کد خبر: 39962
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 تیر 1398 - 15:00

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار کتاب «گام به گام با مودل فارسی برای مدیران و مدرسان»

منبع : لیزنا
کتاب «گام به گام با مودل فارسی برای مدیران و مدرسان» مناسب برای افراد، موسسات، آموزشگاهها، مدارس و سازمانهایی که قصد دارند آموزش الکترونیکی را با استفاده از یک نرم افزار منبع باز راه اندازی کنند، منتشر و روانه بازار شد.
انتشار کتاب «گام به گام با مودل فارسی برای مدیران و مدرسان»

 به گزارش لیزنا، کتاب «گام به گام با مودل فارسی برای مدیران و مدرسان» مناسب برای افراد، موسسات، آموزشگاهها، مدارس و سازمانهایی است که قصد دارند آموزش الکترونیکی را با استفاده از یک نرم افزار منبع باز راه اندازی کنند.

آموزش آنلاین و از راه دور، یادگیری برنامه ریزی شدهای است که در آن معمولاً یادگیری و آموزش در محیطهای جدا از هم صورت میگیرند و به همین خاطر آموزش آنلاین به فناوری‌های ارتباطی برای طراحی و برنامهریزی آموزش نیازمند است.  تعامل در سامانه یادگیری الکترونیکی باید شامل ارتباط دو طرفه‌ی مدرس و یاد گیرنده باشد. با استفاده از مودل این امکان برای مدرس و یادگیرنده فراهم می‌شود تا بتوانند در یک محیط الکترونیکی و با استفاده از اینترنت با یکدیگر در ارتباط باشند و فراگیران بتوانند بدون حضور فیزیکی در کلاس از مطالب آموزشی استفاده کنند.

دلیل تالیف این کتاب، آموزش مودل به مدیران آموزش الکترونیکی و مدرسان بوده است تا بتوانند با حداقل امکانات کلاس‌های آموزشی در موسسه خود برگزار کنند.

اکثر دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها و موسسات آموزشی به آموزش الکترونیکی و از راه دور نیاز دارند. این کتاب می‌تواند با آموزش نصب، راه اندازی و شروع آموزش با مودل، راه را برای افرادی که به برگزاری چنین نظام آموزشی می‌اندیشند هموار کند.

این کتاب در زمان تالیف بر اساس آخرین نسخه مودل (3.7.0) نگاشته شده است و آموزش‌های مقدماتی در مودل را شامل می‌شود.

کتاب «گام به گام با مودل فارسی برای مدیران و مدرسان» دارای 4 فصل است. فصل اول کتاب با عنوان «مودل چیست؟» به معرفی مودل به عنوان یک نرم افزار متن باز (open source) می‌پردازد.

در فصل دوم نحوه نصب و راه‌اندازی  نرم افزار آموزش الکترونیکی مودل به صورت گام به گام  است. فصل سوم به تنظیمات مدیریتی اختصاص دارد و فصل چهارم که بیشترین حجم کتاب را در برگرفته است، آموزش مودل برای مدرسان است. تمامی مراحل ایجاد، ویراش و حذف درس و دوره آموزشی، گروه‌ها و مجموعه های آموزشی در این فصل آمده است.  همچنین افزودن منابع درسی و نیز فعالیت ها شامل تکالیف کلاسی و آزمون، کارنامه نمرات و تهیه گزارش توضیح داده شده است.

کتاب «گام به گام با مودل فارسی برای مدیران و مدرسان » مصور، کاملا رنگی در 246 صفحه تالیف محمدهرندی پور و مهسا فردحسینی، از سوی انتشارات پیام حنان در تیرماه 1398 منتشر شده است.

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند آن را به صورت آنلاین از طریق این لینک خریداری کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: