کد خبر: 26490
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 دی 1395 - 14:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گسترش کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم استان خراسان رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های جغتای و جوین گفت: گسترش کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و روستاها با هدف توزیع عادلانه کتاب در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.
گسترش کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم استان خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های جغتای و جوین ضمن دیدار با علی آبادی، فرماندار جغتای و بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان و کتابخانه‌های در حال ساخت، از کتابخانه روستای ابویسان نیز بازدید و از مسئول این کتابخانه به دلیل کسب موفقیت و انتخاب به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور تقدیر کرد.  

حسین اکبری در حاشیه بازدید از کتابخانه روستایی ابویسان شهرستان جغتای گفت: احداث کتابخانه نیازمند هزینه بسیار است لذا کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی و محروم با مشارکت خیرین، دهیاران و شوراها راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون یک کتابخانه سیار در مشهد فعالیت دارد و دومین کتابخانه سیار در شهرستان تایباد به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: در اجرای طرح روستای دوستدار کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته 800 روستای کشور داوطلب شدند که روستای ابویسان جغتای به عنوان تنها روستای خراسان رضوی در ردیف 10 روستای برتر کشور انتخاب شد.

اکبری افزود: از ابتدای امسال مرکز مبادله و اهدای کتاب خراسان رضوی 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرده است.

وی اظهار کرد: دخالت نهادهای دولتی و مشارکت مردم و خیرین در برنامه‌ریزی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ضروری است.

وی گفت: شهرستان جغتای با کمبود فضای کتابخانه‌ای مواجه است و سال آینده طرح جدیدی برای توسعه فضای کتابخانه‌ای این شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جغتای نیز گفت: زمینه راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه جغتای فراهم شده که با تخصیص اعتبار به زودی این امر محقق خواهد شد.

کبری اولیایی‌نژاد اظهار کرد: کتابخانه روستای ابویسان جغتای 180متر مربع مساحت و هشت هزار جلد کتاب دارد و به صورت مردمی اداره می‌شود.

 در این مراسم از هانیه ابویسانی کتابدار کتابخانه ابویسان قدردانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: