کد خبر: 32346
تاریخ انتشار: شنبه, 09 دی 1396 - 13:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی در میامی

منبع : لیزنا
نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در شهرستان میامی راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی در میامی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدمهدی کریمی فرماندار میامی، در آیین گشایش این کتاب‌خانه ضمن ابراز خرسندی از گشایش نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی و تبریک به کودکان روستاهای اطراف این شهرستان خواستار راه‌اندازی دومین کتاب‌خانه سیار روستایی ویژه کودکان روستاهای کالپوش در آینده‌ای نزدیک شد تا آن‌ها نیز از امکانات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره شوند.

کریمی با بیان این‌که شایسته است برای آثار خلق‌شده و استعدادهای بالقوه‌ی کودکان و نوجوانان این شهرستان ارزش‌گذاری شود، از مسئولان خواست تا برای خرید این آثار پیش‌قدم شوند.

فرماندار میامی در ادامه تأکید کرد: کتاب‌خانه سیار کانون میامی، تنها یک خودرو نیست؛ بلکه حامل تمدن و فرهنگ به نسل امروز و آینده است و جوهره‌ی آینده را برای جامعه حمل می‌کند.

مهدی جمال مدیرکل کانون سمنان نیز در این آیین گفت: این کتاب‌خانه با حمایت دولت تدبیر و امید و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و به منظور توزیع عادلانه امکانات کتاب‌خوانی، تجهیز و هفته‌ی اول دی‌ماه سال جاری در حضور جمعی از مسئولان این شهرستان و کودکان روستاهای اطراف، راه‌اندازی شد.

وی در ادامه با اشاره به آموزش غیر رسمی در کانون پرورش فکری، افزود: اگر همین کودک در آینده، یک انسان بزرگ شود، مایه‌ی افتخار کانون پرورش فکری است؛ چه بسیار اسطوره‌های عرصه‌ی فرهنگ و هنر و ایثار و شهادت که از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و از افتخارات به‌نام جامعه بودند و هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به عنوان متولی کودک و نوجوان با بیان این‌که فرهنگ یک شبه تغییر نمی‌کند؛ بلکه سال‌ها طول می‌کشد تا یک فرهنگ شکل گیرد، تغییر کند و تقویت شود، تأکید کرد: اگر به کانون پرورش فکری، نگاه و توجه ویژه‌ای شود؛ در واقع به فرهنگ در جایگاه مظلوم‌ترین حوزه‌ی جامعه، توجه شده است.

جمال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان سمنان، ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، دو کتاب‌خانه سیار پستی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و پنج مرکز سیار روستایی دارد که هر یک از این مراکز سیار با ۷۰۰ عنوان کتاب و در مجموع با بیش از ۱۰هزار عضو کودک و نوجوان، ۷۵ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

وی در پایان تصریح کرد: کتاب‌خانه سیار به صورت دوره‌ای هر دو هفته یک‌بار به روستاهای هدف مراجعه و به ارایه کتاب به اعضای کودک و نوجوان و همچنین اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: