتیب ۴۰۰ عدد کاپشن دخترانه و پسرانه و همچنین بیش یک هزار و ۳۷ اسباب بازی در قالب ۵۹ بسته، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه و در حال توزیع در مناطق زلزله‌زده غرب کشور است.

با توجه به بازدیدهای صورت گرفته توسط کارشناسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از مناطق زلزله‌زده، سومین محموله ارسالی نهاد با همکاری دفتر نشر فرهنگ اسلامی، با تمرکز بر مناطق کمتر مراجعه شده در روستاهای اطراف ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان غرب توزیع می‌شود.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه درباره ارسال و توزیع این محموله اهدایی گفت: پس از اینکه کاپشن و لباس‌های گرم به عنوان نیازهای اولیه مردم زلزله‌زده در فصل سرما، توسط همکاران ما در نهاد در این مناطق توزیع شد، درخواست  کردیم که سایر اقلام (اسباب بازی‌ها) طی اجرای برنامه‌های فرهنگی که توسط این اداره کل در مناطق زلزله‌زده صورت می‌گیرد، میان کودکان و نوجوانان این مناطق توزیع شود که خوشبختانه با این درخواست موافقت شد.

 

وی با اشاره به تقسیم بندی این اقلام برای توزیع در مناطق مورد نظر، ادامه داد: همکاران ما در کتابخانه‌های استان کرمانشاه، به صورت مستمر به مناطق آسیب دیده از زلزله مراجعه دارند و برنامه‌های مختلفی چون قصه‌گویی، نقاشی، کتابخوانی و همچنین سایر برنامه‌های سرگرمی را در چادرها اجرا می‌کنند که به این ترتیب اقلام اهدایی سومین محموله ارسالی، با حضور کارشناسان نهاد در میان کودکان و نوجوانان این مناطق در حال توزیع است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: