کد خبر: 47536
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 تیر 1402 - 11:25

داخلی

»

کتاب

«هنوز می‌توانم ببینم» اثر بهار رهادوست منتشر شد

منبع : لیزنا
.هنوز می‌توانم ببینم: جستارهایی برآمده از تجربه‌های زیسته» اثر بهار رهادوست منتشر شد»
«هنوز می‌توانم ببینم» اثر بهار رهادوست منتشر شد

به گزارش لیزنا، تیر ماه امسال شاهد انتشار کتابی با عنوان «هنوز می‌توانم ببینم: جستارهایی برآمده از تجربه های زیسته»،  از استاد فرهیخته‌مان بهار رها دوست هستیم. استادی که هم برایمان کتاب فلسفه نوشته و در حوزه مسایل نظر کتابداری ورود کرده، هم ابزار سازماندهی تولید کرده (اص‍طلاح‍ن‍ام‍ه‌ پ‍زش‍ک‍ی‌ ف‍ارس‍ی، 1376)‌، و از زمانی که به روش پژوهش ورود کرد، کتاب و مقاله های زیادی، نوشته، ترجمه یا ویراستاری کرده، و علاوه بر کتابها و مقاله های مختلف در حوزه حرفه ای و پژوهشی رشته ما،  دستی به شعر و هنر داشته و تا کنون 5 مجموعه شعر از ایشان منتشر شده است.

چ‍ه‍ار ان‍دوه‌: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ ش‍ع‍ر، ‏‫۱۳۷۳؛ پ‍ن‍ج‌ پ‍رده‌ از چ‍ه‍ار ف‍ص‍ل‌ ع‍ش‍ق‌: دف‍ت‍ر ش‍ع‍ر، ۱۳۷۵؛ ش‍ش‌ ل‍ح‍ظه‌ ت‍ا م‍ح‍ال، 1376 ؛ ش‍ع‍ر ب‍ی‌ه‍وازی‌، 1378؛ و س‍وگ‌ س‍ف‍ی‍د: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ ش‍ع‍ر، 1385، به علاوه یک مجموعه منتخب اشعار به زبان انگلیسی توسط خانم رها دوست و ترجمه فارسی بابک توسلی و پانته‌آ حاجی صادقی با عنوان Bare foot poetry.

کتاب "هنوز می‌توانم ببینم" شامل 20 جستار است. مخاطب 7 جستار اول ‌کتابداران هستند، و دانشجویان و استادان کتابداری، جستار هشتم هم به کتابداران مربوط می‌شود چون نوش‌آفرین انصاری یکی از بزرگترین سرمایه‌های رشته ما بوده و هست و مقاله هشتم درباره خانم انصاری عزیز است. جستار بیستم هم به شورای کتاب کودک می پردازد که باز هم احساسی کاملا خودمانی به کتابداران که شورا برای آنها بیگانه نیست می‌‌دهد، لیکن 11 جستار دیگر به گفته خودشان از زندگی زیسته برآمده، و عمیق نگاه کردن به خود و آنچه بر او گذشته، در اغلب موارد ما را به اندیشه فرو می‌برد.

این کتاب در تیراژ 1000 نسخه توسط نشرهنوز در تیرماه 1402 منتشر شده و پخش و نشر ققنوس توزیع آن را برعهده دارد.

بیشتر بخوانیم.