کد خبر: 42826
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1399 - 09:38

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نشست پایانی پاتوقهای مقاله خوانی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
دبیر اجرایی همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی از برگزاری برنامه پیش نشست همایش خبر داد.
نشست پایانی پاتوقهای مقاله خوانی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، کوهی رستمی بیان کرد: در بیش از یک سال گذشته که در تدارک برگزاری همایش بودیم  جهت جلب مشارکت بیشتر کتابداران، دانشجویان و پژوهشگران به همایش، برنامه های مختلفی از جمله برگزاری پاتوقهای مقاله خوانی و پویش کتابخانه اجتماعی من اجراء  شد. بر آن شدیم تا پیش از شروع همایش نشست پایانی این دو برنامه را به عنوان پیش نشست های همایش برگزار کنیم.از این رو دوشنبه شب مورخ 24 آذر ماه نشست پایانی پاتوقهای مقاله خوانی برگزار خواهد شد.

وی در توضیح نشست پایانی پویش کتابخانه اجتماعی من افزود:  در این پویش بیش از 30 اثر به دبیرخانه همایش رسید که در نهایت 4 اثر برگزیده شد. در نشست پایانی بناست آثار برگزیده به نمایش در آید و از برگزیدگان تقدیر گردد. همچنین در این نشست میزبان معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور جناب آقای مهدی رمضانی و همچنین دکتر مهری پریرخ عضو هیات امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور بودیم.

وی در خصوص پاتوقهای مقاله خوانی گفت: پاتوقهای مقاله خوانی در استانهای تهران، کرمان، همدان، خوزستان،  آذربایجان شرقی برگزار با مشارکت جدی کتابداران و اساتید دانشگاه ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شدند. در نشست پایانی پاتوقهای مقاله خوانی نیز به تشریح 12 پاتوق برگزار شده خواهیم پرداخت. در این نشست ضمن ارائه گزارشی از پاتوقهای برگزار شده مهندس حیدری مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر ساعی دبیرکارگروه نابینایان نهاد کتابخانه های عمومی کشور به سخنرانی خواهند پرداخت. در این نشست جمع بندی پایانی از پاتوقهای برگزار شده توسط کریم حنفی ارائه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در روزهای 25 و 26 آذر ماه به صورت مجازی ببا مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و انجمن ارتقا کتابخانه های عمومی ایران رگزار خواهد شد و علاقه مندان تا روز دوشنبه فرصت دارند تا در این همایش ثبت نام نمایند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت همایش به نشانی hamayesh.ipla.ir مراجعه کنند.