کد خبر: 43268
تاریخ انتشار: شنبه, 25 بهمن 1399 - 14:36

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه عمومی برکت رسالت سماله شهرستان گتوند افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
کتابخانه عمومی شهر سماله گتوند به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کتابخانه عمومی برکت رسالت سماله شهرستان گتوند افتتاح شد

به گزارش لیزنا، آیین افتتاح کتابخانه عمومی برکت رسالت شهر سماله شهرستان گتوند با حضور سهراب گیلانی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی؛ عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان؛ یعقوب شلیش پور، سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان؛ حسین اسدی پور، فرماندار شهرستان گتوند، حجت الاسلام اسد پور، امام جمعه شهرستان؛ مسئولین شهرستان و اهالی شهر سماله برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، عباس حسین زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان ضمن تقدیر از دست اندارکاران راه اندازی و افتتاح این کتابخانه در شهرستان اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخص هایی که توسعه پایدار با آن سنجیده می شود توجه به موضوعات فرهنگی و در ذیل آن توجه به کتاب و کتابخوانی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های استان خوزستان افزود: انقلاب اسلامی یک انقلابی با رویکرد فرهنگی است، ما در سال 57 در استان خوزستان تنها 20 کتابخانه عمومی داشتیم اما امروز در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دویست و بیست و دومین کتابخانه عمومی را در استان خوزستان افتتاح می کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت شاخص کتابخانه ای شهرستان گتوند وضعیت خوب و مطلوبی است اضافه کرد: پروژه کتابخانه شهر سماله از سال 93 کلنگ زنی شد و به دلیل محدود بودن اعتبارات، تاخیر در افتتاح این پروژه را شاهد بودیم  که این موضوع با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، استانداری ودستگاه های ذی ربط به سرانجام رسید.

حسین زاده در خصوص جزئیات و مساحت این کتابخانه عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهر سماله در مساحت 280 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و400 میلیون ريال از محل اعتبارات تملک دارایی و بنیاد برکت احداث شده و دارای بخش های مختلفی همچون مخزن کتاب، سالن مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان و همچنین بخش کودک است.

وی تصریح کرد: در رویکرد نوین نهاد کتابخانه های عمومی، کتابخانه ها از شکل سنتی که تنها امانت کتاب بود خارج شده و به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی و محلی برای تبادل فکر و دانش تبدیل می شوند.

«سهراب گیلانی » در آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی برکت رسالت شهر سماله گتوند، ضمن تقدیر و تشکر  از راه اندازی این کتابخانه اظهار کرد: اهمیت موضوع فرهنگ بر هیچ کس پوشیده نیست و برای پیشرفت در کشور توسعه فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملا فرهنگی و مبتنی بر اعتقادات است افزود: امیدواریم با رهنمودهای مقام معظم رهبری پرچم این انقلاب به دست حضرت امام زمان (عج) برسد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: ایشان در سخنان خود فرمودند که کشور از دو موضوع رنج می برد و آن موضوعات اقتصاد و فرهنگ هستند، این گونه اقدامات و راه اندازی مکان های فرهنگی در سراسر کشور به ویژه مناطق کم برخوردار بسیار لازم و مهم است.

گیلانی با بیان اینکه مردم گتوند باید نهایت استفاده را از کتابخانه عمومی شهر سماله ببرند اضافه کرد: از همه شهروندان تقاضا داریم که فرزندان خود را در هر رده سنی به کتابخانه راهنمایی کنند، خوشبختانه نحوه کارکرد کتابخانه ها به گونه ای است که همه سلیقه های مطالعه ای را شامل می شود.

وی در پایان تصریح کرد: سالم ترین فعالیت برای هر انسان کتابخوانی است و کتاب بهترین وسیله برای رشد هر انسانی به شمار می آید بنابراین لازم که شهروندان نهایت استفاده را ظرفیت ایجاد شده در حوزه فرهنگی ببرند.

حسین اسدپور، فرماندار گتوند نیز در این آیین گفت: هر منطقه‌ای که به دنبال پیشرفت و توسعه است باید نگاه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها، آموزش و پرورش و مساجد داشته باشد.

حسین اسدی پور افزود: بر اساس اعلام سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان میانگین سرانه فضای کتابخانه‌ای شهرستان گتوند از میانگین خوزستان بالاتر است که جای تقدیر دارد.

یعقوب شلیش پور، سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز در این آیین گفت: یکی از پیش نیازهای حوزه های فرهنگی اجتماعی توجه به زیرساخت‌ها است.

یعقوب شلیش پورافزود: اگر امروز در همه عرصه‌ها توانستیم مطرح شویم توجه به این بخش‌ها بوده است. شهرستان‌های شوشتر و گتوند همیشه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی پیشتاز بوده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه گتوند نیز گفت: با احداث این کتابخانه زمینه برای مطالعه، علم آموزی و مقدمه عمل ایجاد می‌شود تا جوانان تربیت، و برای خدمت به جامعه اسلامی آماده شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل اسدپور افزود:هر کشور و  جامعه‌ای که توسعه یافته مراحل علم آموزی، کیفی سازی علوم، پژوهش محور شدن و تبدیل علم به فن آوری و تبدیل فن آوری به ثروت را پشت سر گذاشته است.

 

یادآور می شود کتابخانه عمومی برکت رسالت سماله گتوند ۲۲۲ مین کتابخانه استان خوزستان و ده مین کتابخانه عمومی شهرستان است که در روز پنج شنبه 23 بهمن ماه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید.