کد خبر: 24692
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 تیر 1395 - 09:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

در آموزش و پرورش مترقی آموزش، پژوهش، کتابخانه و معلم کنار هم قرار دارند

منبع : لیزنا
 بیانیه کتابداران کتابخانه های آموزشگاهی ایران قاعدتا می تواند ذهن بخش عظیمی از جامعه و دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی را جلب کند تا به امر گسترش کتابخانه ها بپردازند.
در آموزش و پرورش مترقی آموزش، پژوهش، کتابخانه و معلم کنار هم قرار دارند

 

 دکتر محمد حسن زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت و گو با خبرنگار لیزنا در رابطه با بیانیه کتابداران کتابخانه های آموزشگاهی ایران گفت: کشور ما به طور ویژه در حال تمرین نوع جدیدی از تعامل با جامعه و نهادهای رسمی است. هر نشست و بیانیه ای که ابعاد کارشناسی در آن لحاظ شده باشد بازخورد مثبت دارد و این امر در مورد بیانیه کتابداران کتابخانه های آموزشگاهی ایران نیز صدق می کند و قاعدتا می تواند ذهن بخش عظیمی از جامعه و دست اندرکاران کتاب و کتابخوانی را جلب کند تا به امر گسترش کتابخانه ها بپردازند.

 

حسن زاده در پاسخ به اینکه آیا دیدگاه آموزش و پرورش در خصوص اینکه کتابخانه مدارس فعال باشد در صورتی که هیچ گونه نظارتی بر روی آن اعمال نشود درست است، اظهار داشت: این دیدگاه با نظام معیوب آموزش و پرورش کشور همخوانی دارد. در غیر این صورت با آموزش و پرورش مترقی که در آن اسناد بالادستی به عنوان برنامه توسعه مطرح می شوند هیچ سنخیتی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در آموزش و پرورش مترقی آموزش، پژوهش، کتابخانه و معلم کنار هم قرار دارند و دانش آموزان بخشی از ساعات درس خود را به صورت اجباری در کتابخانه می گذرانند در این صورت کتابدار نیز مشارکت جدی خواهد داشت، دانش آموزان را پذیرفته و کتابها را به دانش آموزان معرفی می کند.

 

وی با اظهار تاسف از وضعیت موجود کتابخانه های مدارس گفت: در کشور تنها در گوشه ای از مدارس کتابخانه ای وجود دارد بدون اینکه با هیچ استانداردی در دنیا تطابق داشته باشد در حالیکه این روند با دیدگاه ما و وضعیت موجود برخی مدارس غیرانتفاعی نیز هیچ سنخیتی ندارد.

حسن زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش مسئولیت خطیری در تربیت فرزندان جامعه به عهده دارد، افزود: با وضعیت موجود افرادی را به جامعه تحویل می دهد که برای نوآوری در آینده عاجزند افرادی که در نبود فعالیت های مکمل درسی و کتابخوانی، ضعف در تفکر و حل مسئله را در زندگی تجربه می کنند  بنابراین ضرورت کتابخوانی صحیح در این گروه سنی به شدت احساس می شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در پایان تاکید کرد: باید با گذر از دیدگاه نادرست به جایی برسیم که مدارس کشور کتابخانه‌هایی داشته باشند که نقش پررنگ تری را در آموزش فرزندانمان ایفا کنند.

ستاد اصفهان
|
Iran
|
1395/04/15 - 11:50
0
1
آقای حسن زاده کتابدار چه کمکی می تونه بکنه آخه؟؟!!!
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: