کد خبر: 31569
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 آبان 1396 - 12:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

هفته کتاب 25

فعالیت های فیدیبو برای گسترش فرهنگ مطالعه کتاب الکترونیک در هفته کتاب

منبع : لیزنا
مدیر محتوایی فیدیبو هدف از برپایی طرح‌هایی خاص هفته کتاب را آشنایی بیشتر افراد با کتاب‌های الکترونیک اعلام کرد.
فعالیت های فیدیبو برای گسترش فرهنگ مطالعه کتاب الکترونیک در هفته کتاب

محبوبه آب‌برین، مدیر محتوایی فیدیبو در گفتگو با خبرنگار لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران)، درباره فعالیت‌های این مجموعه در هفته کتاب گفت: در طرح فیدیبو هر روز یک کتاب به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در این طرح سعی شده است کتاب‌هایی که چاپ جدید، پرمخاطب و پرفروش اند، ارائه شود. در این طرح کاربران با نصب اپلیکیشین، کتاب رایگان روز را دریافت می‌کنند. همچنین کتاب‌های صوتی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.

مدیر محتوایی فیدیبو هدف از برپایی طرح‌هایی خاص هفته کتاب را آشنایی بیشتر افراد با کتاب‌های الکترونیک اعلام کرد و افزود: هدف ما این است که به این طریق بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را گسترش دهیم.

آب‌برین با بیا اینکه این طرح در ادامه فعالیت های فیدیبو در تابستان امسال اجرا می شود، توضیح داد: فیدیبو با بیش از 400 ناشر از جمله، انتشارات ققنوس، چشمه، قطره و ... همکاری می‌کند که حدود 60 درصد آنها در طرح تابستان امسال فعال بودند و در هفته کتاب هم با فیدیبو همکاری کردند.

وی در ادامه درباره دو طرح دیگر که به وسیله فیدیبو در هفته کتاب اجرا خواهد شد، گفت: در نظر داریم در هفته کتاب روزانه برای 30 کتاب، تخفیف 40 درصدی در نظر بگیریم. این کتاب‌ها، از میان آثار پرفروش و پرمخاطب در زمینه‌های مختلف و متنوع روان‌شناسی، ادبیات و ... انتخاب شده اند در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

آب‌برین در معرفی طرح دیگری که به مناسبت هفته کتاب اجرا می شود، بیان کرد: در طرحی با عنوان «مراسم اهدای مدال فیدیبو» در اینستاگرام، به مدت هفت شب از مخاطبان هفت سوال با موضوع‌هایی مانند عاشقانه‌ترین، خنده‌دارترین و غمناکترین کتابی که خوانده اند، پرسیده و به نظرهایی که بیشتر مورد پسند قرار گرفته اند، مدال اهدا می‌شود. این مدال‌ها جنبه معنوی دارند و برگزیدگان با داوری مردم انتخاب می شوند.

 

مدیر محتوایی فیدیبو با اشاره بر اهمیت اجرای طرح‌هایی جدید برای مدیران این اپلیکیشن ادامه داد: فیدیبو طرح تخفیف را هر سال ادامه می‌دهد و در کنار آن برای اجرای طرح‌های جدید تلاش می‌کند. مخاطبان فیدیبو دوست دارند زمان خرید چند کتاب، از تخفیف بهره‌مند شوند. با طرح‌های تازه هم سعی در جذب افرادی که تا کنون کتاب الکترونیک نخوانده اند و عضویت آنها در اپلیکیشن فیدیبو را داریم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: