کد خبر: 42037
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 تیر 1399 - 14:26

داخلی

»

گزارش

نشست تخصصی «آشنایی با ساختارهای فکری یک حوزه پژوهشی» برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست تخصصی «آشنایی با ساختارهای فکری یک حوزه پژوهشی» توسط گروه مشاوران منابع اطلاعاتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
نشست تخصصی «آشنایی با ساختارهای فکری یک حوزه پژوهشی» برگزار شد

به گزارش لیزنا، گروه مشاوران منابع اطلاعاتی دانشگاه علامه طباطبائی با حمایت معاونت دانشجویی و مرکز مشاوره و بهداشت روان آن دانشگاه، نشست تخصصی آشنایی با ساختارهای فکری یک حوزه پژوهشی را در روز دوشنبه 30 تیر ماه 1399 به صورت مجازی و از طریق درگاه آزمایشگاه علم اطلاعات و دانش­شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور اساتیدی از دانشگاه­های علامه طباطبائی، تنکابن، مازندران و کردستان و همچنین دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد (به صورت مهمان) برگزار کرد.

 در ابتدای نشست دکتر عصمت مؤمنی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش­شناسی دانشگاه علامه طباطبائی پس از عرض سلام و خوشامدگویی به اساتید و اعضای هیئت علمی شرکت­کننده در جلسه در مورد چگونگی شکل‌گیری گروه مشاوران منابع اطلاعاتی و خدمات ارائه شده توسط این مرکز توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه اعظم فرجی پور، مشاور منابع اطلاعاتی در مورد جزئیات فعالیت­های ارائه شده توسط مرکز از قبیل ارائه مشاوره در مورد انتخاب و جستجوی منابع، ارائه خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات و ارائه خدمات مصورسازی اطلاعات برای اساتید و دانشجویان و همچنین روش­های برقراری ارتباط با گروه مشاوران صحبت کرد.

سپس دکتر مهدی طاهری، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی در مورد علم­سنجی، شاخص­های آن، انواع همکاری­های علمی و روش­های تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی مطالبی بیان کرد.

 در ادامه طاهره ابوالقاسم مسلمان، مشاور مصورسازی اطلاعات گروه مشاوران منابع اطلاعاتی دانشگاه علامه طباطبائی نمونه­ای از طرح پژوهشی اجرا شده توسط گروه را ارائه کرد. در طرح ارائه شده موضوعات پرکاربرد، شکاف­های پژوهشی و موضوعات نوظهور حوزه موضوعی فلسفه علم اطلاعات در سطح بین المللی معرفی شد. سپس پژوهشگران فعال، اثرگذار و مشهور این حوزه معرفی شدند.

در پایان دکتر مهدی طاهری به جمع­بندی مطالب ارائه شده پرداخت و به پرسش­های شرکت­کنندگان در جلسه پاسخ داده شد.

سپس، دکتر عصمت مومنی ضمن تشکر از اساتید و شرکت کنندگان و دبیر نشست  دکتر سید مهدی طاهری، عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و نیز سخنران نشست طاهره ابوالقاسم مسلمان، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران و همچنین از گروه مشاوران منابع اطلاعاتی دانشگاه علامه طباطبائی ، این نشست را سرآغازی برای رشد و توسعه فعالیتهای گروه مشاوران و همکاری این گروه با اساتید و اعضای هیئت علمی و همچنین رشد تولیدات و همکاری­های علمی و بین المللی دانست.

علاقه مندان می توانند از طریق  آدرس الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  و یا شماره تماس 09930399262 از خدمات گروه مشاوران منابع اطلاعاتی (مشاوره خدمات توزیع منابع علمی؛ مشاوره سواد اطلاعاتی تخصصی؛ مشاوره خدمات گزینشی اطلاعات؛ مشاوره مصور سازی اطلاعات و در آینده نزدیک مشاوره بازاریابی اطلاعات) بهره مند شوند.

برچسب ها :