کد خبر: 24906
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1395 - 17:56

داخلی

»

اخبار کتاب

کارگروه حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران در وزارت ارشاد  تشکیل شد

منبع : لیزنا
نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران با حضور نمایندگان صنوف مرتبط با چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.
کارگروه حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران در وزارت ارشاد  تشکیل شد

  به گزارش لیزنا، کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران با حضور همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، محمودرضا برازش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر و نمایندگان صنوف مرتبط با چاپ در معاونت امور فرهنگی برگزار شد.

 

این کارگروه با دستور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی و به منظور پیگیری سریع مشکل چاپخانه‌داران کشور در پی ارسال نامه امضا شده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل شد.

 

در این جلسه میریونس جعفری، بابک عابدین، غلامرضا شجاع، احمدرضا اعتماد مظاهری به نمایندگی از صنوف مرتبط با چاپ و نشر در این جلسه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، چندی پیش 300 واحد چاپی و تمامی اتحادیه‌های چاپ در سراسر کشور خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای در رابطه با مشکلات مالیاتی آن‌ها خصوصا مالیات بر ارزش افزوده ارسال کردند.

 

در این نامه به مشکلات مالیاتی چاپخانه‌داران و تعطیلی برخی از چاپخانه‌ها اشاره شده است و درخواست شده که هر چه سریع‌تر نسبت به این مشکل رسیدگی شود. همچنین از عملکرد بشدت سختگیرانه ممیزان وزارت دارایی انتقاد شده که بدون درنظر گرفتن شرایط چاپخانه‌ها مالیات‌های سنگینی از آن‌ها مطالبه کرده‌اند. همچنین در این نامه اشاره شده است که در صورت عدم رسیدگی به مشکلات مالیاتی آن‌‌ها، بسیاری از واحدهای چاپی تعطیل خواهند شد.  

 

 بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نخستین جلسه کارگروه رسیدگی به حل مشکل مالیاتی چاپخانه‌داران پیشنهاد شد تا با صدور نامه‌ای از جانب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر دارایی کشور نسبت به توقف فرآیند حسابرسی‌ها و مطالبه مالیات بر ارزش افزوده اقدام شود تا در یک فرصت شش ماهه با تعامل میان نمایندگان صنف چاپ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت دارایی تدبیری برای این منظور اندیشیده شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: