کد خبر: 45044
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 دی 1400 - 10:34

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر خبر داد:

افزایش 100 درصدی اعضای کتابخانه‌های کاشمر و کوهسرخ با کاهش محدودیت های کرونایی

منبع : لیزنا
رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از افزایش 100 درصدی اعضای کتابخانه های کاشمر و کوهسرخ با کاهش محدودیت های کرونایی خبر داد.
افزایش 100 درصدی اعضای کتابخانه‌های کاشمر و کوهسرخ با کاهش محدودیت های کرونایی

به گزارش لیزنا، محمد فیض عارفی با اعلام این خبر گفت: شیوع بیماری کرونا و در نتیجه تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کتابخانه های عمومی باعث ریزش اعضای کتابخانه های عمومی شده بود به گونه ای که به عنوان مثال درکاشمر و کوهسرخ تعداد اعضای کتابخانه های عمومی به یک سوم پیش از شیوع بیماری کرونا کاهش یافته بود.

وی تعطیلی و کاهش ساعت کاری کتابخانه  ها در ماه های گذشته و عدم مراجعه اعضا برای تمدید عضویت خود را عامل اصلی کاهش اعضا عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه با کاهش محدودیت های کرونایی و آغاز فعالیت مستمر کتابخانه های عمومی از 26 شهریور شاهد افزایش بیش از 100 درصدی اعضای کتابخانه ها در سه ماهه اخیر هستیم به گونه ای که هم اکنون در 9 کتابخانه نهادی شهرستان های کاشمر و کوهسرخ 5 هزار و 232 نفر عضو هستند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر افزود: پس از بازگشایی کامل کتابخانه ها، کتابداران با تلاش زیاد و با ایجاد ارتباط با اعضایی که برای تمدید عضویت خود مراجعه نکرده بودند و همچنین با افزایش اطلاع رسانی، زمینه لازم را برای افزایش مجدد اعضای کتابخانه ها فراهم کردند.

فیض عارفی تصریح کرد: همچنین کتابداران با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت های مختلف و کلاس های آموزشی متنوع، زمینه را برای حضور و ارتباط بیشتر مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با کتابخانه ها فراهم که همین موضوع نیز نقش به سزایی در افزایش تعداد اعضای کتابخانه ها داشته است.

وی همچنین به آمار امانت کتاب اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا 20 دی ماه در مجموع 37 هزار و 685 نسخه کتاب در کتابخانه های نهادی کاشمر و کوهسرخ توسط اعضا به امانت گرفته شده است.