کد خبر: 40662
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 دی 1398 - 08:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با نیت خیر پیشکسوت علم اطلاعات و دانش شناسی انجام شد؛

اهدای کتابخانه شخصی محمد حسین دیانی به کتابخانه مرکز امام خمینی (قدس سره) مشهد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
استاد پیشکسوت علم اطلاعات ودانش شناسی و پدر علم کتابداری ایران ،کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد اهدا کرد.
اهدای کتابخانه شخصی محمد حسین دیانی به کتابخانه مرکز امام خمینی (قدس سره) مشهد

به گزارش لیزنا،  محمد حسین دیانی، استاد پیشکسوت علم اطلاعات ودانش شناسی و پدر علم کتابداری ایران ،کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد اهدا کرد.

وی هدف از این اقدام نیک را بهره مندی عمومی از کتابهای پژوهشی خود که در طول بیش از 50 سال گردآوری شده است عنوان کرد.

دیانی ادامه داد: کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد فضایی بسیار ارزشمند و مفید جهت حضور علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی ایجاد کرده است و من نیز برای ایجاد انگیزه حضور به پژوهشگران و محققان کتابهای کتابخانه شخصی خود را به این کتابخانه اهدا کردم.

وی تاکید کرد:  ایجاد انگیزه اهدای کتابخانه های شخصی به کسانی که در خانه کتابخانه شخصی دارند نیز از دیگر اهداف این  اقدام بوده است.

پدر علم کتابداری ایران کتابهای اهدا شده را حاصل 50 سال پژوهش و تحقیق خود عنوان کرد وادامه داد: همه این کتابها در ایام نگارش مقاله ها و کتابهای تالیفی ام مورد استفاده قرار گرفته است و بسیاری از آنها شاید در حال حاضر در بازار موجود نباشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز این اقدام حسنه استاد علم اطلاعات ودانش شناسی را شایسته تقدیر دانست و ادامه داد: وجود اساتید برجسته علم اطلاعات ودانش شناسی از جمله استاد محمد حسین دیانی، رحمت الله فتاحی و مهری پری رخ در استان خراسان رضوی و مشهد مقدس باعث خوشحالی و سرافرازی است و ما سعی می کنیم از نعمت وجود این اساتید برجسته بهره مند باشیم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) را خانه اساتید گرانقدر عنوان کرد و استفاده از کتابهای پژوهشی کتابخانه اهدا شده را به مصداق صدقه جاریه دانست.

dayani
|
Iran
|
1401/10/21 - 10:32
0
0
بعد از این اهدا، مجددا 2000 نسخه از کتابهای نشر یافته توسط انتشارات کتابخانه رایانه ای به کتابخانه های عمومی مشهد تقدیم شد تا یا در مجموعه خود نگهدارند و یا به علاقمندان این متن ها هدیه کنند.
نیز 800 نسخه از کتابهای نشر یافته توسط انتشارات کتابخانه رایانه ای به طور رایگان برای کتابخانه های عمومی بروجن چهار محال و بختیاری به درخواست خانم ناهید سلیمانی کتابدار کتابخانه عمومی امام خمینی این شهر ارسال شد.
کاظم حافظیان رضوی
|
Iran
|
1398/10/07 - 10:38
0
0
با سلام و سپاس ازاستاد حسین دیانی که همیشه الگو و شاخص و در رفتار و اخلاق نیکوی کتابدارانه چراغ راه دانشورزان و دانشجویان حوزه کتابداری و اطلاع رسانی هستند. برای ایشان سلامت و طول عمر با عزت آرزومندم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: