کد خبر: 43556
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 فروردين 1400 - 12:33

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

مهلت ارسال انواع دستاوردها در ششمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات تمدید شد

منبع : لیزنا
دکتر میترا صمیعی، دبیر علمی ششمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات، از تمدید مهلت ارسال انواع دستاوردها :مقاله، تاک (تجربه‌ها و ایده‌های کتابداران) خبر داد.
مهلت ارسال انواع دستاوردها در ششمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات تمدید شد

به گزارش لیزنا، دکتر صمیعی با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست بسیاری از اساتید، دانشجویان و متخصصان علوم اطلاعات ، مهلت ارسال انواع دستاوردها :مقاله، تجربه‌ها و ایده‌های کتابداران (تاک) به  ششمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات براساس اعلام کمیته راهبری تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شد و زمان برگزاری آن نیز از ۳ خرداد تا ۷ خرداد تعیین شد . روز ۳ خرداد افتتاحیه و روزهای ۴ تا ۶ خرداد پنل های موضوعی کنگره و ۷ خرداد پنل تجربه و ایده کتابداران (تاک) و برنامه اختتامیه برگزار می شود.

 وی گفت:  پژوهشگران ، دانشجویان و علاقه مندان می توانند از این فرصت برای نگارش و ارایه انواع دستاوردها :مقاله، تاک (تجربه‌ها و ایده‌های کتابداران)  خود اقدام نمایند وحاصل پژوهش ها و تجربیات خود را تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰  به دبیرخانه کنگره ششم ارسال کنند.

میترا صمیعی افزود: کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات همه ساله به منظور برقراری پیوند علمی و حرفه­ ای بین متخصصان علوم اطلاعات ، کتابداران و آرشیویست های شاغل در کتابخانه­ ها و آرشیوهای کشور، توسط انجمن علمی کتابداری و اطلاع ­رسانی ایران برگزار می شود.

 همچنین دکتر صمیعی گفت: در این کنگره قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که تا چه میزان کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها در مسیر تحول دیجیتال قرار گرفتند ودر این مسیرچه تحولاتی را در راهبردهای خود لحاظ کردند. بنابراین  شعار اصلی ومحورهای موضوعی ششمین کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات به شرح زیر است :

شعار اصلی : " ما و تحول دیجیتال: راهبردهای تحول دیجیتال در کتابخانه ها ، آرشیوها و موزه ها

محورهای موضوعی :

مبانی نظری تحول دیجیتال و بازتعریف مفاهیم کتابخانه، آرشیو و موزه در دوران انقلاب صنعتی چهارم

جنبه های نرم و سخت تحول دیجیتال در کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها

چارچوب ها، استانداردها و متدولوژی های پیاده سازی تحول دیجیتال در کتابخانه ها، آرشیوها و موزه ها

آموزش رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دوران انقلاب صنعتی چهارم

همگرایی دیجیتالی کتابخانه ها ، آرشیوها و موزه ها با صنایع داده محور در دوران انقلاب صنعتی چهارم

تجربه دیجیتال و تجارب زیسته ذینفعان کتابخانه ها ، آرشیوها و موزه ها از تحول دیجیتال

فناوری های تحول آفرین دیجیتال، نوآوری های دیجیتالی و اکوسیستم لیب‌تک

حاکمیت دیجیتال کتابخانه ها ، آرشیوها و موزه ها در دوران انقلاب صنعتی چهارم

مدیریت کتابخانه ها ، آرشیوها و موزه ها از منظر تفکر پلتفرمی

مدیریت داده محور کتابخانه ها ، آرشیوها و موزه ها در دوران انقلاب صنعتی چهارم.

وی گفت: از تمامی پژوهشگران و متخصصان علوم اطلاعات دعوت می کنیم که مقالات، تجربه ها و ایده های خود را از طریق وب سایت کنگره ارسال کنند. برای هر کدام از انواع دستاوردها : مقاله، تجربه‌ها و ایده‌های کتابداران (تاک) یک قالب جداگانه درنظر گرفته شده است. ضروری است پس از دانلود این قالب‌ها، اطلاعات مربوطه جایگذاری و فایل نهایی بر اساس دستورالعمل‌های ارائه شده در آنها، آماده و بارگذاری شود.

فرم ارسال تجربه

فرم ارسال مقاله

فرم ارسال ایده

تجربه‌ها و ایده‌ها محدودیت موضوعی ندارند و موارد برگزیده از سوی کمیته علمی، علاوه بر ارائه به صورت مجازی در نشستی با عنوان تاک (تجربه‌ها و ایده‌های کتابداران)، در کتاب مجموعه مقالات کنگره ششم  نیز منتشر خواهند شد.

مقاله‌ها باید در چارچوب شعار اصلی کنگره، محورهای موضوعی ارائه شده در فراخوان و قالب درنظر گرفته شده برای مقاله باشند. مقاله‌های برگزیده از سوی کمیته علمی درکتاب مجموعه مقالات کنگره ششم با ثبت درپایگاه استنادی ISC و نیز نشریه های تخصصی و علمی و پژوهشی  رشته علم اطلاعات و دانش شناسی منتشر خواهد شد.