کد خبر: 39639
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 ارديبهشت 1398 - 14:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

چهل نشست خلاقانه ترویجی آموزشی با طعم کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم
 چهل نشست خلاقانه ترویجی آموزشی با طعم کتاب توسط کتابداران کتابخانه های عمومی استان قم، با حضور کودکان و نوجوانان برگزار شد.
چهل نشست خلاقانه ترویجی آموزشی با طعم کتاب در کتابخانه‌های عمومی قم

به گزارش لیزنا، نشست های قصه گویی و جمع خوانی با حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه شهدای روستای صرم برپا شد.

لیلا حقانی صرمی، مسئول کتابخانه شهدای روستای صرم از کتاب «۸ قصه از امام جواد» نوشته حسین فتاحی قصه گویی کرد. پس از آن کودکان این کتاب را جمع خوانی کردند. همچنین این گروه سنی کتاب «مهربان ترین پیامبر» نوشته غلامرضا حیدری ابهری را نیز بلندخوانی کردند.

 در ادامه ساخت حیوانات با کاغذ با معرفی کتاب «اوریگامی برای کودکان» نوشته روح الله گیوه چی به نوجوانان آموزش داده شد.

 

نشست کتابخوانی در پیش دبستانی های گلبرگ در روستاهای لنگرود و شهدای صرم

لیلا حقانی صرمی، مسئول کتابخانه شهدای صرم با حضور در پیش دبستانی های گلبرگ به قصه گویی از داستان «درخت خشکیده» از کتاب « قصه از امام جواد (ع)» نوشته حسین فتاحی از (منابع نهمین جشنواره رضوی ویژه نوجوانان) و کتاب «من چی چی  ام ؟» نوشته پروین علی پرداخت و مسابقه کتابخوانی برگزار کرد.
سپس از کتب «کلوچه های خدا» نوشته کلر ژوبرت «کبوتر ها و آهوها» نوشته احمد میرزاده توسط وی شعرخوانی شد.

 

مسابقه نقاشی و کاریکاتور و اجرای نمایش طنز و پانتومیم در کتابخانه شهدای قم

اعضای کتابخانه شهدای قم در مسابقه نقاشی و کاریکاتور همراه با دلنوشته های فرهنگی، نمایش طنز و اجرای پانتومیم با عنوان «اگر من رئیس جمهور بودم»، با هدف محکومیت دشمنان ایران اسلامی شرکت کردند و اعتراضات خود را به سیاست های مغرضانه آمریکا و اروپا در قالب زبان هنر به نمایش گذاشتند.

 

نشست جمع خوانی همراه با یادداشت های طنزگونه در کتابخانه شهدای قم

در این نشست، ندا کلهرنژاد، کتابدار کتابخانه شهدای قم، کتاب «زندگی نامه شهید مطهری» نوشته دکتر نادعلی عاشوری را معرفی و بلندخوانی کرد. سپس این کتاب توسط اعضا جمع خوانی و درباره ابعاد شخصیتی شهید مطهری بحث و گفتگو شد.

در ادامه، نوجوانان یادداشت های ادبی خود را با عنوان «اگر من معلم بودم چه می کردم» را برای یکدیگر خواندند.

 

کارگاه آموزش کاردستی در کتابخانه شهدای قم

در این کارگاه با استفاده از کاغذهای رنگی در دو طرح متفاوت، ساخت کفشدوزک به کودکان آموزش داده شد. سپس کودکان کاردستی های خود را به نمایش گذاشتند.

 

نشست های بلندخوانی و جمع خوانی در بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی 

در این نشست، بتول آصفری، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی از کتاب «قصه های شیخ عطار؛ داستان علاج گدایی» نوشته مهدی آذر یزدی بلندخوانی کرد و درباره واژه های سخت و جملات دشوار و نامفهوم آن توضیحاتی را ارائه داد. سپس کودکان به جمع خوانی از کتاب پرداختند و ضمن پرسش از محتوای کتاب، دیدگاه های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

در پایان نیز مسابقه جمله سازی از معانی و مترادف کلمات دشوار برگزار شد.

 

کارگاه آموزش نقاشی و اوریگامی همراه با معرفی کتاب در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی علامه امینی

در این نشست، بتول آصفری، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه علامه امینی، ضمن قصه گویی و روخوانی از کتاب «حضرت موسی (ع» ترجمه جواد ثابت نژاد از کودکان خواست تا از داستان های کتاب تصویرسازی کنند. سپس نمایشگاهی از برترین آثار برپا شد.

همچنین در کارگاهی دیگر،  اوریگامی ساخت سنجاقک با هدف آشنایی با این حشره بالدار به کودکان آموزش داده شد.

