کد خبر: 25392
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 مهر 1395 - 10:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

الزام کتابخانه‌های دانشگاه به تجهیز کتاب های دفاع مقدس

منبع : لیزنا
رئیس شورای عالی ‌عتف وزارت علوم گفت: بنا بر ابلا‌غیه وزارت علوم دانشگاه موظف بوده کتب دفاع مقدس را در کتابخانه های خود مجهز کنند.
الزام کتابخانه‌های دانشگاه به تجهیز کتاب های دفاع مقدس

 وحید احمدی رئیس شورای عالی ‌عتف وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به اقدامات این وزارتخانه مبنی بر ترویج فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم وزارت علوم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت کتابخانه های سراسر کشور بوده تا علاوه بر حمایت از فعالیتهای مختلف دانشگاهها در حوزه های علم و فناوری و فرهنگی به مقوله رشا‌دتهای رز‌مندگان دفاع مقدس توجه ویژه ای دارد.

 

وی یاد آور شد: وزارت علوم در صدد توسعه حوزه های مختلف فناوری و مسائل ارزشی جامعه بوده و به همین خاطر 98 درصد کتابخانه های دانشگاههای کشور را ملزم به تجهیز کتب دفاع مقدس و ارزشی در سال تحصیلی جدید کرده است.

احمدی عنوان کرد: مقوله دفاع مقدس یک موضوع جدی در وزارت علوم بوده زیرا که اگر نسل جوان با مسئله ایثار و شهادت فاصله بگیرند از موفقیت‌هایشان در مسیرهای علمی کاسته می‌شود.

وی ابراز داشت: وزارت علوم حساسیت ویژه‌ای نسبت به دفاع مقدس  و حفظ ارزش ها دارد و همه دانشگاههای کشور را ملزم کرده تا کتب مناسب خوب برای کتابخانه ها در این زمینه خریداری کنند، همچنین برای همین منظور اعتبارات خاصی را به دانشگاهها اختصاص داده است.

 

احمدی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت علوم و شورای ‌عتف این بوده که پژوهش‌های مختلفی با موضوع دفاع مقدس در دانشگاههای کشور صورت گرفته است.

 

وی گفت: پایان نامه های دانشجویان بنا برنامه ا‌بلاغی از وزارت علوم در حوزه های دفاع مقدس و ارزشی انجام شده و سعی بوده تا این پروژه‌ها به صورت پژوهشی و کاربردی در مقوله ایثار و شهادت به دانشجویان ارائه شود.

جمالی
|
Australia
|
1395/07/23 - 06:05
0
0
خیلی سال پیش زمانی که در کتابخانه عمومی کار می کردم شاهد کتابهای زیادی اهدائی و بعضاً خریداری شده سازمانهای خاص بودم که لای بعضی از آنها هرگز در کتابخانه باز نمی شد. حالا این دستور از بالا برای تدارک کتابهای ارزشی در کتابخانه‌های دانشگاهی را نمی دانم باید چطور تفسیر کرد. همین حالا هم به گمانم در همه کتابخانه‌های دانشگاهی ا زاین کتابها کم وجود ندارد و باید بررسی کرد که چقدر خوانده می‌شوند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: