کد خبر: 40157
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 شهریور 1398 - 12:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

آتن، ایفلا 2019

برنده گرنت ثبت نام افتخاری ایفلا، جامانده از آتن/ چه کسی حمایت میکند؟

منبع : لیزنا
چه ارگانها، سازمانها، شرکت ها  و انجمن هایی می توانند از کتابدارانی که برنده گرنت ایفلا شدند، برای حضور در این کنگره حمایت کنند؟
برنده گرنت ثبت نام افتخاری ایفلا، جامانده از آتن/ چه کسی حمایت میکند؟

 به گزارش لیزنا، هشتادو پنجمین کنگره جهانی ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) در یونان به پایان رسید. این کنگره از 24 تا 30 آگوست در آتن پایتخت یونان با حضور جمعی از کتابدارانی از سراسر جهان برگزار شد.

هر سال گرنت ثبت نام افتخاری ایفلا به حرفه مندانی تعلق می گیرد که عضو انجمن کتابداری کشورشان هستند و قصد دارند برای نخستین بار در این کنگره جهانی شرکت کنند. گرنت ایفلا فقط شامل ثبت نام در کنگره می شود و هزینه های رفت و آمد و اقامت در کشور میزبان بر عهده خود فرد است.

امسال فرناز دانشجو، دانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، گرایش مدیریت اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی، برنده گرنت ثبت نام افتخاری کنگره جهانی ایفلا ۲۰۱۹ شد اما وی به دلیل مشکلات مالی نتوانست در این کنگره حضور پیدا کند.

فرناز دانشجو در گفتگویی با لیزنا گفت: متاسفانه به دلیل مشكلات مالی و ارزی بنده تا دقایق آخر تلاش خود را انجام دادم و حتی سركار خانم دكتر عصمت مومنی [عضو هیات علمی دانشگاه علامه] هم بسیار برای رفتن بنده تلاش كردند و قرار بود دانشگاه علامه مبلغ سفر را تامین كند و چون فرایند این كار بسیار طولانی شد و هزینه ای به بنده داده نشد نتوانستم در این کنگره حضور پیدا کنم.

دانشجو گفت: بسیار ناراحت هستم از اینكه برنده گرنت شدم ولی نتوانستم هزینه های حضور را تامین كنم .

او بیان کرد:  من رزومه مدارك خودم را به همراه نامه عضویت در انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران اسفند ماه برای ایفلا ارسال كردم و در اوایل اردیبهشت اعلام كردند شایسته دریافت گرنت حضور در کنگره ایفلا ۲۰۱9 شناخته شده ام. همان موقع برای انجام كارهای بورس به كمك خانم مومنی برای گرفتن هزینه از دانشگاه اقدام كردیم منتها نامه اداری چند ماه سرگردان بود و گفتند خودتان هزینه كنید و دانشگاه بعدا هزینه را به شما بر می گرداند.

وی تاکید کرد: هزینه لازم برای رفت آمد و اقامت در آتن حداقل 15 میلیون تومان میشد و من چنین بودجه ای نداشتم كه بتوانم هزینه كنم  و متاسفانه حضور در این کنگره را از دست دادم.

***

آیا راهی برای حمایت از این افراد وجود دارد؟ دانشجویانی که برنده گرنت ثبت نام افتخاری ایفلا میشوند و در جایی شاغل نیستند چطور می توانند در این کنگره شرکت کنند؟

آیا انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران می تواند یک حامی برای اینگونه افراد پیدا کند؟ وقتی یکی از شرایط برنده شدن این گرنت عضویت در انجمن است؟

آیا دانشگاههای محل تحصیل می توانند پیش از رفتن به سفر هزینه بورس را بپردازند؟

آیا شرکت‌های حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی می توانند برای تبلیغات خود بخشی از اینگونه هزینه ها را تامین کنند؟

کتابخانه ملی ایران که عضو ایفلاست  راهی برای این مشکل دارد؟

برچسب ها :
قاسمپور
|
Iran
|
1398/07/02 - 10:19
0
1
سلام عزيزان
بنده هم امسال برنده گرنت ثبت نام افتخاري شدم با اين تفاوت كه نه اين مسئله را خبري كردم و نه انتظاري از ارگان يا نهادي براي حمايت داشتم. تنها به دكتر رضايي ايميل زدم كه آيا ميشه رو كمك دانشگا الزهرا حساب كرد كه ايشان فرمودند بعيد است و در نهايت هم شركت نكردم. تا جايي كه به خاطر دارم در فرم تقاضا شما تعهد ميدهيد كه از پس هزينه ها برمي آييد يا نهاد و سازماني را معرفي ميكنيد كه به شما كمك خواهند كرد. بله بسيار ايده آل است اگر سازمان، دانشگاه يا انجمني ما را حمايت مالي كنند ولي واقعيت اين است كه تعهدي هم در اين زمينه ندارند. ضمن اينكه لازم است به دوستان اعلام كنم دريافت گرنت فرايند چندان پيچيده و عجيب و شاقي نيست و همه افراد علاقمند به شركت ميتوانند رزومه، سوابق شغلي، عضويت در انجمن، انگيزه حضور و تعهد اينكه از پس هزينه ها برخوانند آمد و مشكلي براي ويزا گرفتن ندارند درخواست خود را ارسال نمايند.
كتابدار
|
Iran
|
1398/06/26 - 09:41
1
1
ما الان در وضعيت بحران اقتصادي هستيم. خيلي از سازمانها به سختي حقوق كاركنان خود را پرداخت مي كنند آن وقت شما ناراحتي كسي حمايت مالي ازتون نكرده كه در ايفلا شركت كنيد؟!! آيا واقعا حضور يك دانشجو در ايفلا با اين همه هزينه در شرايط كنوني كشور اولويت داره؟
يا اصلا به اين فكر كرديد شركت يك دانشجو در ايفلا به غير از پر كردن رزومه و شهرت نام با اين همه هزينه چه دستاوردي براي كتابخانه ها خواهد داشت؟ آيا هزينه به فايده مي ارزد؟!
پاسخ ها
حسینی
| iran |
1398/06/27 - 12:01
سلام
بله می ارزد. شما تجربه ای که در اینگونه همایش ها کسب می شود را نادیده نگیرید یک دانشجو وقتی به ایفلا یا هر کنفرانس تخصصی دیگری برود تجربه کسب میکند کسب تجربه و استفاده از آن در مسیر کاری و حرفه ای بسیار ارزشمند است.
کاظم حافظیان رضوی
|
Iran
|
1398/06/16 - 14:08
0
3
ببین عزیزم دانشگاه علامه اگر بودجه هم داشته باشد برای برگزاری مراسم دیگری است . حق التدرس 400هزار تومانی مدرس دانشگاه را یک سال بعد دادند. خدا را شکر که بول نداشتی و هزینه نکردی به امید دانشگاه.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: