کد خبر: 27197
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 15:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویزه نابینایان در زاهدان

منبع : لیزنا
با حضور جمعی از اعضاء کتابخانه مشارکتی نابینایان شهید مرادی شهرستان زاهدان و کتابداران کتابخانه آیت‌الله کفعمی نشست کتاب‌خوان ویزه نابینایان برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویزه نابینایان در زاهدان

به گزارش لیزنا، بر اساس علام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، جواد محمدی رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان زاهدان گفت: در این نشست 5 نفر از نابینایان در یک محیط پرشور فرهنگی به ارائه خلاصه ای از کتابهای خوانده شده خود پرداختند .

کتاب «مسافرخانه ماه نصفه» نوشته پل فلیش من. داستان زندگی نوجوانی به نام آرون را روایت می کند. آرون لال است. مادر در آستانه دوازده سالگی برای اولین بار او را در خانه تنها می‌گذارد و برای تهیه آذوقه و هدیه‌ای برای او به شهرمی رود. او پدر خود را در کودکی از دست داده است و با مادرش تنها زندگی می‌کند. او طی این سال‌ها خواندن و نوشتن را از مادر آموخته است.

 روز بعد بوران و کولاک شروع می‌شود و همه‌جا را هم برف می‌پوشاند. آرون برای مادرش نگران است. پس مقداری آذوقه و لباس برمی‌دارد و بدنبال مادر می رود. در جستجوی مادر، بطور تصادفی به یک مسافرخانه می‌رسد. مسافرخانه ماه نصفه جایی که مهمانخانه‌دار آن، خانم کراگل او را به دام می‌اندازد و با برداشتن لباس و پوتین‌های او نه تنها مانع رفتن او می‌شود، بلکه او را هم وادار به انجام کارهای سخت مانند درست‌کردن آتش و پختن غذا می‍‌کند. چون بخاری‌های مسافرخانه تنها بدست انسانی پاک و شریف روشن می‌شود. آرون متوجه می‌شود که خانم کراگل جیب بر ماهریست و از همه مهمان‌هایش دزدی می‌کند و ...

تلاش، مقاومت و پایداری و مسئولیت پذیری پیام ارزشمند داستان برای مخاطبانش است و به نوجوانان یادآوری می‌کند که نقص عضو نمی‌تواند مانع از انجام کارها شود.

کتاب «ماجراهای شگفت انگیز هلاپیچ شاگرد کفاش» نوشته ایوان برلیک مازرانیک

و ترجمه اختر اعتمادی دومین کتاب‌خوان نشست بود.

«کتاب طوفان واژه‌ها» نویسنده کتاب حمید رضا برقعی. مجموعه اشعار آیینی «طوفان واژه ها» طی سال های 84 تا 86 سروده شده است که برخی از اشعار آن پیش از این توسط انتشارات «ابتکار» و «شانی» در مجموعه‌های دیگری به چاپ رسیده است.

اشعار این مجموعه در قالب‌های غزل، مثنوی، بحر طویل و مربع ترکیب سروده شده‌اند و تلاش شده است با استفاده از زبان امروزی به قوالب قدیمی شعر فارسی بپردازد.

شاعر، هدفش از سرودن این اشعار را برقراری تعامل بیشتر و بهتر میان شعر آیینی عامه‌پسند و قابل ارائه در هیات‌های مذهبی، خاص پسند و قابل ارائه در همایش‌های جدی ادبیات مطرح کرده است.

موضوعات مهدوی، علوی، فاطمی و عاشورایی بیشترین حجم این مجموعه را به خود اختصاص داده اند

کتاب «چهل روز عاشقانه» نویسنده محمد رضا سنگری. این کتاب به مناسبت سال عزت حسینی، درباره وقایع و رویدادهای پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش تا اربعین آن حضرت نگاشته است. نگارنده ضمن بیان شداید و مصایب وارده بر اهل بیت (ع) ـ طی این چهل روز ـ زبان حال هر یک از بازماندگان نهضت عاشورا را بیان کرده است.

 کتاب «چهل حدیث». امام خمینی (ره ) این کتاب را در شرح و بیان چهل حدیث از احادیث موروث از معصومان نوشته‌اند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: