کد خبر: 31529
تاریخ انتشار: شنبه, 20 آبان 1396 - 14:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا خبر داد

کتابخانه های عمومی فسا با 70 برنامه فرهنگی به استقبال هفته کتاب می رود

منبع : لیزنا
در آستانه بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا برنامه های کتابخانه های عمومی سطح شهرستان را تشریح کرد.
کتابخانه های عمومی فسا با 70 برنامه فرهنگی به استقبال هفته کتاب می رود

محمدحسین فیروزی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست ها و برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود؛ و این کار بر عهده همه دستگاهایی است که در این زمینه مسئولند. هفته کتاب امسال با شعار «آینده روشن، خانواده کتابخوان» و بانگاهی ویژه به خانواده ها، 70 برنامه فرهنگی، با محوریت کتاب و کتابخانه و به همت کتابخانه های عمومی فسا برگزار می شود.

محمدحسین فیروزی در ادامه گفت: از برنامه های شاخص هفته کتاب شهرستان فسا، افتتاح «خانه کتاب کودک و نوجوان فسا» به عنوان بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی استان فارس در کتابخانه عمومی آیت الله احمد بهشتی فسا است. این پروژه فرهنگی که با حضور مسئولین استانی و محلی در پایان هفته کتاب افتتاح میشود، نمونه ای از خدمات ویژه این اداره به کودکان و نوجوانان عزیز این شهرستان می باشد که در نوع خود منحصربفرد است. و در محیطی به مساحت 170 متر مربع با امکانات و تنوع فراوان، که انشالله خدمات متنوع و متفاوتی به خانواده ها ارائه می دهد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا افزود: به همت این اداره و مدیریت محترم آموزش و پرورش «بزرگترین آیین رونمایی از 30 کتاب فرهنگیان فسا» به عنوان یکی از برنامه های شاخص استان فارس در این شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه بیان داشت: در راستای ارتقای فرهنگ کتاب وکتابخوانی، شهروندان می توانند دوشنبه، 24 آبان ماه به صورت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان فسا عضو شوند. و در طول سال طرح های تشویقی برای عضویت دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، خانواده ها، کودکان و نوجوانان، بازنشستگان دولت و ... وجود دارد و مخاطبین می توانند به صورت رایگان و نیم بها در کتابخانه ها عضو شوند.

محمدحسین فیروزی در ادامه با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح «زنگ کتابخوانی» در بخش شیبکوه شهرستان فسا، اظهار داشت: مرحله جدید طرح موفق«زنگ کتابخوانی» به همت کتابدارن کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) زاهدشهر در سه مدرسه همزمان با هفته کتاب آغاز می گردد. و کتابداران با حضور در کلاس درس، به دانش آموزان کتاب معرفی و امانت می دهند. این طرح فرهنگی سال گذشته با حضور مستمرر کتابداران در مدرسه شهید خسروانی زاهدشهر و مدرسه دخترانه حضرت رقيه با موفقیت برگزار شد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با اشاره به اینکه در این ایام بیش از 70 برنامه متنوع در سطح کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، عنوان کرد: دیدار کتابداران با امام جمعه شهرستان، حضور کتابداران در مدارس و معرفی خدمات کتابخانه ها، برگزاری مرحله جدید طرح «پیک کتاب» میانشهر، برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه ها،حضور کتابدارارن در نماز جمعه و ارائه خدمات ویژه، برگزاری نشست های کتابخوان کتابخانه ای و مدرسه ای، برگزار نشست کتابخوان ویژه اصناف طرح «پیک مهر» میانشهر، برگزاری نمایشگاه های تازه های کتاب و نورسیده ها، حضور کتابداران در مراسم استانی تجلیل از کتابداران و خادمان حوزه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی استان فارس، برگزاری نمایشگاه پوسترهای ترویجی کتاب، حضور کتابداران در بخش کودکان بیمارستان حضرت ولی عصر فسا و اهدا کتاب به کودکان بیمار، بازدید کتابداران از کانون توان بخشی بهزیستی فسا و حضور در بین کودکان، برنامه های قصه گویی و جمع خوانی و همخوانی کتاب، نمایشگاه حدیث، برگزاری مسابقه قصه ناتمام، برگزاری کارگاه مهارت های مطالعه، نواختن زنگ کتاب در ششده، زاهدشهر و میانشهر و... بخشی از فعالیت های هفته کتاب کتابخانه های عمومی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: