کد خبر: 27406
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 14:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی و نخستین کتابخانه سیار رشت به بهره برداری رسید

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی میرزاکوچک جنگلی رشت و نخستین کتابخانه عمومی سیار کلانشهر رشت(قاصدک) در محله سلیمانداراب رشت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی و نخستین کتابخانه سیار رشت به بهره برداری رسید

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی در منطقه سلیمانداراب رشت و بهره‌برداری از نخستین کتابخانه عمومی سیار کلانشهر رشت صبح در آستانه سالروز پیروزی انقلاب برگزار شد

این مراسم با حضور زهرا بدن‌آرا سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان، حسین عباس‌نژاد، کارسیدانی به عنوان مدیرکل امور حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، رحیم شوقی، مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان، یاسر تقوا مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان، نماینده شهردار کلانشهر رشت، علی مقصودی شهردار منطقه4 رشت، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی امام جماعت مسجد سلیماندارب و اعضای هیات امنای این مسجد، مدیران انتشارات استان، جمعی از اهالی منطقه سلیمانداراب شهر رشت، نویسندگان، اصحاب رسانه و قلم ومسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

بر اساس این گزارش کتابخانه عمومی میرزا کوچک پنجمین کتابخانه عمومی شهر رشت پس از ۲۰ سال به چهار کتابخانه در این شهر اضافه شد.

این پروژه فرهنگی عام المنفعه که ظرف مدت ۲سال احداث و تجهیز شده است واقع در منطقه سلیمانداراب، در زمینی به مساحت ۷۵۱ متر مربع در دو طبقه با زیربنای ۶۳۰ متر مربع است که دارای سالن‌های مطالعه مجزا برای خواهران و برادران با پذیرش همزمان یکصد نفر و مخزن کتاب ۳۰ هزار نسخه‌ای است.

این کتابخانه همچنین دارای نمازخانه برای مراجعان، سالن اجتماعات، اتاق مطالعه کودک و محوطه فضای سبز نیز است. 

برای ساخت این کتابخانه که در سال ۹۳با امضای تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری گیلان، اداره کل راه و شهرسازی گیلان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان آغاز شد، بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

همچنین در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت و همزمان با ایام الله دهه فجر نخستین کتابخانه سیار شهر رشت با نام قاصدک با ظرفیت دوهزار جلد کتاب به بهره برداری رسید.

دو دستگاه خودرو کتابخانه‌ای سیار، یکی ویژه شهرستان رشت و دیگری برای پوشش کتابخانه ای غرب گیلان با اعتبار ۵۹۵ میلیون ریال از بحث اعتبارات تملک دارایی سال ۹۴ برای خرید و تجهیز هزینه شده است.

کتابخانه سیار شهرستان رشت(قاصدک) قرار است پنج محله شهرک ارشاد، عینک، پارک دانشجو، پستک و حمیدیان را تا ساخت کتابخانه ثابت برای علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی در این محلات، پوشش دهد.

کتابخانه سیار دیگر نیز شهرستان‌های تالش و آستارا و رضوانشهر را در غرب گیلان پوشش می‌دهد که روزانه یک دهستان از ساعت ۷ صبح و با توجه به استقبال کتاب دوستان در ساعات عصر، کتاب در اختیار علاقمندان می گذارد.

گفتنی است در مراسم افتتاح این کتابخانه‌های عمومی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی امام جماعت مسجد سلیماندارب و اعضای هیات امنای این مسجد، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، رحیم شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان، زهرا بدنآرا سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین جمال یاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان به ایراد سخنرانی پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: