کد خبر: 32133
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 23 آذر 1396 - 15:39

داخلی

»

اخبار کتاب

آغاز داوری جام باشگاه های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان/ اختتامیه 21 دی

منبع : لیزنا
 داوری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در دبیرخانه‌ای این جام آغاز شد.
آغاز داوری جام باشگاه های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان/ اختتامیه 21 دی

به گزارش لیزن، ابراهیم حیدری،معاون دفتر مطالعات فرهنگی و کتاب‌خوانی و دبیر اجرایی دومین دورۀ جام باشگاه‌های کتابخوانی با اعلام این مطلب گفت: «پس از  انجام فرایند اجرایی جام باشگاه‌ها، همزمان با هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی، مراسم اختتامیۀ این جام در 100 شهر و روستا برگزار و از برگزیدگان به صورت جداگانه تقدیر شد. از هر شهر یا روستا، 3 تا 5 اثر در بخش‌های رقابتی جام باشگاه‌ها به دبیرخانۀ مرکزی معرفی شدند. در حال حاضر نیز در حال داوری آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه‌ها هستیم.»

وی درباره‌ی چرایی داوری و برگزاری مراسم داوری جداگانه در شهرها و روستاهای شرکت‌کننده در جام گفت: «به دلیل لزوم ایجاد فضای شورانگیز کتاب‌خوانی در شهرها و روستاهای شرکت‌کننده و همچنین راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی با حضور بچه‌ها و با هدف انگیزش شور و وجد فرهنگی در سراسر کشور، داوری 5هزار باشگاه با بیش از 60هزار نفر عضو، به‌طور جداگانه برگزار شد. این داوری ها شهر به شهر و روستا به روستا انجام شد و استانی نبود. گزارش‌های دریافتی از مراسم اختتامیۀ 100 شهر و روستا هم نشان می‌دهد که علاوه‌بر لایه‌های مختلف جامعه، مسئولان شهری و روستایی نیز با این رویداد بزرگ فرهنگی همراهی و از آن استقبال کرده‌اند.»

حیدری افزود: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آثار رسیده به دبیرخانۀ جام باشگاه‌ها، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی نسبت به سال گذشته رشد یافته و جام باشگاه‌ها توانسته است به‎عنوان یک رویداد فرهنگی، رقابت موثری را در میان آحاد جامعه، به‌ویژه خانواده‌ها ایجاد کند.»

وی گفت: «مراسم اختتامیۀ دومین دورۀ جام باشگاههای کتابخوانی، 21 دی ماه با حضور مسئولان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و برگزیدگان و مربیان جام باشگاهها در تهران برگزار خواهد شد.»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: