کد خبر: 39755
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 خرداد 1398 - 15:20

داخلی

»

اخبار کتاب

«شهر رمضان» و درخشش آثار و نفایس خطی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در بزرگ‌راه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های پایتخت:

نمایش نسخه‌های خطی قرآن کریم و ادعیه کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
گزیده‌ای از نسخه‌های قرآنی و ادعیه از گنجینه خطی کتابخانه و موزه ملی ملک در طرح تبلیغات «شهر رمضان» شهرداری تهران در بزرگ‌راه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های پایتخت هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در قالب بنرهای بزرگ شهری به نمایش درآمد.
نمایش نسخه‌های خطی قرآن کریم و ادعیه کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران

به گزارش لیزنا، تصویرهای گزیده بخش‌هایی از نسخه‌های خطی قرآنی و ادعیه بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و سازمان زیباسازی شهر تهران در قالب یکی از طرح‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان بر بنرها و بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی در بزرگ‌راه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های پایتخت در آستانه دید شهروندان جای گرفت.

تصویرهایی از نسخه خطی قرآن کریم به خط نسخ محمدصادق بقای اصفهانی (سده سیزدهم هجری)، مناجات منظوم منسوب به حضرت علی علیه‌السلام به خط سلطان محمد خندان (سده نهم هجری) و دعای جوشن کبیر به خط نسخ (سده سیزدهم هجری) در این طرح بزرگ تبلیغاتی- فرهنگی به نمایش درآمده است.

برگزاری این برنامه فرهنگی در مسیر همکاری‌های دوسویه کتابخانه و موزه ملی ملک و سازمان زیباسازی شهرداری تهران با هدف بزرگ‌داشت ماه مبارک رمضان، گسترش فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در جامعه و افزایش سطح ذوق و سلیقه شهروندان، همچنین شناساندن و بازشناسی نفایس کتابخانه و موزه ملی ملک انجام گرفته است.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که گنجینه‌ای جذاب از نسخه‌های خطی و دیگر آثار تاریخی ایران را در زمینه‌های گوناگون دارد.

 این موقوفه گزیده‌ای از تصویرهای آثار گوناگون خود را در قالب بسته‌های نمایشگاهی به رایگان به مراکز گوناگون فرهنگی و هنری در تهران و دیگر شهرهای کشور وامی‌گذارد.

پاره‌ای از این تصویرها نیز در اندازه‌های بزرگ در بزرگ‌راه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های تهران با همکاری شهرداری تهران به ویژه سازمان زیباسازی در سال‌های گذشته به نمایش گذاشته شده است.

 طرح «شهر رمضان» همکاری تازه کتابخانه و موزه ملی ملک و سازمان زیباسازی شهرداری تهران به شمار می‌آید که گوشه‌ای از نفایس هنری فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی را به بزرگ‌راه‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های شهر به میان مردم و شهروندان برده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: