کد خبر: 42707
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آذر 1399 - 09:16

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه صاحب الزمان (عج) افتتاح شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
اولین کتابخانه عمومی شهر کوشک در شهرستان خمینی‌شهر به بهره برداری رسید.
کتابخانه صاحب الزمان (عج) افتتاح شد

به گزارش لیزنا، همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، طی مراسمی با حضور علیرضا بصیری، فرماندار؛ حجت الاسلام جعفر غلامی، امام جمعه شهر کوشک؛ امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان؛ مجید قربانی، شهردار کوشک؛ اعضای شورای اسلامی شهر کوشک؛ رضا میرابیان، خیّر فرهنگی و جمعی از مسئولان، کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) به ‌عنوان اولین کتابخانه عمومی شهر کوشک در شهرستان خمینی‌شهر به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام جعفر غلامی، ضمن تبریک هفته کتاب، به لزوم استفاده از امکانات و فضاها برای خدمت دهی به مردم اشاره کرد و گفت: هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت و ما باید کتاب را وارد خانه های مردم کنیم.

امام جمعه شهر کوشک ورود جدی متولیان فرهنگ و مسئولان را به حوزه کتابخوانی مورد تاکید قرار داد و با اشاره به انس رهبر معظم انقلاب و خانواده ایشان با کتاب به عنوان رهبر جامعه، کتابخانه را اصلی‌ترین متولی در این زمینه دانست که باید با همراهی مسئولان مرتبط و خیران، کتاب را به بطن زندگی و خانه‌های مردم برساند.

وی با بیان اینکه جای کتابخانه و سالن مطالعه با این تشکیلات منسجم در شهر کوشک خالی بود، از تلاش های صورت گرفته در این زمینه تقدیر کرد و از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق خدمتگزاری به مردم و دفع بیماری را خواستار شد.

علیرضا بصیری، فرماندار شهرستان خمینی‌شهر با گرامیداشت هفته کتاب، از شروع خدمات‌دهی کتابخانه عمومی در شهر کوشک، به عنوان اقدامی بسیار ارزشمند، که حتی در اقتصاد خانواده نیز تاثیرگذار است، ابراز خرسندی کرد.

بصیری، شرایط فعلی جامعه را که به سبب بیماری کرونا باعث خانه نشینی مردم شده، فرصت مغتنمی برای انس بیشتر مردم با کتاب دانست و وجود فضای فیزیکی کتابخانه و استفاده از ابزارها در فضای مجازی را برای تشویق مردم، به ویژه قشر کودک و نوجوان به کتابخوانی حائز اهمیت خواند.

وی با تقدیر از خیران، مسئولان شهر و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای راه اندازی کتابخانه عمومی در شهر کوشک، خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مطالعه کتاب‌های مفید در ایام قرنطینه شد.

امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، از تمام افراد، اعم از خیران، مجموعه شورای اسلامی و شهردار کوشک، فرماندار شهرستان و تلاش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همکاران خمینی‌شهر که در افتتاح و بهره برداری از کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) شهر کوشک همت کردند، تقدیر کرد.

هلاکویی بیان کرد: قرارگیری پنج نهاد موثر در زمینه کتاب و کتابخوانی شامل خانواده به عنوان تشکیل دهنده شخصیت اصلی افراد؛ آموزش و پرورش به عنوان نهادی که دوازده سال از حساس‌ترین عمر افراد را در اختیار دارد؛ رسانه‌ها، که تاثیر آن بر هیچ کس پوشیده نیست؛ ناشران، که در چرخه تولید کتاب قرار گرفته اند و کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها که در چرخه توزیع کتاب قرار گرفته اند؛ نقش و تاثیر این نهادها برای دستیابی به اهداف بسیار مهم است.

وی وجود فضای فیزیکی مناسب، کتاب و منابع اطلاعاتی، نیروی انسانی و حضور مردم را چهار مولفه اصلی در هر کتابخانه دانست و با اشاره به اینکه، هم اکنون سه مولفه اول در کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) به نحو مطلوب فراهم شده است، از مردم شهر کوشک دعوت کرد پس از رفع بیماری کرونا با حضور در کتابخانه از فضا و منابع موجود، استفاده بهینه داشته باشند.

رضا میرابیان، خیر فرهنگی و واگذار کننده ساختمان کتابخانه با بیان این مطلب که امید است، هر اقدامی موجب رضای خداوند متعال قرار گیرد، از خیرینی که در احداث این مکان همکاری کردند، به ویژه عبدالله مرعشی و خانواده وی یاد کرد و از تلاش اداره کتابخانه‌های عمومی برای راه اندازی کتابخانه در این مکان تشکر کرد.

مجتبی درویشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر ضمن سپاس از حضور مسئولان در آیین بهره برداری از کتابخانه، گزارشی از روند راه اندازی کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) در شهر کوشک ارائه کرد.

مراسم بهره برداری از کتابخانه عمومی صاحب الزمان (عج) شهر کوشک با رونمایی و امضای یادمان کتابخانه و تقدیر از خیران و شهرداری برای مشارکت در راه اندازی کتابخانه و همچنین اهدای لوح سپاس از سوی فرماندار شهرستان خمینی شهر به افراد شاغل در کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی شهرستان به مناسبت هفته کتاب به پایان رسید.