کد خبر: 30273
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 شهریور 1396 - 20:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«شاهنامه خوانی» کودکان در کتابخانه توحید روستای اناج استان مرکزی

منبع : لیزنا
همزمان با هفته فرهنگی شهرستان خنداب نشست شاهنامه خوانی کتابخانه عمومی توحید با حضور کودکان روستای اناج این شهرستان برگزار شد.
«شاهنامه خوانی» کودکان در کتابخانه توحید روستای اناج استان مرکزی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مرکزی، محمد سعیدی فر، مسئول کتابخانه توحید گفت: به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان خنداب، نشست شاهنامه خوانی با هدف ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه شاهنامه، آشنایی دانش آموزان با داستان های کهن و ارج نهادن به شعر و ادب پارسی در کتابخانه عمومی توحید روستای اناج خنداب برگزار شد.

در این نشست با حضور تعدادی از اعضای خردسال از مجموعه پربار و ارزشمند «داستانهای شاهنامه» انتشارات خانه ادبیات، داستانهایی جذاب انتخاب و برای کودکان معرفی و بلند خوانی شد.

مسئول کتابخانه توحید گفت: شاهنامه تنها بیان اشعار حماسی و پهلوانی نیست، بلکه تاریخ باستانی ایرانزمین و معرف فرهنگ و اخلاق ایرانیان است. هماکنون ۴۰ جلد از «داستانهای شاهنامه» در کتابخانه توحید اناج موجود است. در این نشست ها، ابتدا یکی از داستانهای شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی را روخوانی و سپس نکات اخلاقی و فرهنگی این اثر را به زبان ساده و روان برای کودکان بازگو می کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: