کد خبر: 26113
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آذر 1395 - 14:20

داخلی

»

اخبار کتاب

پرفروش ترین استان‌ها در طرح پاییزه کتاب مشخص شد

منبع : لیزنا
در طرح پاییزه کتاب، استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان عنوان پر‌فروش‌ترین استان‌ها بر اساس فروش کتاب و استان‌های تهران، اصفهان و قم بیشترین مشارکت کتاب‌فروشی‌ها را به خود اختصاص دادند.
پرفروش ترین استان‌ها در طرح پاییزه کتاب مشخص شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، در طرح پاییزه کتاب، استان تهران با 118 کتاب‌فروشی و فروش 60 هزار و 501 نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفته است.

خراسان رضوی با مشارکت فعال 61 کتاب‌فروشی و فروش 36هزار و 689نسخه کتاب در طرح پاییزه کتاب، رتبه دوم پرفروش ترین استان بر اساس کتاب را از آن خود کرد و از استان های اصفهان با 80 کتاب‌فروشی و  خوزستان با 20 کتاب‌فروشی فعال پیشی گرفت.

استان خوزستان که با 20 کتاب‌فروشی عضو توانسته از بین 31 استان مشارکت کننده در طرح، رتبه نهم را کسب کند، با فروش 32 هزار و 215 نسخه کتاب، جایگاه سوم پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب را به خود اختصاص داده است.

همچنین استان قم با عضویت 78 کتاب‌فروشی، جایگاه هفتم پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب را دارد.
گفتنی است، با گذشت حدود دو هفته از اجرای طرح«پاییزه کتاب» در 673 کتاب‌فروشی سراسر کشور، 310 هزار نسخه کتاب از سوی 118 هزار و 659 نفر خریداری شده است.

کتاب‌فروشی‌های «رشد» اهواز، «فرازمند رشت» و «شهر کتاب مشهد» به ترتیب با فروش 15 هزار و 490، 14 هزار و 137 و 9 هزار 235 نسخه کتاب تاکنون پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی بر اساس کتاب شناخته شده اند.

طرح پاییزه کتاب بعد از طرح‌های کتاب‌فروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب، چهارمین گام در راستای توجه وزارت ارشاد به اعطای یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها است.

این طرح از 24 آبان‌ تا 24 آذرماه در کتاب‌فروشی‌های عضو این طرح اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح «پائیزه کتاب» به کانال تلگرامی بپیوندند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: