کد خبر: 43779
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 خرداد 1400 - 11:29

داخلی

»

گزارش

همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتالی برگزار شد

منبع : لیزنا
همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتالی بین دانشگاه های تربیت مدرس و علامه طباطبائی و با همکاری انجمن های دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و تربیت مدرس در روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 از ساعت 8 و نیم صبح تا 8 شب  به زبان انگلیسی و مجازی برگزار شد.
همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتالی برگزار شد

به گزارش لیزنا، دکتر میترا صمیعی دبیر اجرایی همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتالی که در نشست افتتاحیه  به زبان انگلیسی به سخنرانی پرداخت و به گزارشی از فرآیند کاری همایش پرداخت. قسمتی از متن سخنرانی وی به زبان فارسی به شرح زیر است :

حضور گسترده نزدیک به 140 نفر در ابتدای صبح در جلسه نشان از دغدغه متخصصان علوم اطلاعات و داده از مدیریت محتوا وداده در فضای مجازی است .بسیار خوشحالم که با وجود پاندمی کرونا فکر و ایده برگزاری همایش بین المللی از 7 ماه پیش یعنی ابان ماه 1399 مطرح و استارت کار زده شد. خوشبختانه تا قبل از برگزاری همایش اصلی ما توانستیم 5 نشست تخصصی با سخنرانی هایی از متخصصان علوم داده و اساتید دانشگاهی از ایران و عرصه بین المللی دعوت و برگزار کنیم که در نوع خود حرکتی بی بدیل بود. نشست اول با عنوان " مدیریت داده محور در عصر دیجیتال با 2 سخنران ، نشست دوم با عنوان " مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی " با 4 سخنران ، نشست سوم با عنوان " تحویل محتوای دیجیتال " با 2 سخنران ،نشست چهارم با عنوان " کاربست هوش مصنوعی و اینرنت اشیاء در مدیریت محتوای دیجیتال " با 4 سخنران ، نشست پنجم با عنوان " مدیریت محتوای دیجیتال : رویکرد مدیریت دانش و تحول " با 3 سخنران، برگزار شد. تمام این سخنرانی ها توسط تیم اجرای پیاده سازی خواهد شد و در مجموعه مقالات چاپ و منتشر خواهد شد.

مدیریت محتوا به معنای فرآیند جمع آوری ،سازمان دهی ، طبقه بندی ، ساختار بندی منابع اطلاعاتی در هر نوع و قالبی است .در این مسیر مقالاتی دریافت شد که پس از انجام دقیق فرایند داوری ، 15 مقاله جهت ارایه شفاهی ، 6 مقاله برای چاپ در نشریه بین المللی مدیریت محتوای دیجیتالی ،و 9 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شدند و در نهایی به سبب غنا بخشی به محتوای ارایه شده و کسب نظران وتجارب ملی و بین المللی از 6 اندیشمند ملی و 9 اندیشمند بین المللی به عنوان سخنران دعوت به عمل آمده است.نزدیک به 200 نفر ثبت نام کردند که 20 نفر از خارج از کشور بودند و به این دلیل زبان همایش انگلیسی بود. باید از همراهان این سفر 7 ماهه یاد کنم : معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، معاونت فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه تربیت مدرس و دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی علامه طباطبائی که حامی مادی و معنوی این حرکت علمی بودند.

انجمن دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه تربیت مدرس که تمام امور اجرایی ، مستند سازی ، پیاده سازی سخنرانی ها ، ترجمه های هم زمان ، تولید و طراحی وب سایت ، طراحی پوستر ، تهیه خبر و... را باوجود تمام مشکلات و کمبودها و بیماری انجام دادند .

 همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتالی در 6 نشست تخصصی، افتتاحیه و اختتامیه برنامه ریزی شده بود.بیانیه همایش توسط دبیر علمی همایش دکتر حسن زاده در اختتامیه قرائت شد.