کد خبر: 38045
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 دی 1397 - 13:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«دومین جلسه کارگاه آموزش مهارتهای زندگی» درکتابخانه ولیعصر ورامین در استان تهران

منبع : کتابخانه ولیعصر ورامین
به همت لیلا فاطمی کلش کتابدار کتابخانه ولیعصر (عج) دومین جلسه کارگاه آموزشی مشاوره و روانشناسی با عنوان «آموزش مهارتهای زندگی» با حضور شیرین باقری، مشاور و روانشناس و مدرس دانشگاه و جمعی از اعضای علاقمند در محل کتابخانه برگزار شد. به گزارش لیزنا، در این جلسه باقری مجددا پیرامون مقوله عزت نفس و اعتماد به نفس و تفاوتهای آن مباحثی را مطرح کرد. وی درباره اعتماد به نفس گفت بسیاری از افراد هستند که تصور می کنند که دارای اعتماد به نفس هستند اما با بروز کوچکترین اتفاقات در کسری ناچیز از زمان درمانده و عاجز می شوند. که نشان دهنده اعتماد به نفس کاذب هست. وی درباره عزت نفس گفت این مقوله اساسی ترین چیزی که مطرح می کند باور و پذیرش خودمان، همانطور که هستیم است و پذیرش خودمان بدون قید و شرط . و آنچه که در مقابل این نظریه هست : ترس از مورد ارزیابی قرار گرفتن و مورد قضاوت قرار گرفتن است که عزت نفس را در انسان از بین می برد. درباره سهل و آسان گرفتن امور زندگی اذعان داشت که سخت گرفتن به خودمان باعث می شود که سخت ببخشیم و برای دیگران هم سخت گیری کنیم. باقری در بخش دیگری از صحبتهاشان درباره سیستم آموزشی و اشکالاتی که در این سیستم وجود دارد، گفت و اضافه کرد که سیستم آموزشی بیشتر بر محوری قرار دارد که همواره به بارش اطلاعات بسیار زیاد می پردازد و این باعث خفه شدن خلاقیت فراگیران می شود. در بحث دیگری باقری دوباره به مبحث «پذیرش خویشتن» پرداخت و در این مورد گفت: پذیرش خودمان به صورت آنچه که هستیم موجب می شود همواره در مقابل خواسته های نابجا " نه " بگوییم و در مقابل توقعات بی جا مقاومت کنیم. گفتنی است کارگاه روانشناسی و مشاوره به مدت 6 جلسه، و  روزهای سه شنبه از ساعت 15الی 16:30 در کتابخانه ولیعصر (عج) برگزار می شود.
«دومین جلسه کارگاه آموزش مهارتهای زندگی» درکتابخانه ولیعصر ورامین در استان تهران
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: