کد خبر: 18641
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 بهمن 1393 - 09:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برخی از رسانه ها کتابداران را فقیر نشان می دهند

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور: برخی از سایت ها و رسانه ها سعی می کنند؛ کتابدارها را انسان هایی فقیر نشان بدهند. در حالی که بنا به مساله ساعت کاری مرسوم، در مقایسه با برخی ادارات، نهاد وضع بدی ندارد.
برخی از رسانه ها کتابداران را فقیر نشان می دهند

 

به گزارش لیزنا، سفر استانی علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با استان هرمزگان صبح امروز یکشنبه ۱۹ بهمن آغاز شد و وی برنامه های خود را بازدید سرزده از ۴ کتابخانه عمومی شهر بندرعباس آغاز کرد.

 

بازدید از کتابخانه سید احمد خمینی

کتابداران کتابخانه سید احمد خمینی: دریافت منابع جدید کتابخانه ای این ماه، در حدود ۳ کارتن/پرسش از حساب شدن سابقه کار و بیمه و آمدن احکام شغلی جدید کتابداران

اولین کتابخانه ای که مختارپور از آن بازدید کرد، کتابخانه سید احمد خمینی بود که ۶ کتابدار در شیفت صبح آن مشغول به خدمت هستند. این کتابخانه دارای ۶ کتابدار دیگر برای شیفت عصر است. کتابخانه سید احمد خمینی دارای سالن مطالعه ساده ای است که قسمت مردانه و زنانه آن به مدد قفسه های کتاب که در میان سالن قرار دارد، از یکدیگر جدا می شود. طبق سخنان کتابداران این کتابخانه، منابع جدید کتابخانه ای این ماه، در حدود ۳ کارتن کتاب به این کتابخانه رسیده است. حساب شدن سابقه کار و بیمه کتابداران از جمله مسائل و نکاتی است که کارکنان این کتابخانه با مختارپور مطرح کردند. شرکت در آزمون استخدامی و آمدن احکام شغلی جدید کتابداران از دیگر دلمشغولی هایی است که با دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطرح می شود.

 

کتابداران کتابخانه سید احمد خمینی: مجلات خانوادگی و هنری بهترین جایگاه را بین مخاطبان دارند/ ۵۰۰ عضو کودک

کتابداران کتابخانه سید احمد خمینی می گویند مجلات «زن روز»، «سروش»، «پنجره» و «مثلث» بیشترین اقبال را بین اعضای کتابخانه دارند. مجلات «معارف»، «معرفت» و «کیهان ورزشی» نیز مجلاتی هستند که اعضای این کتابخانه کمتر از آنها سراغ می گیرند. طبق سخنان کتابداران این کتابخانه، مجلات خانوادگی و هنری بهترین جایگاه را بین مخاطبان دارند. کتابداران این کتابخانه از زیاد بودن منابع دانشگاهی می گویند و دلیلش را حضور پررنگ دانشجویان در کتابخانه عنوان می کنند. کتاب های کمک درسی نیز از دیگر کتبی هستند که در این کتابخانه زیاد هستند چون متقاضیان زیادی دارند. اکثر اعضای این کتابخانه عمومی، دانش آموزان و دانشجویان هستند. یکی از بخش های این کتابخانه، بخش کودک آن است که ۵۰۰ عضو از میان کودکان را پذیراست و در آن کلاس های مختلفی برای کودکان برگزار می شود.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: تحصیل حین خدمت غیرقانونی است/ ارتقای سطح آموزشی فقط از طریق دانشگاه نیست

بهمن ماه امسال حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ عنوان کتاب کودک برای کتابخانه عمومی سید احمد خمینی ارسال شده است. یکی از سوال هایی که مختارپور از کتابداران این کتابخانه می پرسد، مربوط به تامین منابع اهل سنت است که این سوال در کتابخانه های بعدی تکرار می شود. ۶ کتابدار کتابخانه سید احمد خمینی در میان سخنان خود از مساله ارتقای سطح آموزشی و مدرک تحصیلی می گویند. پاسخ دبیرکل نهاد کتابخانه ها در این باره، چنین است: تحصیل ضمن خدمت طبق قانون ممنوع است. اما کارمند اداره یا همان فردی که در نهاد کتابخانه ها به عنوان کتابدار می شناسیم، می تواند از مرخصی های خود استفاده کرده و تحصیل کند و پس از پایان دوره تحصیل، مدرکش را در اختیار نهاد قرار دهد تا در میزان دریافت حقوقش تاثیرگذار باشد اما ارتقای سطح آموزشی فقط از طریق دانشگاه نیست و می توان از دوره های آموزشی ضمن خدمت هم بهره برد.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: لازم است چینش ها را انجام بدهیم و آزمون استخدامی سال ۹۱ را بررسی کنیم/ در سال های اخیر، مدارک تحصیلی غیرمرتبط با رشته کتابداری در نهاد زیاد شده است

وی در ادامه پاسخ خود گفت: یک مشکل که در این زمینه وجود دارد، این است که فردی برای کار در زمینه امور خدماتی نهاد استخدام شده است. اما بعد از چند سال می آید و می گوید من مدرک کتابداری دارم و می خواهم کتابدار شوم. به نظر شما اگر این فرد را به عنوان کتابدار استخدام کنیم، پستی که در امور خدماتی داشت، خالی نمی ماند؟ آن وقت باید جای یک کتابدار قدیمی را تنگ کرده و برای آن پست خدماتی هم فرد دیگری را از بیرون نهاد استخدام کنیم. بنابراین باید اجازه بدهید که مقداری زمان بگذرد و ما چینش ها را انجام بدهیم و همچنین، آزمون استخدامی سال ۹۱ را بررسی کنیم. مشکل دیگر در این زمینه این است که در سال های اخیر، مدارک تحصیلی غیرمرتبط با رشته کتابداری در نهاد زیاد شده است. افرادی هستند که زندگی خود را به پای تحصیل کتابداری گذاشته اند، خب طبیعی است که کتابدار نهاد بودن، حق این افراد است.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: برخی از سایت ها و رسانه ها سعی می کنند؛ کتابدارها را انسان هایی فقیر نشان بدهند / بنا به مساله ساعت کاری مرسوم، در مقایسه با برخی ادارات، نهاد وضع بدی ندارد

مختارپور در پاسخ به یکی از کتابداران که درباره وضعیت بهره وری حقوق خود اعتراض داشت، گفت: این یک مشکل عمومی در نهاد است و قرار شد برای حل کردنش، یک مسیر قانونی درست شود. برخی از سایت ها و رسانه ها سعی می کنند؛ کتابدارها را انسان هایی فقیر نشان بدهند. در حالی که بنا به مساله ساعت کاری مرسوم، در مقایسه با برخی ادارات، نهاد وضع بدی ندارد. البته در شهرهای بزرگ است که هزینه ها با دریافت های حقوق همخوانی چندانی ندارد. طبق سخنان کتابداران این کتابخانه، حقوق دوستان از اسفند ماه ۹۲ تا امروز، حدود ۲ برابر شده است.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: شمار نامه های الکترونیکی که برای من ارسال می شود، از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نسخه گذشته است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنانش با کتابداران کتابخانه عمومی سید احمد خمینی بندرعباس گفت: شمار نامه های الکترونیکی که برای من ارسال می شود، از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نسخه گذشته است. که متاسفانه خواندن برخی از آنها، انسان را ناراحت می کند. دقت کنید که یک زمان، بحث امر به معروف و نقد سازنده مطرح است اما در مقطعی دیگر، در یک سازمان همه از هم عیب می گیرند و یکدیگر را متهم می کنند. اگر فضا سالم باشد، یک عیب و ایراد کوچک خودش را به خوبی نشان می دهد. در یک ظرف شیر، به راحتی می توان یک تار مو را پیدا کرد اما در یک ظرف آش نه. وقتی همه درباره هم حرف می زنند و نظر می دهند، تشخیص صحت و سقم مطلب بسیار سخت می شود.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: قرار نیست تعدیل نیرو انجام شود/ در آزمون استخدامی ۹۳، نیروهای جدید جذب می کنیم

یکی از کتابداران این کتابخانه عمومی درباره صحت زمزمه تعدیل نیرو در نهاد کتابخانه ها پرسید و وی در پاسخ گفت: این مساله یک شایعه است. به شایعات گوش ندهید. من پیش تر هم اعلام کردم که قرار نیست تعدیل نیرو انجام شود. ما نه تنها تعدیل نیرو نخواهیم داشت، بلکه قرار است در آزمون استخدامی سال ۹۳، نیروهای جدید جذب کنیم.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: در سال ۹۴، وضعیت مالی بهتری خواهیم داشت/ هزینه های جشن کتاب امسال در نهاد، به یک سوم تقلیل پیدا کرد

مختارپور ادامه داد: ما در سال ۹۴، وضعیت مالی بهتری خواهیم داشت. هم بودجه نهاد، یک درصد بیشتر شده و هم سهم نهاد را از نیم درصدهای شهرداری ها گرفته ایم. دوستان باید برای رفع مشکلات، صبور باشند. همین مساله افزایش حقوق ها که صورت گرفت، به دلیل بودجه سال ۹۳ بود که بسته هم شده بود. بنا بر صرفه جویی است. به عنوان مثال، هزینه های جشن کتاب امسال در نهاد، به یک سوم تقلیل پیدا کرد. آیا شما در این کتابخانه صندوق وام دارید؟

 

پاسخ دبیرکل نهاد: صندوق وام برای کتابداران را بررسی می کنم

پاسخ کتابداران به این سوال مثبت بود و اعلام کردند که کتابخانه عمومی سید احمد خمینی بندرعباس، صندوقی برای اعطای وام ۳ میلیون تومانی دارد. مختارپور نیز این قول را داد که به این موضوع درباره استان ها و کتابخانه های استانی که صندوق وام شان، اعتباری کم و مدت انتظار طولانی دارد، رسیدگی شود.

 

بازدید از کتابخانه فردوسی

کتابداران کتابخانه فردوسی: مدارک تحصیلی یکی است ولی حقوق ها، تا حدودی متفاوت است/افزایش دو برابری حقوق نسبت به اسفند 92

اما دومین کتابخانه عمومی که مختارپور از آن بازدید کرد، کتابخانه فردوسی بود که بیش از ۳۴ هزار نسخه کتاب را در خود جا داده است. این کتابخانه هزار و ۲۰۰ عضو دارد که بیش از ۳۰۰ تن از آن ها، کودک هستند. طبق سخنان کتابداران این کتابخانه ها، منابع جدیدی که برای این کتابخانه ارسال شده، بیشتر کتاب های کودک و نوجوان و اکثرا از کتب آموزشی بوده است. بخش کودک این کتابخانه بیش از ۳ هزار جلد کتاب را در خود جا داده است. کارکنان این کتابخانه عمومی، از احکام شغلی خود راضی هستند اما معتقدند هنوز پایه های دریافتی شان هماهنگ نیست چون مدارک تحصیلی یکی است ولی حقوق ها، تا حدودی متفاوت است. با این حال، کتابداران کتابخانه فردوسی بندرعباس نیز می گویند که حقوق شان نسبت به اسفندماه ۹۲ با وجود کاهش ساعت کاری، حدود ۲ برابر بیشتر شده است.

 

کتابداران کتابخانه فردوسی: مجلات فرهنگی، تاریخی و آشپزی اقبال بیشتری نسبت به دیگر مجلات دارند/ مجلاتی مانند «بخارا» و «موفقیت» خیلی استقبال می شد که دیگر برایمان ارسال نمی شوند

کتابداران این کتابخانه می گویند مجلات فرهنگی، تاریخی و آشپزی اقبال بیشتری نسبت به دیگر مجلات دارند. روانشناسی نیز حوزه ای است که مجلاتش در رده بعدی استقبال مخاطبان قرار دارند. اما خلاف کتابخانه قبلی، مجله سیاسی «مثلث» در کتابخانه فردوسی اصلا مخاطب ندارد؛ مجله معارف نیز چنین وضعیتی دارد. یکی از کتابداران می گوید از مجلاتی مانند «بخارا» و «موفقیت» خیلی استقبال می شد که دیگر برایمان ارسال نمی شوند. از دیگر اطلاعاتی که مختارپور در این بازدید کسب می کند، این است که طی ۲ ماه گذشته، ۳۰۰ تا ۴۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهدا شده است. یکی از سوالاتی که دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور در بازدیدهایش از این چند کتابخانه مطرح می کند، این است: «از کدام قفسه ها بیشتر کتاب می برند؟» و «کدام قفسه کتاب است که اصلا به آن نگاه نمی کنند؟» پاسخ ها نیز به این ترتیب است: «کتاب های هنری را زیاد می خوانند چون کتابخانه در نزدیکی دانشگاه هنر قرار گرفته است. کتاب های هنر پراقبال هستند اما منابع مان در این زمینه ضعیف است. وجود رمان های عامه پسند، هم عاملی است که مردم را به کتابخانه ها می کشاند. مجله های آشپزی هم عامل دیگری برای جذب مردم به کتابخانه هاست».

 

بازدید از کتابخانه شهید مطهری

کتابخانه شهید مطهری، سومین مقصد دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفرش به هرمزگان است. این کتابخانه کوچک، ۲ کتابدار در شیفت صبح و ۲ کتابدار در شیفت عصر دارد که ۷۲۰ نفر از اهالی محله اطراف خود را به عنوان عضو پذیرفته است. بیش از ۵۰۰ تن از این اعضا، از کودکان هستند که در بخش کودک این کتابخانه حضور حضور پیدا می کنند. در این کتابخانه هم از مجلات سیاسی مانند «مثلث» که برای کتابخانه ها ارسال می شود، استقبالی نمی شود. بلکه بیشتر رمان، کتاب کودک و کتاب های مرجع هستند که توسط اعضای این کتابخانه مطالعه می شوند.

 

کتابداران کتابخانه شهید مطهری: بهتر است تبدیل به کتابخانه کودک شود

کتابداران کتابخانه شهید مطهری می گویند با توجه به این که این کتابخانه وسط محله قرار دارد و اطرافش چندین مدرسه قرار گرفته، بهتر است تبدیل به کتابخانه کودک شود.

 

پاسخ دبیرکل نهاد: آشپزی و خیاطی کمکی به جریان کتابخوانی نمی کنند

وقتی صحبت از استقبال خوب از کتاب ها و مجلات آشپزی و خیاطی در این کتابخانه می شود، مختارپور می گوید: آثار مربوط به آشپزی و خیاطی، رونق دهنده بازار نشر و حوزه کتاب نیستند. این مسائل، موضوعاتی هستند که افراد خودشان می توانند بیاموزند. اما رونق حوزه ای مانند ادبیات عامه پسند در ادبیات، پسندیده تر است چون باعث می شود مخاطب و مراجعه کننده، کمی بعد از شروع مطالعه این کتاب ها، با راهنمایی کتابدارها، به سمت جریان جدی ادبیات برود و کتاب های زیادی مطالعه کند. البته استقبال زیاد از کتاب های آشپزی و خیاطی هم، تقاضای مخاطبان است و باید تامین شود ولی به هرحال آشپزی و خیاطی، کمکی به جریان کتابخوانی نمی کنند.

قول مساعد دبیرکل نهاد برای پیگیری انتقال کتابداران

یکی از موضوعاتی که کتابداران این کتابخانه، در کنار افزایش حقوق شان، مطرح می کنند، این است که تعدادی از کتابدارها، از شهرهایی مانند کرمان آمده اند و تعهد داده اند که ۵ سال در این شهر کتابداری کنند اما پیش از اتمام موعد مقرر، می خواهند به شهر خود برگردند. مختارپور همان طور که در این بازدید، به این مساله اشاره می کند، آن را در پاسخ به سوال یکی از کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان نیز می گوید. بحث انتقال کتابدارها به شهر خودشان و دوری و نزدیکی منزل تا کتابخانه محل خدمت در بندرعباس از دیگر موضوعاتی است که در بازدید از کتابخانه شهید مطهری به آن اشاره می شود و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، قول مساعد برای پیگیری آن می دهد.

 

بازدید از کتابخانه علامه طباطبایی

آخرین کتابخانه ای هم که توسط مختارپور مورد بازدید قرار می گیرد، عمومی علامه طباطبایی است. این کتابخانه نیز دارای ۲ کتابدار در شیفت صبح و ۲ کتابدار دیگر در شیفت عصر است. این کتابخانه دارای تعداد زیادی کتاب است که ۱۸ هزار عنوان آن وارد سامانه الکترونیکی نهاد کتابخانه ها شده است و هزار نفر عضو از خدمات آن استفاده می کنند که ۵۰۰ تن از آن ها کودک هستند. ۲ کتابدار نوبت صبح این کتابخانه، به ترتیب ۱۹ و ۱۷ سال سابقه کتابداری دارند و می گویند حضورشان در کتابخانه را از سال هایی آغاز کرده اند که نهاد کتابخانه های عمومی کشور، هنوز جزئی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

 

کتابداران این کتابخانه می گویند: حقوق مان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و این، وضعیت خوبی است. ما کارمان را با حقوق ۷ هزار تومان آغاز کردیم و امروز هم قانع هستیم اما نسل جوان به این وضعیت قانع نیست.

 

میسر نشدن بازدید از یک کتابخانه روستایی و کتابخانه اداره کل کتابخانه های استان هرمزگان

برنامه بازدید از کتابخانه ها قرار بود با یک کتابخانه روستایی، خارج از بندرعباس به پایان برسد که به دلیل نبودن کتابدار و مسئول آن، این برنامه عملی نشد. بازدید از کتابخانه آیت الله طالقانی نیز که در طبقه همکف اداره کل کتابخانه های استان هرمزگان قرار دارد، به دلیل تعمیرات، میسر نشد.

 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1395/02/01 - 17:56
0
0
سلام خدمت دبیر کل محترم لطفا سال 95 حقوق را زیاد افزایش دهید تا بتوانیم ما کتابداران صاحب خانه و ماشین شویم لطفا به حقوق حق مسکن را اضافه نمائید و کسانی که سابقه بالا دارند نیز در حقوقشان تاثیری بگذارید بعد این همه سابقه کسی که تازه می آید بیشتر می گیرد این نهایت ظلم است این حقوق را قسط وام بدهیم یا خرج زندگی بکنیم خودتان قضاوت کنید با این تورم چه باید کرد بخصوص وقتی یک زن هم خرج زندگی بدهد هم ..... از شما خواهشمندیم رسیدگی نمائید و دل فرزندانمان را شاد نمائید . باتشکر
انجمنی اصفهان
|
Iran
|
1393/12/13 - 11:31
0
1
هنوز هدیه کارت اعیاد میلاد را به ما نداند
حق خوری
|
Iran
|
1393/11/30 - 16:42
0
7
باسلام وسپاس ازدبیرکل ارجمند لطفا سالهایی که در ارشاد اسلامی خدمت نموده ایم را محاسبه نمایید سزاوار نیست یکسال ونیم کتابدری که واسه آماده سازی یک جلد کتاب تامراحل فایل د رقفسه ها کلی کار داشت حداقل 4کارت باید می نوشتندرا درک نمایید
می دونیم بادرایتی که حضرتعالی دارید این امر محقق وشدنی است .وبرای حکمهای نود وچهار لحاظ شود حتی اگه با خود کتابدار تماس حاصل نموده باشید. باسپاس فراوان
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/29 - 11:51
0
19
جناب دبیرکل عزیز و دوست داشتنی لطفا شرح حال من کتابدار را بدون قضاوت مطالعه بفرمائید .
من کتابدار نه تنها ماشین بالای 100 میلیون ندارم بلکه به خرید پراید هم موفق نشده ام ،
نه تنها ویلای بالای 1000 متر با سونا و جکوزی و استخر و غیره ندارند قادر به خریدن یک آپارتمان 50متری در حاشیه شهر هم نیستم
نه تنها نمی توانند به سفر خارجی بروم بلکه برای زیارت حضرت امام رضا (ع) هم آرزو می کنند نهاد کلاسهای ضمن خدمتش را در مشهد برگزارکند تا به واسطه آن یک زیارت هم نصیبم شود
نه تنها حساب پسنداز پرو پیمان ندارم بلکه دنبال وام هستم تا در این شرایط اقتصادی از عهده یک زندگی ساده و بی تجملات برآیم و...
مطالبی را که عرض کرد م برای ناراحت کردن حضرت عالی یا خدای ناکرده ناشکری نیست ، انتظار من کتابدار این است که همانطور که در شروع کارتان برای بهبود معیشت و شان کتابداران تلاش کردید ، ادامه دهید . خدا وکیلی دعای خیر ما بدرقه راهتان است
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/27 - 09:52
4
4
باسلام خدمت مدیرکل محترم و عزیزمان
باتوجه به فرمایش حضرتعالی ، انتقادها انقدر زیاد است که گاهی تشخیص آن مثل مرز باریک بین حق و باطل مشکل می شود ،
پیشنهاد می کنم مثل اداره کل ها برای ادارات شهرستانها هم مامور حراستی از جانب خود نهاد مشخص بفرمائید تا علاوه بر تفویض قسمتی از رسیدگی به مسائل کتابدارن به عملکرد روئسا ی ادارت و مخصوصا نورچشمی های آنها نظارت نمایند ، به هرحال هیچ چیز جای مشاهده را نمی گیرد و انتظار نمی رود که حضرتعالی هم به کارهای مدیریتی خود برسید وهم شخصا بتوانید همه ی عملکرد ادارات را تحت نظر داشته باشید.
استان یزد
|
Iran
|
1393/11/26 - 07:59
0
5
سلام جناب آقای مختارپور در یزد از حق مهدکودک خبری نیست لطفا شما پیگیری نمایید. خیلی ممنون
علیرضا-کتابدار
|
Iran
|
1393/11/25 - 10:28
7
2
جناب دبیرکل گرامی
باسلام
برای ادامه تحصیل کتابداران اززیردیپلم به بعدپیشنهادی دارم درصورت امکان برای سال 94 بودجه ای جداگانه برای ادامه تحصیل کتابداران اختصاص دهیدپنجشنبه هاراتعطیل کنیدوروز پنجشنبه کلاس ضمن خدمت برای کتابداران بگذاریدوهرکتابداری 1000ساعت ضمن خدمت پاس کرد مدرک بالاتری به اوبدهیدمثلا اگر لیسانس است بهعدازگذرادندن این کلاس ضمن خدمت به او مدرک ارشدداده شود.
باتشکر
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/11/25 - 12:03
پیشنهادخوبی است .دروزارت آموزش وپرورش همین کاربرای معلمان درحال انجام است. اگراین پیشنهادتصویب شودهم کتابداران سرکارند وبه تحصیبلات عالی ادامه میدهندهم کتابخانه ها ازارائه خدمات محروم نمیشوند.
کتابدار
|
iran
|
1393/11/23 - 17:41
0
13
جناب دبیرکل گرامی باسلام
1-ضمن تشکروقدردانی وخسته نباشیدبابت زحمات وتلاشهای مضاعفتان جهت بهبودوضعیت معیشتی کتابداران که باآمدن حضرتعالی به نهادوضعیت نهادتغییرچشمگیری یافته است انشاالله این تغییر در سال 94 ودرسالهای بعدهم تداوم داشته باشد.
2-ماکتابداران منکرتلاشهای زحمات حضرتعالی نیستیم حق ما در6 سال گذشته توسط مسئولان وقت نهادپایمال شداگرآن مسئولان هر سالی 100 هزارتومان حقوق کتابداران راافزایش می دادنداکنون حقوق هرکتابدار1500 تا1800 تومان بودوزخمهای زندگی رادرمان میکردباوجودافزایش حقوق ماکتابداران اززمان ورودحضرتعالی به نهادبازهم حقوق کتابداران تازه به 1 ملیون رسیده وبازهم زیرخط فقریم.
3-انشاالله سال 94 سال طلایی کتابداران ازنظر حقوق،مزایا، رفاهیات، اصلاح احکام و..باشد.....
تندرست وسربلندباشید.....
کتابداربیکار
|
iran
|
1393/11/23 - 17:30
1
1
جناب مختارپوردبیرکل گرامی
باسلام
حضورسبزحضرتعالی برمسندنهادکتابخانه های عمومی کشوراتفاق مبارک وخجسته ای است که ماکتابداران بیکارراامیدوارکردکه به دست فراموشی سپرده نشویم.بایدهررشته وتخصص درجای خود باشدکه امیدواریم باوجودمبارک حضرتعالی نهادکتابخانه های عمومی کشورازسال 93 به بعدفقط رشته های کتابداری جذب کندچون رشته های کتابداری جزکتابخانه جای دیگری ندارندکه بروندخدمت کنندماسالهازحمت کشیدیم بادوری ازخانواده واز بهترین دانشگاههای معتبرکشوربامعدل بالامدرک کتابداری گرفتیم آیاشایسته است که اکنون بیکارباشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زنده وپاینده بادمختارپور.......
کتابدارازمون91
|
iran
|
1393/11/23 - 17:20
1
2
دبیرکل گرامی جناب مختارپور
باسلام واحترام
1-خواهشاچینش هارادقیقانجام دهیدوپرونده شاکیان آزمون 91، مخصوصارشته های کتابداری وبومی هاکه درآزمون قبول شدند وبه گزینش ومصاحبه رفتندبعداز1سال استرس وفشار، دعوت به کار نشدندتاکیدببشتری داشته باشید.مابعدازخداتنهاامیدمان به عدالت ونظارت حضرتعالی واعضای کمیته محترم بررسی می باشدوچشم انتظاریم تاانشاالله بعداز2 سال حق کشی وظلم،برای سال 94دعوت به همکاری شویم.
2-هرفردی که برای هرشهری شرکت نموده پس ازتاییدنظرکمیته برای همان شهربه کار گیری شود.
3-اگرمارشته های کتابداری آزمون 91پس ازتاییدنظراعضای کمیته محترم بررسی دعوت به کارشویم مشکل نیروهای انتقالی تاحدودی حل می شود.
4-رشته های کتابداری دراولویت استخدام نهادکتابخانه باشد.
5-مدیران کل استانهای باقیمانده راجابجاکنیدهمین مدیران کل حق بسیاری ازرشته های کتابداری راتضییع کرددندوسلیقه ای و سفارشی تعدادی رابدون ازمون و....به سرکاراوردندکه باید جوابگوی این افراددراین دنیاوسرپل صراط باشند...
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/21 - 16:21
0
3
با سلام این کتابخانه سید احمد خمینی مگه چقدر وسعت دارد یا درجه چند است که 12 نفر نیرو دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
اشتباه تایپی
| Iran |
1393/11/28 - 11:38
سلام کتابخونه سید احمد فقط 6تا کتابدار داره که3نفر شیف صب و 3نفر شیفت عصر هستند .اشتباها 12نفر نوشته شده.
کتابدار
| Iran |
1393/11/24 - 15:37
امانت و ثبت کتابشون چنده؟چند نفر عضو داره؟
ممنون
|
Iran
|
1393/11/21 - 14:42
0
4
خیلیییییییییییی مممممممنون جناب آقای مختارپور. بجز این نمیدونم چی بگم ... راستش خیلی دلم شکست...
کتاب دوست
|
Iran
|
1393/11/21 - 14:16
3
0
اون افرادی که زندگی خودشونو بپای کتابداری گذاشتن و حقشونه کتابخونه باشن باید تعدیل نیرو صورت بگیره که بیان کتابخونه برادر من پدر من صندلیهای زیادی توسط رشته هایی بیربط گرفته شده که باید پس گرفته بشه . عدالت یعنی همین.
سهیلا
|
Iran
|
1393/11/21 - 14:02
1
3
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای مختارپور جناب ما کتابداران تازه فهمیده ایم که از صدقه سر شما وجود داریم و کسی پیدا شده که به ما کتابداران اهمیت بدهد با سابقه تقریبا 20 سال چه زحماتی که در کتابخانه کشیدم پس الان خیلی خوشحال هستم که می بینم بقیه همکارها که تازه استخدام می شوند مثل ما سختی ها را تحمل نمی کنند و وضعیت بهتری نسبت به گذ شته ما دارند
آذربایجانشرقی
|
Iran
|
1393/11/21 - 13:23
2
4
با سلام
تو رو خدا این تبریز رو هم دریابید چرا نمیاین ببینین اینجا چه خبره ؟؟؟؟!!!!!!!!!بهره وری که خبری نیست انجمن پولی نیست مابه التفاوت احکام جدیدو همه گرفتن ما هنوز منتظریم .حق مهد کودک سالها تو تهران و برخی استانها پرداخت می شد ما که ندیدیم حق مادرانی که بچه هاشون تازه هفت ساله شده چیه ؟ کی پرداخت می شه اون سالهایی که جاهای دیگه حق مهد کودک می گرفتن و ما نمی گرفتیم چی می شه؟ کی جواب گوی این همه اجحافی که در حق ما شده است یکی جواب بده ما جز توبیخ و تنبیه چیزی ندیدیم ارزشیابی هامونو هم 5 نمره کم کردن بی دلیل . بدون هیچ توضیحی .آقای مختارپور بی عدالتی غوغا می کنه تو رو خدا یا بیاین یا یکی رو بفرستین رسیدگی کنه.خواهش تمامی کتابداران تبریز
محمد رفيعي
|
Iran
|
1393/11/21 - 12:38
6
8
با سلام
جناب آقاي مختار پور هيچ وقت جشن هفته كتاب امسال رو يادم نميره كه وقتي درباره معيشت كتابداران صحبت كرديد گريه كرديد ، به والله تا اخر مراسم چشمانم خيس بود
شما هركاري هم كه بكنيد بازهم جماعتي هستند ناراضي و منتقد البته بي انصاف.
اين رويه نهاد خيلي عالي است بالاخص كه نيم درصد شهرداري ها قانون شد و انشاالله نمايان باشد بر حقوق و منابع نهاد.
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/21 - 12:18
1
1
ما وفقیری؟؟؟؟؟؟؟؟ اون سایتها ازجیب ما خبر ندارن قطعا"
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/21 - 12:08
1
8
با سلام
دبیرکل محترم در هر 6 ماه 500 هزارتومان داده می شد که امسال خبری نبود مابه التفاوت احکام هم که اذر ماه را ندادند هزینه مهد کودک هم که خبری نیست . حق بهره وری هم که امسال پرداخت نشد پس ظاهرا وعده سر خرمنی میدهد . عید نزدیک است و با بی پولی دست و پنجه نرم می کنیم . مددی
کارشناس استانی
|
Iran
|
1393/11/21 - 11:07
1
3
با سلام و احترام
خیلی وضعمون خوبه فقط خجالت میکشیم حکممون رو به کسی نشون بدیم. کتابدار 36 ساعت در هته کار میکنه سی درصد حق عضویت رو میگیره و اضافه کار و ... ولی ما کارشناس ها 44 ساعت کار میکنیم و حقوق کمتر. در ضمن آقای مختارپور قرار بود حق مسئولیت ها رو بیشتر کنید چی شد؟ امیدوارم در پرداخت حق مسئولیت ها تجدیدنظر بشه چون بعضی ها خیلی کم می گیرند.
پاسخ ها
مسئول
| Iran |
1393/12/13 - 15:29
جناب دبیرکل لطفا حق مسئولیتها رو افزایش بدین.ما منتظریم. ممنون.
طاها
| Iran |
1393/11/26 - 08:05
سلام کارشناس اسسستانی لطفا کارت با کتابدار عوض کن آنوقت شما هم هرماه سی درصدهای کلان واضافه کارههههههها وغیره ها را می گیرید مگه اشکالی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن خیلی زحمت می کشید حتما باید این اضافه کارهای خییییلی ناچیزت البته نسبت به کتابدارها افزایش یابد مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كتابدارآذربايجان
|
iran
|
1393/11/21 - 09:28
0
3
رسانه ها گوشه اي ازواقعيتهاي غيرقابل انكارروانعكاس ميدن با حقوق يك ميليون تومان چطور ميشه زندگي كرد؟!
با كدوم سازمان مفايسه كردين
درضمن ساعات كاري كمه تقصير كتابدار نيست شما تعيين كننده ايد
كتابدارآذربايجان
|
iran
|
1393/11/21 - 09:27
0
2
كاش ازاين بازديدهاي سرزده آذربايجانشرقي هم بهره اي داشت!
کتابدار تنها
|
Cyprus
|
1393/11/21 - 08:42
0
0
سلام خسته نباشیدخدمت دبیر کل محترم تلاش ها وزحمات شما قابل تقدیر است .ولی خواهش می کنم به فکر کتابخانه های شهری تک نیرو هم باشید.مراجعین وهمشهریان از دست ما گله وشکایت دارند چون کتابخانه تنها یک شیفت باز است ما تبلیغ کتابخوانی می کنیم در حالی که در کتابخانه را به روی مردم بسته ایم
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/21 - 08:14
0
2
تا به وضع مدیران کل نهاد چه در سطح ستاد کل و بخصوص استان ها رسیدگی نشود انتظار نمی توان داشت وضعیت درست شود، عدالت هیچ گاه به وجود نخواهد آمد اما می شود به آن نزدیک شد....
ساختار هر سازمانی از سطوح بالای آن قابل درست کردن است.
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/21 - 06:53
1
2
با سلام وخسته نباشید خدمت دبیرکل مهربان نهاد کتابخانه ها
ما کتابداران به رسمی شدن امیدواریم سابقه ما از8 سال بیشتر شد ولی هنوز هم پیمانی یک سال هستیم ازدبیرکل محترم خواهشمندیم خبرخوش رسمی شدن را به کتابداران به عنوان عیدی بدهند با تشکر
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 18:56
3
13
سلام بر دبیر کل عزیزم
از این اقدام شما خیلی خیلی خوشحال شدم.
من از یک استان دیگر هستم ولی اخبار بازدیدهای شما و پرتال نهاد را به روز پیگیری می کنم
خوشحالم که دبیرکل خوبی چون شما داریم.
واقعا سنت شکنی فرمودید.
به خودم و شغلم افتخار می کنم.
دوستدار شما کتابداری از یک کتابخانه کوچک کشور
پاسخ ها
ت
| Iran |
1393/11/22 - 13:31
اونوقت اقای نلک احمدی این پست شرافتمندانه و این رفتار سخاوتمندانه رو قبول می کنه؟؟؟
کتابدار
| iran |
1393/11/21 - 08:32
لطفا آقای ملک احمدی را به عنوان معاون خود انتخاب کنید...
کتابدار
| iran |
1393/11/21 - 08:31
این عضویت رایگان را خواهشا لغو کنید پس چرا کتابخانه های شهرداری با آن همه بودجه عضویت رایگان نمی گیرد ولی متا سفانه کتابخانه های نهاد که با کمبود بودجه وامکانات مواجهه است اقدام به عضویت رایگان می کند وشان کتابداران را پایین می آورد...
کتابدار
| iran |
1393/11/21 - 08:28
با سلام حقوق نسبت به پارسال دوبرابر شد ولی دریافتی خیر ؟پس افزایش حقوقی که قرار شد از برج 9 اضافه شود چه شد......
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 17:21
6
66
ما کتابداران فقیر نیستیم بلکه زیر خط فقریم. چرا خدمات کشوری اجرا نمیشود ؟ چرا به شان کتابداران اهمیت داده نمیشود؟ هنوز حقوق ما با بقیه ادارات حداقل 700-800 هزار تومان کمتره.تازه اونا کلی پاداش و اضافه کاری هم میگیرند و ما پاداش 6 ماهه ایی که سال های قبل میدادند هم نگرفتیم. تازه به مختارپور امیدوار شدیم که گویی ایشان هم رهرو قبلی هاست. فقط خدا بداد ما کتابداران برسد که هر چقدر هم که کار کنیم تو چشم نمی اید گویی کتابداران اصلا وجود خارجی ندارند. آقای مختارپور هدیه دهه فجر چی شد؟ برای عیدی نوروز چه کردید؟این احکام هم که اصلاح کردید تا حالا ما به تفاوت را که ندادید؟ آیا نظام هماهنگی که قول دادید را اجرا میکنید یا شما هم اعتقاد دارید همین حقوق از سر کتابداران زیاده!!! بحث ساعت کاری را کردید که باور کنید کتابداران بیشتر کار میکنند چون اولا مرخصی کم میروند چون نیرو نیست در صورتی که کارمندان ادارات دیگه کلی ماموریت و مرخصی ساعتی دارند و کار هم نمی کنندو جیم میزنند.
پاسخ ها
علي حسيني
| Iran |
1393/11/21 - 12:28
انصاف !
از فروردين 93 تا اسفند 93 حقوق ها 2 برابر شده، يعني بايد تشكر كرد
روال خوبي د نهاد در پيش است ، پس خواهشا اميد بدهيم نه اينطور نقد غير كارشناسانه.
شما گفتيد بقيه ادارات جيم ميزنند، خواهشا شرح كار خودتان را پيش خودتان مرور كنيد بعد ميبينيد به جيم چه سوري زده ايد.
كاش جناب مختارپور ادم بي تقوايي بود تا ميدانستيد اين لفظ غير كارشناسانه چه عواقبي ميتواند براي جماعت زحمت كش داشته باشد.
کتابدار
| Iran |
1393/11/21 - 10:51
صد در صد موافقم
کتابدار
| Iran |
1393/11/21 - 10:51
واقعا گل گفتی
زیر خط فقر!
بیشتر مرخصی هامون هم که میسوزه!
کتابدار روستا
| United Kingdom |
1393/11/20 - 21:48
مختارپور عزیز دوستت داریم دشمنات روز خوش نبینن
زاده حسین
| Iran |
1393/11/20 - 21:37
من هم با نظر همکار محترمم هم عقیده ام.مثل اینکه کم کم ایشون هم حرفاشونو دارن فراموش میکنند.حرفی که زدیدن نیازی به گله کردن به رسانه ها نیست عینه واقعیته که ما زیر خط فقریم.آقای دبیر کل هرچیزی که به کتابدارها قراره داده بشه که هنوز داده نشده و در حد حرفه حق قانونی ما هست که در این چند سال به فراموشی سپرده شده.آقای دبیر کل عزیز آیا با این حقوق که تازه قراره بعد این بگیریم میشود 10 روز زندگی کرد؟؟؟با این همه پولی که بدست نهاد قراره برسه چکارها که نمیشه کرد فقط کل نیم درصد یکسالو بذارین بانک و سودشو به کارکنانتون بدین نصف بیشتر از کل پرداختی یکسال کل نیروهاتونو پاس میکنه.چرا یه مدت از حضورتون گذشت نحوه حرفاتون تغییر داره میکنه مگه ما چه دلخوشی با این حقوق کردیم که نگرفته برایمان...کردین.فقط بهتون میگم ما که هیچ بخاطر خانواده هامون وضع حقوقمونو اضافه کاریمونو حق مسکنو مشکلات احکاممنو برا همیشه حل بکنید...همین.
ساراح
|
Iran
|
1393/11/20 - 17:15
12
1
با سلام
جناب مختارپور عزیز
لطفا فکری هم به حال استخدام کارشناسان ارشد ادبیات کودک و نوجوان کنید...سپاس
چی بگم
|
Iran
|
1393/11/20 - 16:56
2
35
نه بابا آقای مختارپور ما وضعمون خیلی هم خوبه توپ تکونمون نمیده موقعی که خیلی از ادارات وبانک ها هنوز اطلاعی از نهاد کتابخانه ها ندارن به زحمت توی یه بانک میشه باضمانت کتابدارها وام گرفت روت نمیشه حکم وفیش حقوقیتو نشون رفیقات بدی چون باعث خجالتت میشه وخیلی چیزای دیگه که شماخودتون از همه ما بهتر میدونین ولی باوجود همه اینها ما کتابداراباتمام وجود از نیت خیرشما آگاهیم وامیدواریم بتوانید نهادکتابخانه هاراازگمنامی محض دربیاورید خدا به شما قوت عنایت کند که با حرفاتون دل هزاران کتابدارراخوشحال میکنین به امید روزی که تمام کتابدارا با افتخار ازکارشون حرف بزنن
کتابدار بیکار
|
Iran
|
1393/11/20 - 16:31
4
3
باسلام
پس نتایج بررسی اعتراضات استخدامی 91 کی اعلام میشه
الان باید مثل سال 91 یک سال انتظار بکشیم تا نتایج را اعلام کنید لطفا در این مورد اطلاع رسانی کنید
باتشکر
کتابدار روستایی
|
United Kingdom
|
1393/11/20 - 15:02
17
9
آقای مختارپور گرامی با تشکر فراوان از زحمات زیادی که طی این مدت کم برای کتابداران بخصوص روستایی ها کشیدید
الحق بنده به شخص فکر نمی کردم این گونه جهادی عمل کنید و کتابداران روستایی را به آینده امیدوار کنید
تقاضای همه کتابداران روستایی از شما پدر مهربان این است که سال آینده آزمون امسال رو که کنسل شد برگزار کنید تا از امنیت شغلی خود مطمئن شویم
یاحق
پاسخ ها
کتابدار
| United Kingdom |
1393/11/20 - 19:00
چرا منفی میدین؟
شما کتابدارای شهری هم چیز رو فقط برای خودتون میخواین ولی بدونید خدایی هم هست یکی مثل مختارپور رو میفرسته تا عدالت رو برقرار کنه
آقای مختارپور دوستت داریم
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 14:22
1
17
دبیرکل محترم جناب آقای مختار پور ارتقاء سطح تحصیلات کارمندان هر سازمانی نه تنها باید مورد حمایت سازمان قرار گیرد بلکه خیلی از سازمانها حتی کمک مالی نیز در این حصوص دارند ضمنا ای کاش در خصوص تغییر وضعیت نیروهای خدماتی فرمایش حضرتعالی برای تمام نیروهای خدمتگزار اجراء میشد تادر این خصوص نیز به عدالت شما اعتقاد بیشتری میکردیم ....
كتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 14:09
5
17
سلام چرا هيچ كسي از هزينه مهد از دبير كل سوالي نكرده؟
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/12/19 - 13:28
آقای مختارپور.دبیرکل محترم
باسلام .
پرداخت هزینه مهدکودکها برای ما خیلی امیدوارکننده بود و کلی براش برنامه ریزی کردیم.درصورتیکه فقط باندازه هزینه ایاب و ذهاب فرزندمونه.خواهشا خودتون پیگیری کنید.استانها که خیلی راحت میگن بودجه نداریم.پیشاپیش متشکرم.چون میدونم که شما رسیدگی میکنید.
کتابدار سیستانی
| Iran |
1393/12/14 - 09:50
با سلام
دبیر کل محترم که اینقدر به امور پرسنلتون اهمیت می دید ، کاش این حق مهدکودک رو هم مثل عائله مندی ، روی حقوق میگذاشتین که بعضی استانها حق خوری نکنند به دلیل نبود بودجه.انصاف نیس همه توی یک ارگان باشیم ، یک استان حق مهدکودک رو بگیره و بقیه نگیرن . ضمنا اگر هم قراره واریز بشه ، همونی که خودتون فرمودید نه مث این همکار کرمانی مون که میگه35تومن واریز کردن.خودتون میدونید هزینه های مهدکودک بچه هامون از اون مبلغی که خودتون تعیین کردین هم بیشتره.ضمنا تکلیف امسال که داره تموم میشه چی میشه ؟ میره تو دیون و باید بیخیالش بشیم؟ خواهشا پیگیری کنین. بازهم از آقای مختارپور متشکرم چون میدونم هوای همکاراشون رو دارن، اگه بقیه کارشکنی نکنن!!!
کتابدار
| Iran |
1393/12/12 - 13:55
استان سیستان بلوچستان هم پرداخت نشده.
كتاب
| Iran |
1393/11/20 - 22:28
هزينه مهد كودك در استان كرمان پرداخت شد شش ماهه اول سال كه پرداخت نشد شش ماهه دوم سال هم ماهي ٣٥هزار تومان
کتابدار
| United Kingdom |
1393/11/20 - 19:01
باز هم توقعات بی جا
بس دیگه بابا به جای این همه ادعا یه خورده به فکر خدمت باشین
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 14:00
2
6
در بازدیدهای اخیر کتابخانه ای با درجه 9 وجود داشت که 4کتابدار در دو شیفت اونو اداره میکردن اونم با 15هزار جلد کتاب!!!!!!!!!!!اونوقت برای کتابخانه دیگری در همان شهر کتابدار انجمنی غیر بومی گرفته اند! که ایشان هم پس از استخدام به شهر بومی خود کوچ خواهد کرد و این چرخه همچنان ادامه دارد ... کتابخانه هایی که مازاد نیرو دارند را اگر درست مدیریت شود خواهید فهمید که نیازی به جذب نیروی جدید نخواهید داشت....
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 13:57
2
6
با سلام چرا حق مهد فقط از دیماه پرداخت شد مگر نه اینکه دبیر کل گفتند از اول سال قابل پرداخت میباشد ولی هرمزگان از دیماه پرداخت نمودن و از ماههای گذشته حرفی نیست وبا توجه به اینکه آخر سال میباشد این موضوع قابل بررسی میباشد
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 13:47
2
7
با سلام و خسته نباشید خدمت دبیرکل محترم و هیات همراه که به صورت سرزده به هرمزگان تشریف آوردند باعث خوشحالی ما شد ولی ای کاش همه مطلع می شدند از این موضوع وهر کس مشکل خود خود را به صورت حضوری مطرح میکرد حتی در همین وقت اندکی که در کتابخانه ها سر زدن میشد همه حرفهای خود را مطرح کنند نه اینکه شیفت عصر ظهر که به کتابخانه می آید نمیداند از این موضوع خوشحال شود یا ناراحت که نتوانسته درد دل خود را با دبیرکل که شاید دیگر به این زودیها نبیند در میان بگذارد به نظر من این جور بازدیدها خیلی جالب و خوشایند نمی باشد حالا دبیر کل محترم نظرشان چیست دیگر جاید خود بماند
پاسخ ها
کتابدار 111
| Iran |
1393/11/20 - 21:56
در مناطق دورافتاده و محروم از اطراف تهران تا دورترین نقاط ایران کتابدارانش با سختی بسیار و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می کنند . به کاربرانی خدمات ارایه میدهند که حتی آداب معاشرت اولیه را هم نمی دانند. هزینه زیادی بابت ایاب و ذهاب میدهند. بدی آب وهوا و شرایط سخت کاری و فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته پرداخت نمی شود. در حالی که کتابداران شهرهای بزرگ هم ایاب و ذهاب می گیرند و هم کارشان راحت تر است. مزایای بیشتری دارند.حق مسکن بیشتری دریافت می کنند.چرا کار نهاد بر عکس سازمان های دیگر است؟ چرا برای مناطق محروم مزایایی در نظر نمی گیرید تا کتابداران دغدغه و مشکل کمتری داشته باشند؟
