کد خبر: 43634
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 ارديبهشت 1400 - 10:41

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

22 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ارسال شد

منبع : روابط عمومی کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
خرید 22 هزار نسخه کتاب از محل منابع مالی استان و توزیع منابع در بین کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آغاز شد.
22 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ارسال شد

به گزارش لیزنا، خرید و توزیع 22 هزار نسخه کتاب از محل منابع استان در سال 99 بین کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آغاز شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: منابع مورد نیاز کتابخانه ها بر اساس لیست های مورد تایید نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با توجه به مخاطبان انواع کتابخانه ها، در سال 1399 خریداری و در ابتدای سال جاری در کتابخانه های عمومی استان توزیع گردید.

وی افزود: در مرحله اول 1000 عنوان، بالغ بر 9000 نسخه کتاب برای هشت کتابخانه تازه تاسیس از جمله سه کتابخانه سیار شهرستان مشهد، کتابخانه شفیع آباد شهرستان بردسکن، کتابخانه شاهین فر شهرستان چناران، کتابخانه شادمهر شهرستان مه ولات و کتابخانه بینالود شهرستان مشهد خریداری گردید که هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ريال ، انجام و بین کتابخانه ها توزیع گردید.

علی اکبر سبزیان با اشاره به اهمیت روزآمد سازی منابع پرمخاطب و پر مصرف بخش کودک و نوجوان در شهرستان مشهد گفت: بالغ بر 1000 عنوان کتاب شامل  1300 نسخه کتاب  کودک و نوجوان با مبلغی بالغ بر یک میلیارد ريال خریداری و در حال توزیع بین کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد است.

وی افزود: در راستای انعقاد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی مشهد 10 ایستگاه دانایی در مراکز آتش نشانی سطح شهر مشهد راه اندازی گردیده است که دارای 200 عنوان کتاب می باشد.

گفتنی است در مجموع بیش از 3000 عنوان شامل 22000 نسخه کتاب بالغ بر چهار میلیارد ريال برای کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی خریداری و توزیع شده است.

شایان ذکر است در طول سال نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت متمرکز برای کلیه کتابخانه های عمومی کتاب خریداری و ارسال می کند.