 

نشست شعرخوانی در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی علامه امینی

در این نشست کودکان به صورت گروه های دو نفره از کتاب های «پرنده سیاه» شاعر سید مهدی موسوی و «روز دوستی» سروده زهرا شهید شعرخوانی کردند.

گفتنی است، زنگ بازی و سرگرمی از دیگر برنامه های جانبی بود.

 

نخستین نشست کتاب خوان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای قم (مرکزی شهرستان) 

در این نشست، ابوالفضل یزدانیان با معرفی کتاب «قصه هایی از امام زمان(ع): آخرین رابط» نوشته فریبا کلهر؛ مجتبی وطن خواه با معرفی کتاب «۱۴قصه ۱۴ معصوم (امام مهدی ع)» نوشته حسین فتاحی؛ مهدی علیزاده با معرفی کتاب «قصه هایی از امام زمان (عج): دل تنگ سرداب» نوشته فریبا کلهر؛ محمدحسین حجازی با معرفی کتاب «قصه هایی از امام زمان (عج): خبری که راست بود» نوشته فریبا کلهر؛ تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

نشست شعرخوانی در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای قم (مرکزی شهرستان) 

در دومین نشست ادبی، فاطمه مسعودی، کتابدار بخش کودک و نوجوان، از کتاب «بوستان اهل بیت» نوشته حمیدرضا شاه میرزایی بیدگلی، شعر خوانی کرد و درباره معانی و مفاهیم و اصول شعر توضیحاتی را ارائه داد. سپس اعضا، دیدگاه های خود را در مورد اشعار بیان کردند.

 

دومین نشست کتاب خوان کتابخانه ای در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای قم (مرکزی شهرستان) 

 در دومین نشست، سیدحسن ابراهیمی با معرفی کتاب «ماجرای خانم شارلوت: خانم معلم معرکه ما» نوشته دومنیک دمرس؛ محمدجواد راشدی با معرفی کتاب «ماجرای خانم شارلوت: خانم معلم جدید ما» نوشته دومنیک دمرس؛ علیرضا نوری با معرفی کتاب «مدرسه عجیب و غریب: خانم ماتی معلم قاتی پاتی» نوشته دن گاتمن؛ مهدی قاسمی با معرفی کتاب «موفقیت در درس خواندن با ریبا: ربات یادگیری و برنامه ریزی آموزشی» نوشته ابراهیم اصلانی؛ محمدهادی علیزاده با معرفی کتاب «مدرسه عجیب و غریب: خانم بادی نویسنده غیرعادی» نوشته دن گاتمن؛ روح الله جوادی با معرفی کتاب «مدرسه نیما» نوشته بنفشه رسولیان بروجنی و ابوالفضل وکیل زاده با معرفی کتاب «مدرسه عجیب و غریب: خانم داگلاس راننده بی حواس» نوشته دن گاتمن، تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

کارگاه آموزش روانشناسی و مشاوره با عنوان «۱۰اشتباه عاشقانه» به میزبانی کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای قم (مرکزی شهرستان) 

در چهارمین کارگاه مشاوره و روانشناسی، شرکت کنندگان آموختند که از ۱۰ اشتباه عاشقانه و ۱۰ پرسش نادرست در زندگی زناشویی پرهیز کنند. در ادامه ده نکته کلیدی و کاربردی برای حفظ روابط سالم بین زوج ها بیان شد.

پایان نشست نیز به پرسش و پاسخ اختصاص یافت.

 

برگزاری آیین های ملی و مذهبی در کتابخانه عمومی الزهرا (س)

اعضای کتابخانه عمومی الزهرا(س) به پاس زنده نگه داشتن مناسبت های ملی و مذهبی در جشنی که با شعرخوانی و دکلمه خوانی همراه بود، حضور پیدا کردند. همچنین در این مراسم، مسابقه کتابخوانی نیز با بهره مندی از کارت های مسابقه با موضوع «مهدویت» برگزار شد که به برترین ها جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

 

اندیشه ورزی گروهی با عنوان «ثابت کنید» در کتابخانه عمومی الزهرا(س)

رخساره محمدی، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه الزهرا(س) با بهره مندی از کارگاه اندیشه ورزی و ارائه کارت های تصویری و متنی از شرکت کنندگان در بازی گروهی «ثابت کنید» خواست دلایل خود را برای راستی آزمایی و اثبات جملات کارت ها و همچنین اقناع دیگر مخاطبان بیان کنند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

اجرای طنز عصر جدید با هدف کشف استعدادهای اعضای کتابخانه عمومی الزهرا(س)

کتابداران بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی الزهرا (س) با هدف استعدادیابی اعضا، با تشکیل گروه های چند نفره، مسابقه ای با عنوان «طنز عصر جدید» را اجرا کردند. در این برنامه هر گروهی توانایی و تخصص خود را به نمایش گذاشت که به برگزیدگان، جوایزی به رسم یادبود تعلق گرفت.

 

بازی گروهی با واژه ها توسط اعضای کتابخانه الزهرا(س)

رخساره محمدی، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه الزهرا(س)، با تشکیل گروه های چند نفره از اعضا و سرگروه ها خواست، با شنیدن نام هر واژه ای، مثال ها و مصادیقی را بیان کنند و پس از تفکر در بازه زمانی یک دقیقه ای با آن جمله سازی کنند.

گفتنی است این بازی مهیج علاوه بر فضایی شاد و صمیمانه به افزایش دقت، تمرکز، سرعت عمل و قوه یادگیری کودکان و نوجوانان کمک می کند.

 

نشست دورهمی با کتاب به میزبانی کتابخانه الزهرا (س)

در این نشست، صدیقه میرزایی از اعضای فعال کتابخانه، ضمن معرفی کتاب «استاد مطهری» نوشته محسن مومنی، از آن روخوانی و سپس خلاصه ای از آن را بیان کرد. در ادامه، شرکت کنندگان به بررسی کتاب پرداختند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.


جمع خوانی و معرفی کتاب های جشنواره رضوی در کتابخانه الزهرا(س)

در این نشست، پس از توضیحات رخساره محمدی، کتابدار بخش کودک و نوجوان کتابخانه الزهرا(س) درباره نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و معرفی کتاب ها، اعضای کودک و نوجوان کتابخانه به جمع خوانی از کتب «فاطمه و فاطمه» نوشته سید محمد مهاجرانی و «با کبوترهای گنبد» به کوشش سیداحمد میرزاده پرداختند.

 

نقشه خوانی اعضای کودک کتابخانه کتابخانه الزهرا(س)

در این طرح با استفاده از نقشه های رومیزی ایران و جهان، مسابقه ای برای گروه های سنی مختلف با هدف آشنایی با جغرافیا اجرا شد. در این مسابقه هر یک از شرکت کنندگان نام یک استان یا کشور را می گویند و دیگر افراد نیز باید آن را بر روی نقشه پیدا و علامت گذاری کند.

 

معرفی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در نشست کتابخوان مدرسه هدایت توسط کتابدار کتابخانه موسسه امام صادق(ع)

دو نشست کتاب خوان در دبستان دخترانه «هدایت» به همت سیده خدیجه نورالدین زاده، کتابدار کتابخانه موسسه امام صادق(ع) برگزار شد.

در نخستین نشست، هستی رئیس غلامی کتاب «قصه متیو بازینگتون» نوشته اندی استتون؛ نیکی سلیمانی کتاب «خانم داگلاس راننده بی حواس» از دن گاتمن؛ هلیا منتظری کتاب «کلیله و دمنه» نوشته سیاوش رستمانی؛ فاطمه حسنا هادیان کتاب «با تخم مرغ مهربان باش» نوشته شهرام شفیعی و حدیثه نیکبخت کتاب «شیرین تر از عسل» نوشته مجید جلالی را معرفی کرد.

در دومین نشست نیز دانش آموزان به معرفی کتاب های مورد علاقه خود پرداختند. ساره جانقلی کتاب «آرزوی یک الاغ و حکایت حال» نوشته مژگان بابامرندی؛ ثنا سادات حسینی نیشابوری کتاب «یک سبد تمشک» نوشته حسن احمدی؛ عسل خبازیان کتاب «دکتر فورمن مدیر پوست کن» نوشته دن گاتمن؛ فاطمه سادات رهبان کتاب «پرواز الف» نوشته تونی ائت و ستایش طالبی کتاب «راز آشیانه ی کلاغ» نوشته کبری هاشمی را معرفی کرد.

در پایان علاوه بر تقدیر از ارائه دهندگان، سیده خدیجه نورالدین زاده، کتابدار کتابخانه موسسه امام صادق(ع) توضیحات کاملی به دانش آموزان درباره نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و شیوه شرکت در آن ارائه کرد.

 

 برگزاری دومین نشست کتاب خوان مدرسه ای در دبستان سیدالشهدا(ع) توسط مسئول کتابخانه عمومی شهدای روستای فردو

در این نشست، محمد حسین جان جان با معرفی کتاب «مهربان ترین پیامبر» نوشته غلامرضا حیدری ابهری؛ امیر حسین زارع با معرفی کتاب «استاد مطهری» تالیف ناصر نادری؛ سجاد نائبی تیره با معرفی کتاب «اولین کتابخانه علمی من (باران و برف)» تالیف علیرضا اسبقی؛ زینب رنگرز فردوئی با معرفی کتاب «پول ،خدا، بچه ها» نوشته غلامرضا حیدری ابهری؛ میثم اخلاقی با معرفی کتاب «آیا شما هم رازی دارید؟ » نوشته جنیفر مور- مالینوس، تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

نشست قصه گویی و جمع خوانی در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای شهر جعفریه

سمیه صفری، کتابدار کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای شهر جعفریه از کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میر کیانی قصه گویی کرد. سپس این کتاب توسط اعضا جمع خوانی شد. در ادامه نیز هر یک از شرکت کنندگان نظرات خود را درباره قصه های کتاب با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. در پایان نشست پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

 

کارگاه آموزش کاردستی در کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای شهر جعفریه

در این کارگاه، فاطمه شجاع، مسئول کتابخانه آیت الله خامنه ای شهر جعفریه، با بهره مندی از کتاب «اوریگامی برای کودکان» نوشته روح الله گیوه چی به آموزش ساخت جعبه و آویزهای تزئینی پرداخت. پس از آن هنرمندان نوجوان کاردستی های خود را به نمایش گذاشتند.

 

قصه گویی در کتابخانه عمومی نرگس

الهام دهقان، مسئول کتابخانه نرگس با حضور شماری از کودکان از کتاب های «روباه مکار و کبوتر ساده دل» نوشته مصطفی علی آبادی و «لباس فرشته ها» نوشته لعیا اعتمادی قصه گویی کرد. در این قصه، کودکان با پیام های اجتماعی و فرهنگی قصه های کتاب آشنا شدند و درباره آن با یکدیگر صحبت کردند.

 

بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه نرگس همراه با نشست قصه گویی

در بازید دانش آموزان مدارس ابتدایی «عفیف» و «شهید زندی» زینب کرمی، کتابدار کتابخانه نرگس درباره خدمات کتابخانه ای، انواع کتابخانه ها و بخش های مختلف آن ها صحبت کرد. وی همچنین در خصوص چینش کتاب ها و رده بندی آن ها توضیحاتی ارائه داد. سپس توسط این کتابدار از کتاب «مارمولک و دمش» نوشته طاهره خردورز قصه گویی شد.

در ادامه نیز، بازدیدکنندگان ساعتی را به مطالعه کتاب های مورد علاقه خود پرداختند.

 

کارگاه آموزش داستان نویسی در کتابخانه عمومی نرگس

فاطمه نفری، مدرس این کارگاه در آغاز، به معرفی کتاب های «باغ کیانوش» نوشته علی اصغر عزتی پاک؛ «موج فرشته» نوشته علی اصغر عزتی پاک؛ «هوشمندان سیاره اوراک» نوشته فریبا کلهر پرداخت. وی سپس در باره مباحث تئوری همچون شخصیت ها در داستان و شخصیت پردازی و بازنویسی آن صحبت کرد.

 

کارگاه آموزش کاردستی در کتابخانه عمومی نرگس

در این کارگاه، الهام دهقان، مسئول کتابخانه نرگس با استفاده از گوش پاک کن و آبرنگ به آموزش رنگ آمیزی نقطه ای و طراحی پرداخت. سپس کودکان تصاویر و کاردستی های زیبایی را خلق کردند و در معرض نمایش گذاشتند.

 

کارگاه آموزش نویسندگی ویژه جوانان به میزبانی کتابخانه عمومی نرگس

فاطمه نفری، مدرس این کارگاه در ابتدا، کتب «دیوانه وار» نوشته کریستین بوبن؛ «چهار اثر» نوشته فلورانس اسکاول شین؛ «سالهایی که بی تو گذشت» نوشته فهیمه رحیمی؛ «چراغ ها را من خاموش می کنم» نوشته زویا پیرزاد؛ «گیله مرد» نوشته بزرگ علوی؛ «چشمهایش» نوشته بزرگ علوی را معرفی کرد.

 

نشست های کتابخوانی در کتابخانه عمومی ریحانه النبی

در این نشست، نرگس قائم پناه، کتابدار کتابخانه ریحانه النبی، از کتاب «قصه هایی از امام زمان (عج )» به روایت فریبا کلهر قصه گویی کرد. سپس این کتاب توسط کودکان جمع خوانی شد.

 همچنین در نشستی دیگر، طاهره اصغری، کتابدار کتابخانه ریحانه النبی از کتاب «۱۴ قصه از چهارده معصوم (امام زمان (عج)» نوشته حسین فتاحی روخوانی کرد. پس از آن اعضا به بلندخوانی از قصه های کتاب پرداختند.

 


معرفی کتاب و بازی در مهد قرآنی خورشید توسط کتابدار کتابخانه ریحانه النبی

معصومه عابدینی از دیگر کتابداران کتابخانه ریحانه النبی با حضور در «مهد قرآنی خورشید» با هدف اجرای کارگاه اندیشه ورزی و آموزش صحیح تمرکز بر روی تصاویر،  از کتاب «چه می بینیم، چه هست» نوشته ماریا انریکا آگوستینلی روخوانی و قصه گویی کرد.

 در ادامه، جشنی در قالب مسابقه مهیج بادکنک بازی اجرا شد که به برندگان به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

 

نشست جمع خوانی به میزبانی کتابخانه عمومی ریحانه النبی

در این نشست،  زهرا فلاح دوست، مسئول کتابخانه، پس از معرفی کتاب «خلیج فارس» نوشته ریحانه امینی، از اعضای کتابخانه خواست از این کتاب جمع خوانی کنند و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

 

نشست کتاب خوان در کتابخانه عمومی مریم 

در این نشست، لیلا فتاحی با معرفی کتاب «قصه دلبری» نوشته  محمدعلی جعفری؛ ملیحه احمدی با معرفی کتاب «من دیگر ما» نوشته محسن عباسی ولدی؛ زینب اعتمادخواه با معرفی کتاب «بازجویی صدام» نوشته جان نیکسون؛ فاطمه حسین زاده با معرفی کتاب «تکنوپولی» نوشته نیل پستمن؛ فاطمه قانعی فرد با معرفی کتاب «شعر پارسی» محمدکاظم کاظمی؛ سکینه خانی با معرفی کتاب «فرزندپروری بی دغدغه» نوشته دیوید هسلم تجربیات مطالعاتی خود را با دیگر دوستانشان به اشتراک گذاشتند.

 

کارگاه آموزش کاردستی در کتابخانه عمومی مریم 

کارگاه آموزش کاردستی اوریگامی نیز با استفاده از «مواد بازیافتی» برای ۱۱ نفر از اعضا به مربیگری سعیده سلطانی طالع، کتابدار کتابخانه مریم با هدف آشنایی با کاربرد مواد دورریز و ساختار و مفهوم مدیریت پسماند تشکیل شد.

 همچنین در کارگاهی دیگر، ساخت انواع «فرفره های کاغذی» توسط مریم جزایری و سمانه جمشیدی از کتابداران کتابخانه مریم به کودکان و نوجوانان آموزش داده شد.

 

نشست جمع خوانی به میزبانی کتابخانه عمومی مریم

به مناسبت روز روانشناس و مشاوره، نشست جمع خوانی از « کتاب ۴۹ روش برای حل دعوای بین فرزندان» نوشته عباس فرهادی ثابت با حضور مادران عضو کتابخانه برپا شد.


نشست قصه گویی و زنگ بازی در کتابخانه عمومی مریم

فاطمه سقازاده و حکیمه عابدینی از کتابداران کتابخانه مریم در بازدید دانش آموزان پیش دبستانی «کانون مریم» و مهد کودک «سبحان» از کتابخانه، از کتاب «هم قصه هم نقاشی» نوشته منصور صابری قصه گویی کردند.

در ادامه کودکان با انتخاب اسباب بازی های مورد علاقه خود، ساعتی را به شادی و باری پرداختند.

 

نشست قصه خوانی همراه با آموزش کارگاه اندیشه ورزی توسط کتابدارکتابخانه عمومی مریم

حکیمه عابدینی، کتابدار کتابخانه مریم با حضور در پیش دبستانی «برهان» به قصه خوانی از کتاب «با هم بودن را یاد بگیریم» نوشته جی منیرچری پرداخت. وی سپس با استفاده از تصاویر کتاب درباره احساس های مختلفی همچون نگرانی، ترس و راه های مقابله با آن و همچنین مشاغل گوناگون با توجه به آموخته های کارگاه فلسفه تفکر و اندیشه ورزی برای کودکان صحبت کرد.


جمع خوانی در مدرسه ناصر دیوان 

زهره محمدی، مسئول کتابخانه مریم و حکیمه عابدینی با حضور در مدرسه «ناصر دیوان» کتاب «خلیج فارس» نوشته ناصر تکمیل همایون را معرفی کردند. سپس از دانش آموزان خواستند تا از بخش های مختلف کتاب جمع خوانی کنند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: