کد خبر: 36506
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 مرداد 1397 - 15:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل در مازندران

منبع : لیزنا
پس از مرمت و آفت زدایی کتاب های نفیس چاپ سربی و سنگی با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون ریال، بخش نسخ خطی در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل راه اندازی می‌شود.
راه‌اندازی بخش نسخ خطی در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل در مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، پس از مرمّت و آفت زدایی کتاب های نفیس چاپ سربی و سنگی، بخش نسخ خطی در کتابخانه شهیدان نجاریان بابل راه اندازی می‌شود.

سال گذشته با انتقال کتاب های نفیس و تاریخی چاپ سربی و سنگی شهرستان بابل به مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی، نسبت به آفت زدایی و گندزدایی آنها اقدام و فضایی مناسب نیز برای نگهداری از این کتاب ها در کتابخانه عمومی شهیدان نجاریان فراهم شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در این خصوص اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیون ریال، ۵۷۹ جلد از این کتاب ها پس از مرمّت، آفت زدایی و تجلید در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، به اداره کل کتابخانه های عمومی تحویل داده شد.

ولیپور در این خصوص اظهار داشت: حفظ میراث ارزشمند مکتوب استان وظیفه ای است که باید نسبت به آن حساس، دقیق و نگران بود و به همین جهت بود که پس از کسب اطلاع از وضعیت نامناسب این کتاب ها در بابل، آنها را جمع آوری کردیم تا مرمت و آفت زدایی شود.

وی افزود: اینک این وعده فرهنگی به سرانجام رسیده است و کتب نسخ خطی در شرایطی ایده آل و در فضایی بهتر نگه داری می شوند. این بخش در هفته دولت، طی مراسمی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ولیپور ضمن سپاس از دغدغه اهالی فرهنگی و کتابدوست بابل و همچنین فرماندار، نمایندگان مجلس، شهردار بابل، اعضای شورای شهر و امام جمعه شهر در تأمین بخش اعظم هزینه این کار مهم، به صورت ویژه از حمایت حسین نیاز آذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، قدردانی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: