کد خبر: 30016
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 مرداد 1396 - 21:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان اقلید فارس اجرا خواهد شد

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در انجمن کتابخانه‌های عمومی اقلید از اجرای طرح کتابخانه سیار در روستاهای این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
طرح کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان اقلید فارس اجرا خواهد شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، روح‌الله منوچهری در این جلسه با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقلید اظهار کرد: طرح کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان اقلید به‌زودی اجرا می‌شود و اقشار مختلف به‌خصوص کودکان و نوجوانان در نقاط محروم از نعمت کتابخوانی بهره‌مند خواهند شد .

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تجهیز کتابخانه‌ها به رایانه خبر داد و افزود: تمامی کتابخانه‌های عمومی استان فارس از  تجهیزات رایانه‌ای  در حوزه‌های کودکان و بزرگ‌سالان برخوردار شده‌اند که این روند ادامه خواهد داشت.

در ادامه صالح مشتاقی‌لار فرماندار اقلید رشد کتابخوانی را لازمه رشد و توسعه شهرستان دانست و گفت: مهم‌ترین عامل پیشرفت و ترقی  همه جوامع کتاب و فرهنگ مطالعه بوده و مشکلات دنیای امروز دوری از این موضوع است.

وی با بیان اینکه «کتاب خوب الگوی تمام‌عیار انسان برای رسیدن به کمال است»، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی، خوب زیستن، الگوی مصرف، رعایت قوانین و مهارت‌های رفتاری ازجمله مسائلی هستند که باید به‌واسطه کتاب در مردم جامعه نهادینه شود.

مشتاقی‌لار با تأکید بر پیگیری پرداخت کامل و به‌موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداران افزود: با پرداخت به‌موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها بسیاری از مسائل  و مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

وی تأکید کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از خانواده و مدرسه در افراد نهادینه شود و در این خصوص مدارس باید بخشی از جلسات ماهانه خود با والدین را به آموزش و ترویج این فرهنگ در خانواده‌ها اختصاص دهند.

فرماندار اقلید تصریح کرد: باید تلاش کنیم با مشارکت خیرین و عموم مردم، زمینه‌های لازم جهت بهره‌مندی اقشار جامعه خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجویان از کتاب‌های مختلف با توسعه کتابخانه‌های شهرستان فراهم شود.

گفتنی است، در این جلسه با اعلام نظر اعضای انجمن، کتابخانه عمومی «شماره ۲» شهر اقلید به نام کتابخانه عمومی «آیت‌الله شیخ محسنی» و کتابخانه عمومی شهرمیان به نام «آلاله‌ها» نام‌گذاری شد. افزون بر این، در ادامه این سفر از هشت کتابخانه عمومی شهرستان اقلید شامل کتابخانه‌های «فرزانگان» سده، «عرفان» روستای احمدآباد، «زکریای رازی» روستای بابایی، «صالحین» حسن‌آباد، «بهارستان» دژکرد، «شهرمیان» روستای «شهرمیان»، «صادق آل‌محمد» و «شماره ۲» اقلید بازدید و با کتابداران این کتابخانه‌ها دیدار و گفت‌وگو شد.

گفتنی است؛ بازدید سرپرست کتابخانه‌های عمومی فارس از کتایخانه‌های عمومی اقلید از بخش‌های این برنامه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: