کد خبر: 42908
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 دی 1399 - 15:23

داخلی

»

کتاب

برگزاری «نشان چاپ» و «نشان شیرازه» در آینده نزدیک

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری «بزرگداشت حوزه چاپ و تکریم از دست‎اندرکاران» در استان‏ها خبر داد و گفت: به زودی برنامه ‏های «نشان چاپ» و «نشان شیرازه» از سوی دفتر چاپ و نشر برگزار خواهد شد.
برگزاری «نشان چاپ» و «نشان شیرازه» در آینده نزدیک

به گزارش لیزنا، مهرزاد دانش گفت: همچون سال‎های گذشته در پاییز امسال برنامه سالانه «بزرگداشت حوزه چاپ و تکریم از دست‎اندرکاران» آن در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‏های به عمل آمده از سوی دفتر چاپ و نشر با ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‎ها، برنامه هایی در 24 استان‎ برگزار شده است. «بزرگداشت حوزه چاپ و تکریم از دست‏اندرکاران» با رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی مبتنی بر پیشگیری‎های لازم در حفظ فاصله اجتماعی و پوشش حفاظت‎های فردی و پرهیز از تجمع برگزار شده‎اند و از اهالی برگزیده چاپ تقدیر به عمل آمده است.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر همچنین دربارۀ دیگر برنامه‎های انجام شده در استان‏ها نیز گفت: بازدید از واحدهای چاپی، گفت‎و‎گو با صاحب‌نظران، متخصصان و فعالان حوزه چاپ، بررسی مشکلات و موانع و دریافت پیشنهادات و طرح‎ها از دیگر برنامه‎های انجام شده در استان‎ها بوده است.

دانش در پایان  تصریح کرد: به زودی جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر نیز کار خود را با اعلام فراخوان بخش مسابقات آغاز خواهد کرد و دو برنامه «نشان چاپ» و «نشان شیرازه» را برای اهالی نشر، چاپ و طراحان پیش خواهد برد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش جلسه شورای سیاست‌گذاری «نخستین دوسالانه جشنواره ملی چاپ و نشر» برگزار شد و در آن بر تقدیر از خادمان و پیشکسوتان و پدید آورندگان در کنار برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های علمی تاکید شد.