کد خبر: 38723
تاریخ انتشار: شنبه, 27 بهمن 1397 - 10:18

داخلی

»

اخبار کتاب

یادمان محمد رمضانی؛ واقف کتاب برگزار می شود

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
 موسسه خانه کتاب به مناسبت پنجاه و یکمین سال وفات پایه گذار انتشارات کلاله خاور با همکاری کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران یادمانی را برای مرحوم محمد رمضانی از پیشگامان تاسیس موسسه های نشر کتاب و از واقفان کتاب برگزار می کند.
یادمان محمد رمضانی؛ واقف کتاب برگزار می شود

به گزارش لیزنا، یادمان مرحوم محمد رمضانی دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

 مرحوم حاج محمد رمضانی یكی از اهدا كنندگان مهم كتابخانه مسجد اعظم آیت الله بروجردی است. آن مرحوم حدود چهل هزار جلد كتاب چاپی و بیش از سه هزار جلد كتاب خطی به كتابخانه مسجد اعظم اهدا كرده است. ایشان در سال ۱۳۰۲ شمسی «كتابخانه شرق » را تاسیس می كند و پنج سال پس از آن تغییر نام می دهد و با عنوان «كلاله خاور» با سرمایه شخصی به منظور نشر كتاب آغاز به كار می کند.

با وجودی كه ابتدا با مشكلات و موانع بسیاری روبرو می شود، اما توانست بیش از هفتصد جلد كتاب چاپ كند. مرحوم رمضانی مدیریت سه مجله مهم را از سال ۱۳۰۲ شمسی تا ۱۳۱۱ شمسی به عهده داشت كه هر كدام در نوع خود دارای اهمیت به سزایی هستند. حاج محمد رمضانی در حاشیه كار انتشاراتی و مطبوعاتی به جمع آوری مجموعه ارزشمندی از اسناد، نشریات ادواری و كتب چاپی و كتب خطی نیز پرداخته است.

آیین یادمان مرحوم محمد رمضانی دوشنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۵:۳۰ در سرای کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک۱۰۸۰، طبقه منهاي ۲ برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: