کد خبر: 25297
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 08 مهر 1395 - 08:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات برگزار شد  

منبع : لیزنا
 چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ در دانشگاه دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.
چهارمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات برگزار شد   

 به گزارش خبرنگار لیزنا، لطفعلی بختیاری رئیس دانشگاه علوم انتظامی امین در مراسم چهارمین همایش فناوری اطلاعات صبح روزچهارشنبه 7 مهر ماه 1395 در مجتمع غدیر با اشاره به حوزه های مختلف فناوری اطلاعات اظهار داشت:  مرکز استنادی دانشی پلیس حوزه فناوری اطلاعات را در این دانشگاه ایجاد کرده و در آن نشریات مختلف داخلی و خارجی در موضوع نظم وامنیت بارگذاری شده است.

 

وی بیان کرد: ایجاد یک دانشنامه خاص پلیس با بیش از 2500 مقاله به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی آورده شده و همگی این مقالات تحت پوشش اینترنت و اینترانت است.

 

ارسال 62 محصول دانش بنیان به همایش فناوری اطلاعات

در ادامه مراسم سیروس علیدوستی رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  گفت: با همکاری معاونت علمی و دبیرخانه عتف همچنین دانشگاه علوم انتظامی، با هدف افزایش پروژه‌های علمی فناوری، سیاست مدیریت و فرهنگ اجتماعی، ایده ها و مقالات فناوری اطلاعات تحت توجه وزارت علوم قرار گرفته است.

 وی بیان کرد: در این دوره از میان 16 ایده 4 ایده انتخاب شده که در نهایت یک طرح برگزیده و بقیه جایزه نفیسی به آنها تعلق گرفته است.

 

علیدوستی بیان کرد: از بین 52 مقاله ارسال شده به دبیرخانه در مرحله اول 36 مورد آن پذیرفته شد که از این تعداد 9 مقاله شفاهی و بقیه انها به صورت پنل در این همایش اجرا می‌شود.

 وی ادامه داد: هرگونه فناوری در حوزه فناوری اطلاعات تحت محصولات نرم افزاری  وسخت افزاری، و در حوزه های معماری و سامانه‌های کاربردی، روشهای استاندارد در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، ملاحظات فرهنگی و اجتماعی و هنری زیبا شناسی مورد حمایت این دبیرخانه قرار می‌گیرد.

 

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  یاد آور شد: ویژگی‌های نو آورانه و قابلیت های فنی از جمله اهداف همایش فناوری اطلاغت بوده و ما سعی میکنیم شرکتهای دانش بنیان محصولات خود را تجاری سازی کرده و در مقوله کسب و کار به موفقیت برسند.

وی گفت: 62 محصول دانش بنیان به این همایش ارسال شده که از این تعداد 22 عدد از آن مورد ارزیابی قرار گرفته و 18 محصول در نهایت برگزیده شده است.

 

نقش فناوری اطلاعات در تنیدگی مسائل اجتماعی کشور

در ادامه مراسم وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم ودبیر کل شورای عتف گفت: فناوری اطلاعات امروزه رو به رشد بوده و در تامین امنیت و آسایش نظام و مردم نقش اساسی را ایفا میکند.

 وی بیان کرد: نقش فناوری اطلاعات در تنیدگی آن با مباحث اجتماعی و مطالعات فناوری اساسی است و همیشه دستخوش تحولات زیادی قرار گرفته و این مسئله سبب شده سیاست گذاری علم وفناوری در مباحث اجتماعی صورت بگیرد.

 

احمدی ادامه داد: ما فناوری را نباید مختص تکنیکال دانسته و باید مطالعات علم فناوری را زیر نظر جامعه شناسی، فلسفه، اخلاق و حقوق به هم پیوند بزنیم.

 وی یاد آور شد: علم فناوری باید به منزله یک کنش و فعالیت اجتماعی در نظر گرفته شود تا توسعه علم تحت تاثیر عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی صورت بگیرد.

 احمدی عنوان کرد: محصولات فناوری دست ساز بشر بوده که بدون جایگذاری در مناسبتهای اجتماعی ازهیچ سود و منفعتی برخوردار نیستند.

 

وی ادامه داد: اگر محصولی در ایران وارد شود باید با فرهنگ و اخلاق مردم ایران منطبق باشد تا کشور دچار معضلات و آسیب‌های اجتماعی نشود.

 احمدی اذعان کرد: بی توجهی مدیران و طراحان به مقوله اجتماعی به معنی چشم پوشی به مسائل اخلاقی است و این میتواند جامعه ما را تحت تاثیر مسائل مختلف قرار دهد.

 وی ابراز داشت: تاثیر چهره به چهره در آموزش الکترونیکی به وضوح دیده شده و امروزه علوم انسانی در توسعه فناوری اطلاعات بیشترین نقش را ایفا می‌کنند.

 

احمدی تاکید کرد: شرکتهای بزرگ دنیا مانند گوگل از کارشناسان خبره علوم انسانی بهره میبرند تا با آسیب‌های اجتماعی مختلف مقابله کنند.

 وی با بیان اینکه سلامت و آموزش پیش دانشگاهی الکترونیکی یکی از کارهای مهم کشور است تصریح کرد: باید مهندسان فناوری اطلاعات با اندیشمندان حوزه علوم انسانی در تعامل بوده تا جلوی بسیاری از مشکلات کشور گرفته شود.

 

فعالیت 2335 شرکت دانش بنیان در کشور

 در ادامه مراسم سید محمود صاحبکار دبیر ستاد شرکتهای دانش بنیان گفت: فرآیند تدوین و تصویب قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان از سال 86 به صورت لایحه در دولت تقدیم شد و در عرض 9 سال به تصویب رسید و این فرآیند از سال 92 اجرا می شود.

 وی بیان کرد: موسسه دانش بنیان شرکتی است که طرحهای نو در آن حمایت شده تا انگیزه ای برای جوانان نخبه برای تاسیس شرکت ایجاد شود.

 

صاحبکار ادامه داد: هم افزایی علم وثروت، توسعه اقتصاد دانش بنیان و تحقق اهداف علمی، حوزه‌های فناور و با ارزش افزوده از جمله اهداف حمایت از شرکتهای دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروه‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌‍بنیان با همکاری وزارت علوم بهداشت و صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت اجرای سیاست‌های کلی انجام می‌شود و ارزیابی شرکت‌ها در دو مرحله صورت گرفته است.

 

صاحبکار ابراز داشت: معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای شرکت‌ها انجام می‌شود به طوری که هم اکنون 13هزار و513 نفر تقاضا ثبت شرکت دانش‌بنیان کردند که از این تعداد 6هزار و 498شرکت تقاضایشان تایید نشده و 2هزارو 913شکرت تقاضایشان در دست بررسی است که به طور کلی در سال 94 2هزار و 335 شرکت مجوز فعالیت‌های دانش بنیان گرفته است.

 

وی عنوان  کرد: شرکت‌های تولیدکننده و خدمات دانش‌بنیان نوپا از معافیت‌های مختلف برخوردار هستند اما شرکت‌های صنعتی دارای فعالیت‌های دانش بنیان باید مالیات را بپردازند.

 وی ادامه داد: بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه فناوری اطلاعات و پتروشیمی بوده که هدف اصلی شان افزایش اقتصاد دانش‌بنیان و ارزش افزوده است.

 وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در حوالی شهرهای بزرگ مجوز استقرار وبهر‌ه‌برداری را گرفته که در تفاهم نامه با سازمان نظام وظیفه، افراد نخبه در شرکت‌ها به جای سربازی می‌توانند به کار تحقیق وپژوهش بپردازند.

 

سیاست گذاری در حوزه فناوری سبب افزایش اقتصاد دانش بنیان

 در ادامه مراسم مصطفی کاظمی معاون اجرایی  دبیر خانه شورای عالی  عتف گفت: سیاست‌گذاری در حوزه فناوری، نظارت و عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش بازدهی صندوق‌های نوآوری جزو ارکان اصلی شورای عتف در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 

وی گفت: پتانسیل‌های زیاد در قانون وجود دارد که با تقویت آن می‌توان داشبورد مدیریت نظارتی و سامانه ارتباط مستقیم با شرکت‌های افزایش داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: