کد خبر: 37703
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 آبان 1397 - 15:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

بازید دکتر رسول جعفریان از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی

منبع : لیزنا
روز سه‌شنبه مورخ 22 آبان ماه 1397 دکتر رسول جعفریان، رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران، از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی بازدید  کرد.
بازید دکتر رسول جعفریان از کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی

 به گزارش لیزنا، در ابتدای این بازدید جلسه‌ای برای معارفه و تبادل اطلاعات مابین مسئولین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و دکتر رسول جعفریان برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر حسن صدوق؛ ریاست دانشگاه شهید بهشتی، دکتر بابک شکری، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر مهیار جاوید روزی، سرپرست اداره تشریفات و گردهمایی‌های مدیریت حوزه ریاست و روابط‌ عمومی، دکتر امیررضا اصنافی، سرپرست اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، دکتر عباس احمدوند، معاونت پژوهشی دانشکده الهیات و معارف، دکتر مهران اسماعیلی و دکتر علی بوذری از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محمدرضا بهزادی مشاور مرکز موزه و اسناد دانشگاه، در دفتر ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.

در ابتدا دکتر رائد فرید زاده ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی و دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی رئیس کتابخانه مرکزی گزارشی را پیرامون تاریخچه، امکانات و ارائه خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی به میهمانان حاضر در جلسه ارائه دادند.

در این جلسه دکتر رسول جعفریان و مسئولین دانشگاه شهید بهشتی حاضر در جلسه، از امضای تفاهم‌نامه ای ما بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی برای تبادل اطلاعات استقبال کردند.

بعد از گفتگوهای صورت گرفته بین دو طرف، دکتر جعفریان با همراهی مسولین دانشگاه شهید بهشتی از مرکز موزه و اسناد دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد و در این بازدید دکتر بهزادی در ارتباط با کتب چاپ سنگی و سربی، تابلوهای نفیس و مجموعه‌های وقفی از سوی خیرین دانشگاه همانند دکتر بهرون، دکتر بیرشک، دکتر کریمان و ... به ارائه توضیحات پرداخت.

همچنین وی درباره مراحل پایانی فهرست کتب چاپ سنگی و سربی مرکز موزه و اسناد دانشگاه توسط مسئولین این مرکز، جداسازی کتب وقفی دکتر بهرون به علت کثرت آن و چاپ کتابی با عنوان یادنامه دکتر بهرون با محوریت موضوعی زندگینامه و منابع و اشیاء وقفی ایشان به کتابخانه صحبت کردند.

بعد از اتمام بازدید از مرکز موزه و اسناد، ریاست کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از بخش‌های گردش و امانت، مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دیدن کرد و در این بازدید فضای کتابخانه، منابع و نحوه ارائه خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد  به کاربران و حضور گسترده دانشجویان و پژوهشگران در این مرکز مورد توجه ایشان قرار گرفت.

شایان ذکر است در این بازدید دکتر رسول جعفریان و مسئولین دانشگاه شهید بهشتی حاضر در جلسه،  استقبال خود در رابطه با تفاهم‌نامه ای فی ما بین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و شهید بهشتی برای تبادل اطلاعات اعلام کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: