کد خبر: 39584
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 ارديبهشت 1398 - 11:22

داخلی

»

اخبار کتاب

منتخبین دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با محور «تحول و نوآوری در آموزش» معرفی شدند

منبع : لیزنا
  بیستمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با محور «تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی» برگزار شد.  
منتخبین دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با محور «تحول و نوآوری در آموزش» معرفی شدند

به گزارش لیزنا، بیستمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با محور «تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی» از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در مرکز بین المللی همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری منتخبان پس از رقابت، با کسب عناوین اول تا سوم در ۶ حیطه «یادگیری الکترونیکی»، «تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی»، «ارزشیابی آموزشی»، «طراحی و تولید محصولات آموزشی»، «یاددهی و یادگیری» و «مدیریت و رهبری آموزشی»، موفق به دریافت جایزه شدند.

زهرا بتولی، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران و مدیر پژوهش دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، موفق به کسب رتبه دوم در حیطه «یادگیری الکترونیکی» شد.

عنوان فرایند آموزشی: طراحی، اجرا و ارزشیابی خودآموز آنلاین بازی وارشده «نحوه جستجوی منابع اطلاعاتی» و مجریان فرایند: زهرا بتولی، دکتر فاطمه فهیم ­نیا ، دکتر نادر نقشینه، دکتر فخرالسادات میرحسینی، دکتر فاطمه عطوف است.

نتایج نشان داد استفاده از قابلیت­های خودآموز آنلاین بازی­ وار شده می ­تواند مشکلات دوره­ های جستجوی منابع اطلاعاتی فعلی را برطرف سازد و افزایش یادگیری و مشارکت دانشجو را به همراه داشته باشد.

عناصر یک خودآموز آنلاین، عناصر بازی، اهداف، محتوا و شرایط استفاده از دوره مشخص و خودآموز طراحی اولیه شد. بعد از اجرای بار اول، نقد و بازخوردهای دریافتی از طرف دانشجویان و اساتید در ارتباط با ساختار، محتوا و شرایط استفاده از دوره دریافت شد. بر اساس این بازخوردها، ساختار و محتوا اصلاح و در مورد تبیین و ارتقاء شرایط استفاده از خودآموز همچون گروه هدف، فرایند استفاده دانشجو از خودآموز، شیوه آموزش استفاده از خودآموز و شیوه ­های ترغیب­ سازی، بازاندیشی­ هایی صورت گرفت.

خودآموز جهت استفاده و دریافت بازخورد مستمر در اختیار همکاران در کشور قرار گرفت. نتایج چندین­ بار اجرای خودآموز حاکی از افزایش مهارت دانشجویان پس از استفاده از خودآموز است.

نتایج اجرا و ارزشیابی چندین­باره خودآموز برای دانشجویانی مقاطع و رشته های تحصیلی گوناگون نشان داد، این خودآموز می­ تواند به عنوان یک ابزار کمک آموزشی مورد استفاده دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد تمامی رشته­ ها باشد.

بیستمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با محور «تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی» از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در مرکز بین المللی همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

جشنواره آموزشی شهید مطهری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با هدف معرفی و تجلیل از فرآیندهای آموزشی برتر کشوری و نیز ترویج نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای جدید به منظور ارتقای آموزش عالی علوم پزشکی به صورت سالانه برگزار می­‌شود.

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: