کد خبر: 30224
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 شهریور 1396 - 14:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نویسنده «بهشت گم شده بابام» در فرهنگسرای تهران

منبع : لیزنا
 فرهنگسرای تهران در اخرین پویش چهارشنبه های کتاب، میزبان جعفر توزنده جانی با معرفی «کتاب بهشت گم شده بابام» است.
نویسنده «بهشت گم شده بابام» در فرهنگسرای تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگسرای تهران، جعفر توزنده جانی میهمان اخرین چهارشنبه های کتاب  نقد و بررسی کتاب  بهشت گم شده بابام  است کتاب حاضر، با موضوع اجتماعی، برای گروه سنی (ج) و (د) تهیه شده است. این داستان، ماجرای پسر نوجوانی است که در فقر و نداری با پدرش زندگی می‌کند. پدرش مدّتی است که خانه‌نشین شده است و پسرک به اتّفاق چند بچة دیگر، با سرپرستی فردی به نام «احمد فنر» به گدایی مشغول است. پدر در خیالات خود از باغ گمشده‌ای تعریف می‌کند که بعد از مدّت‌ها زندگی در آن، روزی از آن رانده شده است. پسرک صحبت‌های پدر را قصّه می‌داند، تا این‌که پدر به قصد جست‌وجوی باغ گمشده، با نیروی تازه‌ای از خانه بیرون می‌رود. او هر روز با افرادی آشنا می‌شود که نشانی از باغ گمشده دارند و پسرک را شگفت‌زده می‌کنند.

جعفر توزنده جانی متولد سال 1341 در نیشابور است. او که کار خود را با همکاری کیهان بچه ها آغاز کرد، اولین مجموعه داستانش را با نام  کوزه های آب  در سال ۷۱ منتشر کرده است. توزنده جانی در خصوص شروع به کار نویسندگی می گوید:  در دوران دبیرستان با نوشتن یک خاطره مورد توجه همکلاس ی ها و معلمم قرار گرفتم. موقع نوشتن دو خاطره را با هم آمیخته بودم و وقتی معلم ادبیات گفت:  چقدر عالی تو یک قصه نوشتی  از همان لحظه احساس کردم می توانم بنویسم...  توزنده جانی بیش از پانزده اثر در حوزه کودک و نوجوان خلق کرده است. داستانهای او با زبانی خوب و روان نوشته شده اند.

از جمله آثار وی اعبارتند از: جادوی دژ، رمان  افسون رنگ ، بازنویسی  گرشاسب نامه، رمان  دختری که زیاد می دانست،  رودکی،  افسانه ی سه پادشاه،  مردی که گم شده بود، مردی که می خواست قطار بخرد، رمان  درخت سیب بابا،  بهشت گمشده بابام،  سکه پدر بزرگ،  کمال المک،  چرا دریا عصبانی شد؟،  مهمانی دیوها  و رمان  خانه ما.  مهمانی دیوها  در سال 1382 جایزه مهرگان و  جادوی دژ  همین جایزه را در سال 1385 دریافت نمود و به عنوان رمان تاریخی مورد تقدیر قرار گرفت.

کتاب  کمال المک  او از سوی جشنواره کتاب های کتاب کمک درسی سال 1383 تقدیر شد و داستان  چرا دریا عصبانی شد؟  جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی پور در سال 1386 را از آن خود کرد.

 

در این برنامه پری رضوی یام نویسنده کتابهای گرگ های خط خطی به عنوان منتقد کتاب حضور دارد . علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند چهارشنبه 8 شهریور ساعت 17 به فرهنگسرای تهران به نشانی : حکیم غرب سه‌راه دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ نو مراجعه کنند و با شماره تلفن 944137060تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: