کد خبر: 33413
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 اسفند 1396 - 12:31

داخلی

»

اخبار کتاب

آیین پایانی جشنواره‏ های مجازی کتاب‌خوانی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
آیین پایانی «ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی» و «چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان»، همراه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان، به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ و با مشارکت مدیریت امور کتابخانه‏ ها و ترویج فرهنگ کتاب‏خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه ۹ اسفندماه ۹۶ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می ‏شود.
آیین پایانی جشنواره‏ های مجازی کتاب‌خوانی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود

 

به گزارش لیزنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای فردوس، ششمین جشنواره مجازی کتاب‌خوانی، مسابقه ‏ای سراسری و اینترنتی است که علاقه‏ مندان، کتاب مورد نظر خود را از میان رمان‌‌ها و داستان‌های مطرح ایران و جهان برگزیده ‏اند و در فضای مجازی به پرسش‏های موجود در تارنمای جشنواره پاسخ داده‏ اند. این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزایش سرانه‏‏ ی مطالعه کتاب در کشور، معرفی آثار ارزشمند ادبیات داستانی ایران و جهان، استفاده مفید از فضای مجازی حول موضوعات فرهنگی، هنری و کتاب‏خوانی و همچنین اهمیت مشارکت و همبستگی اجتماعی در رده‌های سنی کودک (۳ تا ۹ سال)، نوجوان (۱۰ تا ۱۵ سال) و بزرگسال (۱۶سال به بالا) از تیر تا دی‏ ماه ۹۶ برگزار شد.

 در مجموع ۲۴۷۴ نفر با ارسال ۴۹۸۵ پاسخنامه در این جشنواره شرکت کردند که بر اساس رای هیئت داوران، ۳۷ نفر برگزیده این جشنواره شدند.

روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ اعلام کرد: «چهارمین جشنواره تولید کتاب­‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان» نیز عنوان مسابقه ‏ای بود که طی آن داوطلبان و علاقه‌مندان از رده‏ های سنی و گروه‏ های اجتماعی گوناگون، مشارکت ارزشمندی در تولید کتاب‏ های صوتی داشتند. این جشنواره در بخش‌‏های اصلی (تولید کتاب صوتی از میان کتاب­‌های معرفی شده)، بخش جنبی (جمع ‏آوری افسانه‌ها و متل‌ها با زبان‌ها و لهجه‌های محلی)، بخش قصه‌گویی و بخش ویژه (تولید کتاب صوتی به صورت گروهی) در تابستان و پاییز سال جاری برگزار شد.

تعداد ۷۲۹ نفر با ارسال ۵۱۶۱ فایل صوتی در این جشنواره شرکت کردند که بر اساس بررسی‏ های به عمل آمده، ۲۷ نفر به عنوان نفرات برگزیده از سوی هیئت داوران به دبیرخانه چهارمین جشنواره تولید کتاب­‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان معرفی شدند.

شایان ذکر است، این برنامه همراه با بخش ‏های مختلف شامل سخنرانی مصطفی رحماندوست، شعرخوانی سعید بیابانکی، اجرای موسیقی سنتی توسط کانون موسیقی این فرهنگسرا و جشن امضاء کتاب، عصر چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می ‏شود. در پایان مراسم، لوح و جوایز برگزیدگان هر دو جشنواره، توسط مدیران و مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا خواهد شد.

 

علاقه ‏مندان برای حضور در این آیین می‏ توانند به فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: