کد خبر: 25166
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 شهریور 1395 - 14:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتابخوان در شهرستان‌های مختلف تهران

منبع : لیزنا
 نشست های کتابخوان در شهرستان اسلامشهر، روستای طارند بالا از توابع پیشوا و شهرستان قدس، استان تهران، برگزارشد.
برگزاری نشست کتابخوان در شهرستان‌های مختلف تهران

 به گزارش لیزنا، نشست های کتابخوان در کتابخانه  شهید مطهری شهرستان اسلامشهر، کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا از توابع شهرستان پیشوا، کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس برگزار شد.

 

 نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی مرکزی اسلامشهر

مهدی پورمسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری اسلامشهر، استان تهران، گفت: با حضور اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه مرکزی شهرستان اسلامشهر ششمین نشست کتابخوان برگزار شد.

دراین نشست کتاب حکایات وحی نوشته  سید حمید موسوی گرمارودی توسط جواهر مهدی پور، کتاب دفتر خاطرات بچه ی لاغر مردنی(دستورات رودریک) تالیف جف کینی توسط نرگس مولادوست، کتاب ملیکا مام خورشید عدالت نوشته امین توکلی توسط ابوالفضل آیتی، کتاب شیرو خرگوش اثر پرویز امینی توسط رضا قره داغی، کتاب عصبانیت نوشته جوی کوالی توسط امیرحسین نوری وکتاب هدهد در قصر ملک تالیف لاله جعفری توسط امیرحسین عرب 6 نفری بودند که کتابهای خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند.

 

نشست کتابخوان کتابخانه ای در کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا از توابع شهرستان پیشوا

این نشست روز یکشنبه مورخ14شهریور ماه ساعت 16 در محل کتابخانه توسط سکینه الیکایی برگزار گردید در این نشست 6 نفر به ارائه کتاب پرداختند.

­اولین ارائه دهنده "ستایش تاجیک" دانش آموز (ابتدایی) به ارائه کتاب" ابوریحان بیرونی" نوشته محمود برآبادی انتشارات مدرسه برهان پرداخت. ابوریحان بیرونی از دانشمندان بزرگ ایران در علوم حکمت ،اختر شناسی،ریاضیات ،تاریخ وجغرافیا مهارت داشت. ایشان در سال 362هجری قمری در اطراف خوارزم متولد شد پس از چندی به دربار شمس المعالی قابوس ودر پی آن به دربار سلطان محمود غزنوی راه یافت.

دومین ارائه دهنده "مهدیه احمدی"دانش آموز (ابتدایی) به ارائه کتاب "قصه های من و مامان "نوشته ویولت رازق پناه نشر چشمه کتاب ونوشه پرداخت ،کتاب در باره پسربچه ای بازیگوش است اتفاقاتی که در طول روز در زندگی خود برایش پیش آمده در کنار پدر و مادرش را بازگو می کند این کتاب در سال 1375 برگزیده شورای کتاب کودک و نوجوان قرار گرفت.

 

سومین ارائه دهنده" فاطمه رضایی" دانش آموز(ابتدایی) به ارائه کتاب "سفرهای پرماجرای داری و نداری: دیداری شگفت با ابوریحان بیرونی" نوشته ابوالقاسم فیض آبادی پرداخت. کتاب با موضوع آشنایی با دانشمندان و مشاهیر ایران است و برای نوجوانان به رشته تحریر درآمده داستان در باره نداری و داری می باشد این دو عاشق مطالعه هستند و وقت آزادشان را با خواندن کتابهای علمی و تاریخی می گذرانند، بچه ها با سفر به روستا در زیرزمین خانه مادربزگشان صندوقچه ای را دیدند که در آن چند کتاب قدیمی بود در یکی از کتاب ها خواندند که می توانند با مشاهیر و اندیشمندان ایران دیدار کنند این مجموعه دیداری از نداری و داری با اندیشمندان است .

چهارمین ارائه دهنده " سکینه الیکایی" (مسئول کتابخانه )به ارائه کتاب "فصل پنجم : سکوت " نوشته محمد رضا بایرامی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان پرداخت، این کتاب که یکی از کتابهای ماه شهریور است در باره پسربچه ای که در جنوب شهر تهران به دنیا آمده و از نظر مالی در وضعیت خوبی نیستند و بر اثر یک سری اتقاقات با دختری به نام فرشته آشنا شده و متوجه می شود که کارهای سیاسی انجام می دهد.

 

پنجمین ارائه دهنده "فرزانه محمدی" دانش آموز(ابتدایی) به ارائه کتاب "لبخند انار"نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ،انتشارات معین پرداخت، کتاب از داستانهای مختلفی تشکیل شده که داستان اول درباره لبخند انار است خاطره ترکه های انار ناظم مدرسه که همه مزه اش را چشیده اند را مرور می کند این کتاب دارای 16 داستان کوتاه است که برای گروه سنی نوجوان به نگارش درآمده است .

 ششمین ارائه دهنده "صدیقه حسینی" دانش آموز(ابتدایی) به ارائه کتاب " 14 قصه 14معصوم زندگی حضرت فاطمه(س)" نوشته حسین فتاحی انتشارات قدیانی پرداخت، کتاب های بنفشه کتاب درباره زندگینامه حضرت فاطمه زهرا(س) است که بصورت داستانهای مختلف نوشته شده که ارائه دهنده به بیان تعدادی از آنها پرداخت.

 

نشست کتابخوانی کودک و نوجوان در کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس: صبح امروز به همت مریم ضمیری کتابدار کودک کتابخانه جوادالائمه (ع) شهرستان قدس نهمین نشست کتابخوان در بخش کودک این کتابخانه با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

 

در این نشست ده نفر از اعضاء کتابهای خوانده شده خود را به اشتراک گذاشتند که خلاصه کتابها به شرح زیر است:

کتاب «پیری که جوان شد» نوشته «بهروز رضایی کهریز» ارائه توسط پوریا نباتی/ در این کتاب زندگی حضرت ایوب (ع) به تصویر کشیده شده است. حضرت ایوب از ثروتمندان بود و همیشه به فقرا کمک می کرد. خداوند برای آزمایش او تمام دارایی و فرزندانش را گرفت و او دچار بیماری سختی شد، ولی با این حال هرگز لب به شکایت نگشود و همواره خدا را شکر می کرد.

کتاب «علی اکبر صنعتی» نوشته «حبیب یوسف زاده» ارائه توسط عسل کاظمی/ این کتاب درباره داستان زندگی استاد علی اکبر صنعتی و زندگی او در یتیم خانه و آشنایی او با جهان هنر  است.

کتاب «من از همه کوچکترم» نوشته «روث اینس ورث» ارائه توسط نگین معصومی/ در مزرعه ای بزرگ جوجه ای زندگی می کرد که روزی تصمیم گرفت از مرغدانی بیرون برود چون احساس می کرد خیلی بزرگ شده است. اما وقتی از مرغدانی بیرون رفت و حیواناتی چون گربه، بوقلمون، سگ، گوسفند، گاو و اسب را دید فهمید که از او بزرگتر هم وجود دارد و خودش کوچکترین حیوان مزرعه است اما با دیدن کرم خاکی متوجه شد خودش از همه کوچکتر نیست و خوشحال شد.

 

کتاب «الی و اکان» نوشته «هربرت گونتر» ارائه توسط احمدرضا خزلی/ الی هفت ساله، به تازگی صاحب برادری دوازده ساله به نام اکان شده است. پدر و مادر الی، سرپرستی اکان، که تمام خانواده‌اش را از دست داده، به عهده گرفته‌اند. دو پسر بچه، در ابتدا، به سختی قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند. اما آن‌ها خیلی زود راه دوستی با یکدیگر را فرا می‌گیرند و در می‌یابند به عنوان دو برادر باید به هم توجه داشته و در مواقع لزوم از یکدیگر دفاع کنند....

کتاب «دلت می خواد ماست بخری؟» نوشته «مرتضی خسرونژاد» ارائه توسط محمدامین فلاحی/ این کتاب داستان پسر بچه تنبلی به نام تنبلک است که به مادرش می گوید هوس آش ماست کرده است مادرش به او می گوید برو ماست بخر تا برایت آش بپزم، او راهی بازار می شود. کلاغ و گربه و سگ و خروس هم از دیدن اینکه تنبلک تصمیم گرفته کاری انجام بدهد تعجب می کنند و می روند به او کمک کنند. وقتی ماست را خرید هرکس یک طرف ماست را می گیرد تا به او کمک کند اما یکدفعه ظرف ماست کج می شود و همه اش می ریزد.

کتاب «مارمولک و دمش» نوشته «طاهره خردور» ارائه توسط سعید آقایی/ این کتاب قصه مارمولکی است که دمش کنده شده و پیش دوستانش می رود تا دمش را برایش بدوزند اما یکی از دوستاش می گوید من قصه ای را برایت تعریف می کنم تا از تعجب دم دربیاوری و مارمولک بعد از شنیدن قصه از تعجب دم درمیاورد!!

 

کتاب «پیازی که گرمش بود» نوشته «محمدرضا شمس» ارائه توسط فرشید چرب قامت/ این کتاب مناسب گروه سنی  الف می باشد. در این مجموعه کلام و تصویر پا به پای هم، قصه را پیش می برند. کودک این کتاب را هم باید بخواند و هم ببیند، تا قصه را بفهمد و به پایان برساند. موضوع آن داستان پیازی گرمایی است که حیوانات مختلف به او می گویند چون لباس زیادی پوشیده ای گرمت شده است و پیاز با در آوردن لباس هایش به پیازچه تبدیل می شود و دیگر گرمش نیست، حیوانات نیز از در آوردن لباسش سود می برند و هرکس استفاده ای از آن می کند.

کتاب «پزشکی پردردسر» نوشته «نیک آرنولد» ارائه توسط حدیثه خسروی/ کتاب حاضر به معرفی  تاریخچه پزشکی از دوران باستان تا روزگار معاصر می ‌پردازد و به این شکل از داروها، کالبدشکافی ‌ها، جراحی ‌ها و نحوه تکامل آن ها سخن می گوید. همچنین از نوع درمان های کشف شده در سرزمین ها و کشورهای مختلف مطالبی را به زبان طنز بیان می کند.

 

کتاب «مغز پیچیده» نوشته «نیک آرنولد» ارائه توسط فاطمه مقدم/ این کتاب در باره مغز و کارایی های مغز است. مطالب و تصاویر طنز و خنده دار این کتاب که بیشتر دانشمندان را در حین انجام آزمایشات بر مغز ترسیم نموده بر جذابیت آن برای یک نوجوان می افزاید.

کتاب «راز شگفت انگیز» نوشته «محمدرضا یوسفی» ارائه توسط فاطمه دهقان پور/ این کتاب گزیده ای از داستان های شاهنامه است که به دو زبان فارسی و انگلیسی به زیبایی بیان و به تصویر کشیده شده است و مناسب گروه سنی ج است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: