کد خبر: 33355
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1396 - 10:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

درخشش روستاهای، استان سمنان در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از درخشش سه روستای مؤمن‌آباد، لاسجرد و فریومد استان سمنان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد.
درخشش روستاهای، استان سمنان در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش  با اشاره به این که برای شرکت در این جشنواره ۶روستا از استان سمنان معرفی شدند افزود: سه روستای مومن آباد، لاسجرد و فریومدبه جمع ۴۰روستایا آبادی عشایری برتربرای قرار گرفتن در مرحله نیمه نهایی داوری این جشنواره  راه یافتند.

وی افزود: در مرحله نهایی ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سطح کشور معرفی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان حمایت از فعالیت های فرهنگی در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب را از جمله اهداف برای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

سماکوش در ادامه از فعالیت ۲۲کتابخانه روستایی در استان سمنان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد ۱۹باب نهادی و سه باب مشارکتی هستند.

وی در خاتمه با اشاره به این که ۷ هزار و ۷۸۸ نفر عضو کتابخانه‌های روستایی استان سمنان هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد 6 هزار و ۹۲۷ نفر عضو کتابخانه‌های نهادی و ۸۶۱ نفر عضو کتابخانه‌های مشارکتی روستاهای استان سمنان هستند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: