کد خبر: 25716
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 آبان 1395 - 09:27

داخلی

»

اخبار کتاب

داوری مقدماتی جشنواره مروجان کتاب‌خوانی آغاز شد

منبع : لیزنا
داوری مرحله مقدماتی سومین جشنواره‌‌ی تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی آغاز شد.
 داوری مقدماتی جشنواره مروجان کتاب‌خوانی آغاز شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام خبر ستاد اطلاع‌ رسانی جشنواره‌ی تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی، محسن حاجی زین‌العابدینی، از آغاز داوری مرحله‌ی مقدماتی جشنواره‌ی مروجان کتاب‌خوانی خبر داد.

او گفت: آثار رسیده به دبیرخانه‌ی جشنواره  از تنوع زیادی  برخوردار است و استقبال در این دوره  نسبت به دوره‌ی قبل خیلی بیش‌تر بوده است. در این مرحله بر اساس مولفه‌های اعلام شده، آثار بررسی خواهد شد و پس از آن آثار واجد شرایط به مرحله‌ی نهایی داوری راه پیدا خواهند کرد.

 

وی همچنین درباره‌ی آمار تفکیکی رسیده به جشنواره بیان کرد: 15 طرح و ایده‌ از افراد فعال در حوزه ترویج کتاب‌خوانی، و 41 طرح از سوی معلمان مدرسه و استادان دانشگاه به دبیرخانه رسیده است. بیش‌ترین استقبال از این جشنواره از سوی کتابدارها بوده است و 131 طرح از  کتابدارها دست ما رسیده است. 25 طرح هم از کتاب‌فروشی‌ها به دبیرخانه ارسال شده است. از سویی مهد‌کودک‌ها نیز حضور خوبی در این رقابت داشتند و 33 طرح به دبیرخانه ارسال کردند.

 

وی همچنین اظهارکرد: واحدهای صنفی، بخش خصوصی و مراکز خدمات عمومی هم 54 طرح به دبیرخانه ارسال کردند و  همچنین مروجان الکترونیکی و دنیای مجازی هم  17 طرح و ایده در حوزه‌ی کتاب‌خوانی به دبیرخانه فرستادند. همچنین گروه‌ها و نهادهای غیردولتی، گروه‌ها و افراد فارسی‌زبان در خارج از کشور، گروه‌ها و افراد خارجی فعال مروج کتاب در ایران، کشورهای فارسی ‌زبان یا دارای جمعیت‌های بزرگ فارسی ‌زبان (افغانستان، تاجیکستان، هندوستان و ...)، هم با ارسال یک تا چند طرح نیز از دیگر گروه‌های شرکت کننده درترویج کتاب‌خوانی هستند.

 وی یادآورشد: امامان جمعه و جماعت نیز با 100 طرح در این جشنواره شرکت کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: