کد خبر: 29011
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 تیر 1396 - 13:30

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار و گفتگو با سید عبدالله انوار در آینده

منبع : لیزنا
نود و سومین جلسه دیدار و گفتگو کتابفروشی آینده که با همکاری مجله بخارا برگزار می شود، به سید عبدالله انوار اختصاص یافته است.
دیدار و گفتگو با سید عبدالله انوار در آینده

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، انوار دانشمندی چند وجهی است. او در دانشگاه تهران حقوق خواند؛ سپس به ریاضی روی آورد. ایشان یکی از زبده ترین کارشناسان نسخ خطی به شمار می رود. بیست سال در کتابخانه ملی ریاست بخش نسخه های خطی را به عهده داشت و متون مهمی را در زمینه موسیقی تصحیح کردند. همچنین در فلسفه ترجمه جستارهای فلسفی ویتگنشتاین و تطور حیات از برگسون و مقاصد الفلاسفه غزالی و همچنین ترجمه 22 جلد کتاب شفای ابوعلی سینا را به پایان بردند. اثار دیگر استاد در شرح متون فلسفی سالها پیش منتشر شد‌ه است.

استاد انوار از جمله یکی از تهران شناسان بنام هستند و چندین رساله درباره باغها، خیابان ها،محلات، قنات ها و دروازه های تهران منتشر کردند. در جلسه دیدار و گفتگو پنجشنبه 8 تیرماه استاد عبدالله انور بخشی دیگر از دانسته های خود را درباره تهران بیان خواهند نمود.

 

دیدار و گفتگو با این استاد هشتم تیر ماه ساعت 9:30 در کتابفروشی آینده(بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: