کد خبر: 38869
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 اسفند 1397 - 12:26

داخلی

»

اخبار کتاب

«جست و نوشت» راهی کتابفروشی ها شد

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
کتاب «جست و نوشت؛ پراکنده های کتاب کاوی، مجله پژوهی، روزنامه شناسی» پژوهش و نگارش سید فرید قاسمی از سوی موسسه خانه کتاب راهی بازار نشر شد.
«جست و نوشت» راهی کتابفروشی ها شد

به گزارش لیزنا، کتاب «جست و نوشت؛ پراکنده های کتاب کاوی، مجله پژوهی، روزنامه شناسی»در بردارنده گزیده مقاله ها، گزارش ها و یادداشت هایی است که میانه بهار 1389 تا آخر تابستان 1397 از سوی سید فرید قاسمی نگاشته شده است.

این کتاب سومین مجموعه از گزیده نوشته ها و گفته های سید فرید قاسمی است. نخستین آن، دو مجلد «تاریخ روزنامه نگاری ایران» است که دهه هفتاد را دربرمی گیرد. دومین آن، کتاب «مطبوعات ایرانی»دربردارنده دهه هشتاد است.

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در بخش یادداشت ناشر این کتاب نوشته است:«گردآوری، ساماندهی، پردازش و اشاعه اطلاع نخستین وظیفه نهادهای عرصه فرهنگ است. در دنیای امروز سازمان ها، موسسه ها و مراکز پژوهشی و خدماتی برای آگاهی هر چه بیشتر کارشناسان خود، محققان، دانش آموختگان، دانشجویان و علم پژوهان اقدام به شناسایی، گردآوری و ارائه منابع می کنند تا مددکار همه پژوهندگان باشد.

خانه کتاب با عنایت به این که در چارچوب وظایف خویش مسوولیت نشر آثار کتاب پژوهان،کتاب شناسان و به طور کلی کتاب ورزان ایرانی را برعهده دارد به عرضه مطالعات و تحقیقات حوزه فرهنگ مکتوب می پردازد؛ حیطه ای که بیشترین ادبیات و داشته هایش پراکنده اند. گاه نوشتاری ارزشمند می بینیم که منبع بی مانندی است اما در لابه لای روزنامه ها و مجله ها ناپیدا است و نسل های پسین از این گونه مآخذ بهره یاب نمی شوند.

خانه کتاب، در سال های اخیر با تاسیس مرکز کتاب پژوهی ایران، تلاش دو چندانی برای آفرینش های کتاب محور به سامان رسانده است و تحقیق و تجمیع از اولویت های نخست مجموعه ما قلمداد می شود

سید فرید قاسمی در بخش درآمد کتاب آورده است: «در یک نظم سردستی که «درآمد» در آغاز و «پیوست» پایان بخش آن است، این مجموعه با 162 نوشتار و گفتار به 15سرفصل اصلی ذیل تفکیک شده است: تاریخک، تک نگاری، خاطره، خطابه، دریغ، سند، کارنامه، کتابگزاری،گفت و گو، نامه، نظر، نکته، نویافته، واکاوی و یادآوری، پیوست پایانی کتاب نیز فهرست آثار و چاپ سپاری هایی است که از آغاز 1370تا یلدای 1397پدیدآورده ام. »

کتاب «جست و نوشت؛ پراکنده های کتاب کاوی، مجله پژوهی، روزنامه شناشی» پژوهش و نگارس سید فرید قاسمی با شمارگان 500نسخه و بهای 95 هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب منتشر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: