کد خبر: 25192
تاریخ انتشار: شنبه, 20 شهریور 1395 - 16:53

داخلی

»

اخبار کتاب

دبیر علمی نشان شیرازه بیان کرد

طراحي متفكرانه «پيكره كتاب» موضوعي مهم در صنعت نشر

منبع : لیزنا
دبیر علمی نشان شیرازه، دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران گفت نشان شیرازه؛ حیطه واقعی کتاب آرایی را به فضای واقعی نشر نزدیک تر می کند. علاقه مندان جهت شرکت در این سالانه می توانند تا ۲۵ شهریور آثار منتشر شده در سال ۱۳۹۴ را به دبیرخانه ارسال کنند.
طراحي متفكرانه «پيكره كتاب» موضوعي مهم در صنعت نشر

به گزارش لیزنا، کیانوش غریب پور، دبیر علمی «نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» تاکید کرد: «نشان شیرازه» به دنبال نزدیک کردن کتاب آرایی به فضای واقعی نشر است.

 

غریب پور درباره این سالانه گفت: رويداد مهمى كه به جنبه هاى شكلى و زيبايى شناسانه كتاب مى پردازد، نياز به نامى گويا و كوتاه داشت كه «نشان شيرازه» براى این سالانه انتخاب شد.
دبیر علمی نشان شیرازه گفت: در این دوره از سالانه علاوه بر انواع کتاب های تصویری و بدون تصویر، به کتاب های علمی- آموزشی، سرفصل جدیدی با نام کتاب گنجینه و نیز کتاب های نفیس ادبیات کهن نیز توجه کرده ایم.

غریب پور افزود: طراحي يكپارچه و متفكرانه «پيكره كتاب» به عنوان موضوعي مهم در طراحي گرافيك و صنعت نشر  است. از این رو با برگزاری این سالانه به دنبال تشويق هنرمندان، ناشران و دست اندركاران صنعت نشر برای ارتقاي جايگاه این پدیده فرهنگی هستیم. اميدواریم ناشران و پديدآورندگان هنرى كتاب، با شركت در اين سالانه به ارتقاى طراحی کتاب در ايران كمك كنند.



وی  با بیان اینکه دوجایزه نیز برای مدیر هنری و مدیر مسئول نشر در نظر گرفته ایم، گفت: این کار باعث تکریم ناشران و عوامل فعال نشر در حوزه کتاب‌آرایی می‌شود. بخش دیگری هم با عنوان اجزای کتاب وجود دارد که در آن، کتاب هایی که در یک گرایش خاص برتر باشند، ولی نتوانند مصداق طراحی یکپارچه شناخته شوند، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی همچنین از برگزاری چند کارگاه آموزشی(مسترکلاس) و پنل تخصصی در حوره کتاب آرایی و صنعت نشر خبر داد و گفت: این فعالیت های جانبی برای نزدیکتر کردن این رویداد به عملکرد  واقعی نشر است تا فقط به داوری و اهدای جوایز بسنده نکرده باشیم.

وی در پایان گفت: دبیرخانه دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران تا ۲۵ شهریور آماده دریافت آثار منتشر شده در سال ۱۳۹۴ از سوی ناشران، طراحان گرافیک، هنرمندان تصویرگر و همه فعالان صنعت نشر است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: