کد خبر: 40228
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 مهر 1398 - 13:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایش‌نامه‌ خوانی «حلقه مفقوده» در کتابخانه عمومی فرهنگیان همدان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان
به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایش‌نامه حلقه مفقوده در کتابخانه عمومی فرهنگیان همدان توسط گروه نمایشی «روزنه آبی» خوانش شد.
نمایش‌نامه‌ خوانی «حلقه مفقوده» در کتابخانه عمومی فرهنگیان همدان

 به گزارش لیزنا، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، نشست نمایشنامه «حلقه مفقوده» توسط گروه نمایشی روزنه آبی به کارگردانی محمود غفاری، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  و جمعی از علاقمندان در کتابخانه عمومی فرهنگیان همدان برگزار شد.

حلقه مفقوده، نوشته حسین فدائی‌حسین از نویسندگان پرکار و مطرح عرصه دفاع مقدس است که نمایشنامه‌های متعددی در این عرصه به نگارش درآورده است. حلقه مفقوده، عاشقانه‌ای است که در دوران جنگ تحمیلی رخ  داده است و جبهه و جنگ، به عشق حبیب و گلنساء رنگ دیگری داده و به نوعی به آن عمق بخشیده است. حبیب عاشق گلنساء است اما دلش در گرو جبهه‌ها نیز هست. او  رفتن به جبهه را واجب می‌داند و از طرفی خانواده گلنساء با این وصلت مخالفند. به جبهه می‌رود و اسیر می‌شود. ۱۳ سال خبری از حبیب نمی‌شود تا بالاخره به آغوش وطن باز می‌گردد. حبیب که از اسارت بازمی‌گردد در نخستین اقدام به سراغ گلنساء می‌رود که پدر و مادرش خبر مرگ دخترشان را به حبیب می‌دهند. حبیب دوباره به مناطقی جنگی بازمی‌گردد. گلنساء که زنده است و از آمدن حبیب با خبر می‌شود به دنبال یارش می‌رود و حوادثی شگرف در این بین رخ می‌دهد.

غزاله‌جوان دل و نیکتا میرزاییان بازیگرانی بودند که محمود غفاری را همراهی کردند تا این نمایشنامه خوانی در کتابخانه عمومی فرهنگیان همدان اجرا شود.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این نشست بیان کرد: امروز وظیفه ما پاسداشت یاد و خاطر شهیدان و بازگویی اهداف آنان برای جامعه به ویژه قشر کودک، نوجوان و جوان است.

وی افزود: امروز در جنگ نرم، کتابخانه‌های عمومی نیز وظایفی بر عهده دارند تا از فرهنگ اسلامی و ایرانی این سرزمین حفاظت کرده و به عنوان یک عنصر فرهنگی اجتماع محور، نقشی مهم ایفا کنند. به همین منظور برنامه‌های فرهنگی متفاوتی از جمله نشست‌های نمایشنامه‌خوانی، کتاب خوان، معرفی کتاب، نمایشگاه‌های کتاب و عکس با موضوع دفاع مقدس در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حال اجرا است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: