کد خبر: 40305
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 مهر 1398 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجهیزات، منابع و فضاهای کتابخانه‌های عمومی برای جامعه روشندلان ارتقاء می‌یابد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد، در پیامی به مناسبت روز جهانی عصای سفید، ضمن قدردانی از تلاش های کتابداران نابینا و کم بینای کتابخانه های عمومی کشور بر توسعه و ارتقاء خدمات و فضاهای کتابخانه ای با هدف خدمت به روشندلان سراسر کشور تأکید کرد.
تجهیزات، منابع و فضاهای کتابخانه‌های عمومی برای جامعه روشندلان ارتقاء می‌یابد

 به گزارش لیزنا،  متن پیام علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد، به مناسبت روز جهانی عصای سفید به این شرح است:

 

به نام خداوند جان و خرد

چشم دل باز کن که جان بینی

آن‌چه نادیدنی‌ ست آن بینی

گر به اقلیم عشق روی آری

همه آفاق، گلسِتان بینی

با درود خدمت یکایک همکاران ارجمند در بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های عمومی و عزیزان روشندلی که با عشق و انگیزه‌ای وصف‌ناپذیر به ارائه خدمات مشغول هستند. همواره قدردان زحمات و تلاش‌های کتابداران بخش‌های نابینا هستیم اما روز عصای سفید، بهانه‌ای است که به شکل ویژه از این همکارانی که با وجود مشکلات فراوان، در عرصه مهم جهاد فرهنگی و خدمت‌رسانی به همنوع خود، در تلاش و تکاپو هستند، تقدیر شود. همکارانی که علی‌رغم محدودیت‌ها، معنای واقعی توانستن، خودباوری و امید را برای همه افراد جامعه اثبات کرده‌اند.

روز جهانی نابینایان را گرامی می‌داریم و ضمن تأکید بر حق برابری و دسترسی به همه امکانات برای همه اقشار از جمله روشندلان جامعه، این نوید را خواهیم داد که در جهت توسعه و ارتقاء خدمات، بخش‌ها، تجهیزات، منابع و فضاهای کتابخانه‌های عمومی برای جامعه روشندلان عزیز، گام‌های مؤثری برداریم. از جمله در همین‌جا خرسندم که اعلام کنم در همه استان‌های کشور، 58 بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی در خدمت عزیزان روشندل می­ باشد. همچنین کارگروهی تخصصی با حضور و مشارکت عزیزان نابینا، تشکیل‌شده که ان‌شاءالله در تحقق اهداف نهاد در این زمینه، یاریگر خواهد بود. تعامل، هم‌افزایی، مشارکت و همیاری همکاران عزیزم در بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های عمومی، الگویی برای سایر بخش‌های نهاد و سرمشقی برای سایر اقشار و گروه‌های خاص جامعه است. ان‌شاءالله

 از خداوند منان و بصیر موفقیت‌های بیش‌ازپیش شما عزیزان تلاشگر را خواستارم.

 

و من­ الله التوفیق

علیرضا مختارپور

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: