کد خبر: 31810
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 آذر 1396 - 15:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

نویسنده «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها»، رمانی جنایی می نویسد

منبع : لیزنا
حسینیون بعد از روانه بازار کردن چاپ دوم رمان «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» این بار درحال نوشتن رمانی جنایی است.
نویسنده «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها»، رمانی جنایی می نویسد

امین حسینیون، نویسنده در گفت وگو با خبرنگار لیزنا درباره فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: یک مقاله مفصل جان کری تحت عنوان «آیا هنر از ما انسان های بهتری می سازد؟» که در مجله زیباشناخت منتشر شده بود را ترجمه کردم، این مقاله بسیار خواندنی تاثیرگذاری هنر بر افراد جامعه را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته چاپ دوم اولین رمان من تحت عنوان «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» وارد بازار نشر شد و هم اکنون درحال نوشتن رمانی جنایی هستم که به زودی نگارش آن به پایان می رسد.

این نویسنده با اشاره به آثار قبلی خود بیان کرد: کتاب «سیاسیا در شهر مارمولک‌ها» یک رمان برای نوجوانان است و داستان پسربچه ای را روایت می کند که به خاطر بدرفتاری های پدر از خانه فرار می کند تا مادرش را پیدا کند، در مسیر به شهر مارمولک ها سفر می رود و با حوادثی روبه رو می شود.

وی درباره دو رمان «ماجرای کفترکش» و «ماجرای خونزاد» از نشر ثالث که به صورت مشترک با مصطفی حسینیون نوشته است، عنوان کرد: این دو رمان در فضایی گوتیک، ترسناک و معماگونه شکل گرفته اند و به نثر شکسته نوشته شده اند.

حسینیون در ادامه درباره وضعیت ادبیات ایران و حوزه نشر گفت: در یک دوره‌ چندساله، بالا رفتن میزان تولید داستان و ناآماده بودن بازار (قسمت پخش و فروش کتاب)، باعث عدم تعادل جدی شده بود، یعنی کتاب‌ها چاپ می شدند بدون آنکه روش های مناسب فروش برای آنها وجود داشته باشد؛ اما با وجود ای.‌بوک ها، حضور ناشرین در شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین کتاب وضعیت قدری بهتر شده است.

 

وی ادامه داد: این امر در حالی است که هنوز در بخش معرفی کتاب ها ضعف جدی داریم، یعنی کتاب های زیادی چاپ می شوند و بدون معرفی از کنارشان رد می شویم، لذا امیدوارم ایده های جدید در حوزه نقد و معرفی کتاب باعث تغییر این فضا شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: