کد خبر: 43721
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1400 - 14:55

داخلی

»

کتاب

کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» به چاپ هفتم رسید

منبع : روابط عمومی انتشارات سیمای شرق
چاپ هفتم کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» نوشته دبلیو جیمز پاتر و ترجمه ناصراسدی، محمد سلطانی‌فر و شهناز هاشمی از سوی انتشارات سیمای شرق روانه بازار نشر شد.
کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» به چاپ هفتم رسید

به گزارش لیزنا، کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» نوشته دبلیو جیمز پاتر استاد گروه ارتباطات دانشگاه کالیفرنیا و ترجمه ناصراسدی، محمد سلطانی‌فر و شهناز هاشمی که چاپ دوم ویراست دومش به چاپ رسیده، در تلاش است تا توضيح دهد ذهن انسان هنگام برخورد با جريان پیام‌های رسانه‌ای در فرهنگ اشباع شده از اطلاعات چه می‌کند.

نظريه سواد رسانه‌ای نشان می‌دهد که مخاطبان در برابر هزاران پيام رسانه‌ای که هر روز با آن مواجه می‌شوند چه تصمیمی باید  بگيرند؛ در برابر شمار بسياري از پیام‌های متنوعي که از کانال‌های گوناگون پخش می‌شود، چه واکنشي نشان دهند و چگونه از آن پیام‌ها مفاهيم خود را بسازند. مهم‌ترین نکته اینکه نشان دهد اين اقدامات با داشتن سطح بالاتری از سواد رسانه‌ای، چگونه بهتر انجام می‌شوند.

کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» يك ادبيات پژوهشي است که چارچوبي براي سواد رسانه‌ای ارائه می‌دهد، تا براي دانش‌پژوهان جديد مدخلي از پژوهش‌هایی باشد که به‌طور مستقيم با سواد رسانه‌ای سروکار دارند. مسائل اصلي مطرح‌شده در بحث گسترده سواد رسانه‌ای، در پيوند با الگويي است که فرضیه‌های علمي و پيشنهادهاي اصولي را براي سازوکارهاي دستيابی به سطح بالاي سواد رسانه‌ای يکپارچه می‌کند. اشاره‌های پژوهشي به خوانندگان نشان خواهد داد که کجا می‌توانند عمیق‌تر به موضوعات بپردازند.

این کتاب در 418 صفحه  شامل 12 فصل در چهار بخش است. بخش نخست در مورد اساس نظريه سواد رسانه‌ای و شامل دو فصل است. بخش دوم نظريه را معرفي می‌کند. بخش سوم بخش‌های فرایند پردازش اطلاعات را معرفی می‌کند و در بخش چهارم و پاياني اين کتاب ديدگاه روشني به دست‌اندرکاران رسانه ارائه می‌دهد تا ديگران را در افزايش سواد رسانه‌ای ياري دهند.

کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی شناختی» به چاپ پنجم رسیده و اکنون چاپ دوم ویراست دوم آن در قطع رقعی و به قیمت 130هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش نسخه فیزیکی این کتاب با شماره 02188356436 تماس بگیرند.