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 13:44
3
57
اقای دبیرکل عزیز اگه کتابدار فقیر مالی و حقوق و مزایا نیست پس بدان که :1-قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا نمی شود
2- حق شیفت به کتابداران داده نمیشود( بانوجه به تورم بالا و اینکه مردان کتابدار نمیتواند شغل دوم داشته باشند این حق مسلم کتابداران ) است 3- اضافه کاری ، بهره وری ، حق نظافت ، مهد کودک، ایاب و ذهاب و ...داده نمی شود4-وام خرید خودرو ، وام خرید کالا داده نمی شود 5- بیمه تکمیلی اعتباری ندارد 6-شایتسه سالاری نیست 7-چارت سازمانی مشکل دارد 8 احکام کار گزینی پر از اشکا ل و حق خوری است9- مشکلات سخت افزاری و فرسوده بودن کتابخانه ها وامکانان اداری ندارند و....
کهگیلویه و بویراحمد
|
Iran
|
1393/11/20 - 13:29
7
3
با سلام و عرض ادب خدمت دبیرکل محترم ما کتابداران دوست داشتیم از نزدیک و رودررو بخاطر انتصاب خانم قربانی در کتابخانه های استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر کنیم انصافا خانم قربانی معنای مدیریت جهادی را با مدیریت بی نظیرشان به خوبی تفسیر کرد و نشان داد کارکردن فقط با بودجه و اعتبار نیست و با دست خالی هم میشود کارهای بزرگ کرد کتابخانه ها در طول چند ماهه مدیریت ایشان چه به لحاظ رسانه ای و چه به لحاظ اجرایی رشد چشمگیر داشند و کتابداران الان حرفی برای گفتن در جامعه دارند
محمود
|
Iran
|
1393/11/20 - 13:08
2
64
سلام
وقتی که هزار تومان به کتابدار می دهیم و در سایت های مختلف انعکاس می دهیم، خودمان زمینه فقیر نشان دادن کتابداران را فراهم می نماییم.
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/11/21 - 12:22
درپاسخ به محمود
باید بگویم اگر دبیر کل خبر ندهد همه می گویند خبری نیست ونهاد همیشه دستش خالست اگر هم زود تر خبر بدهند ودل کتابداران شاد گردد افرادی مثل شما می گویید چرا ؟
شما خودت جای دبیر کل بودی چه می کردی
کتابدار
| Iran |
1393/11/20 - 13:22
سازمان های بسیاری به کارمندان خود پاداش، عیدی و کارت هدیه می دهند اما در سایت های دیگر اعلام نمی کنند. اما در نهاد زمانی که قرار است حتی کارت هدیه 100 هزار تومانی هم بدهند در سایتی همچون لیزنا که مخاطب فراوانی دارد اعلام می کند.
در کتابخانه ملی ، کتابخانه های دانشگاهی پس چرا اعلام نمی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کتابدار
|
United States
|
1393/11/20 - 12:44
8
2
از دبیرکل محترم بخاطر انتصاب خانم زینب قربانی تشکر میشود انصافا در طول شش ماهی که در اداره کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد میگذرد به اندازه 20سال گذشته کتابخانه ها شناخته شدند تمام اقدامات ایشان ابتکاری هستند و کتابخانه ها و کتابدارها الان به معنای واقعی در جامعه شناخته شده هستند
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/11/21 - 09:49
تورخدا به فکر استان اصفهان باشید شده آزمایشگاه .هرکسی میخواد تجربه کسب کنه میشه مدیر کل..........
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 12:36
8
19
ولی جناب آقای دبیرکل ,الان توی هرشهرحداقل چند دانشجوی درحال تحصیل داریم که فشارش میاد رو سایر همکارا, اگر تحصیل حین خدمت ممنوعه,پس چرا وجود داره؟؟؟
پاسخ ها
.حمید.
| Iran |
1393/11/20 - 13:58
سلام، خب شما هم برو درس بخون. کسی که میره دانشگاه از مرخصیه استحقاقیش استفاده میکنه و کار غیر قانونی ای انجام نمیده چون شما توانایی دانشگاه رفتن رو ندارید دلیل نمیشه که مانع درس خوندن دیگران بشی!!! هر چقدر سطح سواد کتابداران و کارکنان کتابخانه ها بالاتر باشه مطمئن باشید به نفع جامعه و البته نهاد هستش
کتابداران لر
|
Iran
|
1393/11/20 - 12:30
2
27
کتابداران ایران زمین گرچه از لحاظ مالی و حقوق و مزایا مظلوم ترین افراد جامه هستند ولی از لحاظ علمی و تحصیلات از نخبگان کشوری هستند
کتابدار
|
Iran
|
1393/11/20 - 12:18
6
12
متاسفانه از زمان روی کار آمدن مسئولان جدید، روند کمی و کیفی ارسال مجلات بسیار ضعیف تر شده است!
مجله موفقیت یکی از بهترین مجلات عامه پسند است که مورد بیمهری قرار گرفته است!
.
|
iran
|
1393/11/20 - 11:40
2
36
شاید ساعت کاری کتابداران از سایر کارمندان کمتر باشد ولی ما سرویس رفت و آمد نداریم و باید ساعت ها صرف رفت و برگشت در شهرهای شلوغ و پر ترافیکی مانند اصفهان کنیم
ضمنا سختی کار کتابداران در بسیاری از موارد قابل مقایسه با سایر کارمندان نیست!
لطفا فقط به کمیت ها توجه نشود و کیفیت نیز در نظر گرفته شود از جمله سختی کار کتابداران!
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1393/11/20 - 13:18
بسیاری از کارمندان سازمان های دیگر شیفت کاری عصر ندارند. همانطور که می دانید اکثر قشر کتابدار نهاد کتابخانه های عمومی کشور را خانم ها تشکیل می دهند اما شیفت کاری عصر آنها و خانواده آنها را تحت تأثیر قرار داده است.
خانم هایی که در شیفت عصر می بایست در کتابخانه ای که در بوستانی واقع شده است به تنهایی ساعت کاری خود را سپری کنند و حتی نیروی خدماتی هم حضور ندارد.
مرضیه قربانی
|
Cyprus
|
1393/11/20 - 11:26
1
10
سلام خدمت شمادبیرکل محترم
شماهرکاری کنیدنمی توانیدجلوی بی عدالتی درکتابخانه هاروبگیرید.....شمادرازمون استخدامی سال جدیدرشته های کتابداری روجذب کنید.ولی نگاهی به افرادواجدشرایط درازمون استخدامی کتابدارهای روستایی کنید.مدیرکل استان هاکارخودشان راخواهندکرد.دراستان مازندران نمونه های بارزی را خواهیددید......
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: